וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאנו ביכורים: 12 יינות חדשים שירעננו לכם את החג

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 16:39

עוד לא החלטתם אילו יינות לרכוש לפני החג? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. 12 יינות ביכורים שיעשו לכם את החג הרבה יתר שמח וטעים

החג המתקרב הוא הזדמנות מצוינת להנות מהבריזה הקרירה האחרונה לפני שמתחילה הדביקות הלוהטת של הקיץ, והזדמנות ראשונה לפתוח כמה יינות קרירים לצד כמה גבינות טובות ודגים כבושים. הנה כמה יינות חדשים ששווה לכם לטעום בחג הזה או בכלל.

יקב רמת הגולן, גולן, רוזה 2021

בציר חדש ורוזה ראשון לסדרת גולן. מיוצר מענבי טמפרניו ומעט פינו נואר, רוזה יבש, פרחוני מאד, ניחוחות של פירות קיץ עם הדריות מרירה של אשכולית ורעננות מתפרצת. יין שכיף לשתות בכל רגע נתון. מה ליד: יין שישמח לקבל טעמים עזים וחמצמצים כגון ביס של דגים צלויים עם לימון ועשבי תיבול. המחיר: 39 שקלים.

יקב רמת הגולן, גולן, רוזה 2021. חגית גורן,
כיף בכל רגע נתון/חגית גורן

יקב בנימינה, רזרב, סוביניון בלאן 2021

הסובניון בלאן שהושק השנה, משלב תסיסה במיכל נירוסטה ותסיסה בחביות מה שהופך אותו למאוזן מרענן וארומטי, בעל חומציות טובה, חך הדרי ועשבוני. יין אוכל קלאסי לארוחת שבועות מושקעת עם גבינות בשלות ודגים נאים. המחיר: 65 שקלים

עוד בוואלה!

מזיזים את הגבינה: יינות אדומים לארוחת שבועות

לכתבה המלאה
יקב בנימינה, סוביניון בלאן. יח"צ,
יין אוכל קלאסי/יח"צ

יקב הרי גליל, יראון רוזה 2021

בלנד של 60% סירה, 38% גרנאש ו- 2% ויונייה, שנבצרו ידנית ונסחטו באשכולות שלמים. צבע ורוד ייחודי, ניחוחות של פרחי בר ופריחת הדרים, מרקם קצת חמאתי וחמיצות מודגשת יין נעים מאד לשתייה. החמיצות שלו תקבל באהבה שומניות של גבינות בשלות ועוגת גבינה עשירה. המחיר: 102 שקלים.

יקב הרי גליל יראון רוזה. יח"צ,
נעים מאוד לשתייה/יח"צ

יקב ברקן, BETA, יין כתום 2021

יין כתום ראשון ליקב ברקן. הרצון של היינן עידו לוינסון להתנסות בעשייה מסורתית הובילה אותם ליצירת יין כתום באינטרפטציה של היקב. 3 תסיסות נפרדות שלאחר היישון בחביות אוחדו ליין אחד: רוסאן מראווי וג'נדאלי. כיאה לכתום זהו יין ארומטי למדי. ניחוחות מתובלים ופרחוניים לצד טעמי פירות כתומים בשלים מאד, לדר משמש עם החספוס העדין של החבית. יין מסקרן מאד. מה ליד: עוגת גבינה קרה,או גבינה בשלה כחולה שתיתן קיק ללגימה. המחיר: 90 שקלים.

יקב ברקן, בטא, כתום. יח"צ,
יין מסקרן ביותר/יח"צ

משק אופיר, רוסאן 2021

משק אופיר (לשעבר יקב יפתחאל) מאלון הגליל, מאגד יקב בוטיק, כרם ומכוורת מייצר בעיקר יינות בסגנון ים תיכוני הנמכרים במשק עצמו. הרוסאן התאקלם מעולה בכרם שלהם באלון גליל ומשם הדרך ליין זני הייתה קצרה. זהו יין עדין, אלגנטי, חמיצות מרעננת עם ארומות של אפרסקים ומשמשים וריח של קיץ. מה ליד: גבינות צעירות וגם עוגת גבינה אפויה. המחיר: 105 שקלים.

משק אופיר. יח"צ,
עדין ואלגנטי/יח"צ

יקב טפרברג, אינספייר, דבוקי, גוורצטרמינר, פרנץ' קולומבר 2021

בלנד מסקרן של 3 זנים שמשלימים אחד את השני. הדבוקי נבצר בחלקה ותיקה מאזור זכרון יעקב, הגוורצטרמינר מגוש עציון והפרנץ' קולומבר מאזור לכיש. הזן המוביל בטעם הוא הדבוקי המעניק אף עשיר ופירותיות לצד תיבלון עדין של פלפל ירוק וג'ינג'ר. היין עצמו עסיסי עם מתיקות בינונית וגוף יחסית קליל. בהחלט בלנד מסקרן שמשתבח מבציר לבציר. מה ליד: פירות טריים לא מתוקים כגון אבטיח ומלון לצד גבינות קשות. המחיר: 75 שקלים.

יקב טפרברג, אינספייר, דבוקי, גוורצטרמינר, פרנץ' קולומבר. איל קרן,
משתבח מבציר לבציר/איל קרן

יקב פלדשטיין, רוזה 2021

היינות של פלדשטיין ידועים במורכבות המיוחדת שלהם ובמוקפדות בכל שלב ושלב בתהליך, 100% גראנש, מכרם פקיעין שבגליל. תסיסה משני סוגי שמרים. זהו רוזה שחייבים לאכול לצידו. עם חמיצות מורגשת אבל מאד נעימה וטעמים של פירות אדומים טריים ורעננים. מה ליד: דגים צלויים, גבינות עשירות וחמאה טובה. כל דבר שלא ישתלט על החומציות העדינה. המחיר: 99 שקלים

פלדשטיין רוזה. יח"צ,
חייבים לאכול לצדו/יח"צ

יקב לה פורה בלאנש, תלפיות, רוזה 2021

100% ענבי מרלו, תסיסה קרה. הרוזה של סדרת תלפיות הוא רוזה רענן ופרחוני עם חמיצות מרעננת של פירות יער ותותים ומתיקות בינונית. מה ליד: עוגת גבינה אפויה, גבינות קשות לא מיושנות ופירות טריים. המחיר: 69 שקלים.

לה פורה בלאנש רוזה. יח"צ,
רענן ופרחוני/יח"צ

יתיר, DAROM, לבן ורוזה 2021

דרום לבן: 100% ענבי סוביניון בלאן מהכרמים במצפה רמון ורמת ערד. תסס במכלי נירוסטה והתבגר 4 חודשים במכלי בטון. זהו יין עסיסי ופירותי עם עשבוניות גם באף וגם בפה, גוף עשיר ואלגנטי אבל עדיין רענן ויתאים גם לארוחה וגם לישיבה מול הים ביום לוהט. מה ליד: דגים נאים וגבינות בשלות וגם אוכל אסיאתי.

דרום רוזה: בלנד של 34% גרנאש, 33% זינפנדל ו33% מוסקט אדום מהכרמים בדרום הרי יהודה ורמת ערד. היין תסס והתבגר במכלי נירוסטה. זהו רוזה מקומי, יבש ומרענן, פירותי ורענן. גוף קל וחמיצות מאוזנת. מעולה להתחלת ארוחה. מה ליד: גבינות עזות טעם וכמובן אבטיח עם בולגרית. המחיר: 80 שקלים.

יתיר דרום רוזה, יתיר דרום לבן. איל קרן,
נגישים ומהנים/איל קרן

יקב בת שלמה, רוזה 2021

בלנד יבש ממגוון הענבים האדומים של כרמי בת-שלמה, תסס במיכלי נירוסטה למשך 8 חודשים. יין רענן עם חומציות גבוהה אבל מאוזנת, מתיקות פירותית עדינה ופרחוניות באף. יין קיצי מושלם אבל כזה שזקוק לחיזוק קולינרי. מה ליד: קינוחים קרירים לחיזוק הפירותיות וגבינות שמנות לאיזון החומציות. המחיר: 90 שקלים.

יקב בת שלמה רוזה. יח"צ,
יין קיצי מושלם/יח"צ

יקב רקנאטי, גפנים קדומות, מראווי 2020

100% ענבי מראווי מכרם בהרי יהודה - בית לחם שאינו מושקה כלל ומגודל בשיטת הדלייה מסורתית . תסס והתיישן על משקעיו בחביות עץ אלון בנות שנה מבורגון. המראווי הוא יין עם חמיצות מודגשת, מינרלי והדרי, יין מקומי בטעמיו ובמרקם שלו. יין נהדר לארוחת ערב לא כבדה. מה ליד: גבינות שמנות, פסטה באלי אוליו או ערימה של דגים מטוגנים. המחיר: 110 שקלים

רקנאטי מראווי. יח"צ,
מקומי ומקורי/יח"צ

יקב תבור, אדמה, סוביניון בלאן 2021

סידרת אדמה של תבור היוותה מאז ומתמיד תמורה ענקית למחיר. הסוביניון בלאן מזכיר מאד את הסגנון הניו-זילנדי עם הטרופיות העשירה לצד לימוניות וקליפות אשכולית שהופכים את היין למקומי יותר.

יקב תבור סוביניון בלאן. בועז אשכול,
תמורה ענקית למחיר/בועז אשכול

יין מושלם לים. מה ליד: כל פרי קר יהיה נפלא איתו, אננס ואבטיח בעיקר וגבינות צאן צעירות. המחיר: 55 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully