וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב פלם: שימו לב היטב ליינות האלה

6.7.2022 / 15:00

גם ביינות העוצמתיים והכבדים יותר של יקב פלם יש תמיד מידה של איפוק ומתינות, לצד מקום ברור לפרי

יקב פלם. באדיבות היקב,
יקב פלם/באדיבות היקב

אי אפשר שלא להעריך את פלם, היקב המשפחתי מהרי ירושלים. גולן פלם, האח הבכור, חתום על הייננות. גלעד אחיו על הניהול והשיווק. ברקע נמצא אביהם, ישראל פלם, מותיקי הייננים בישראל ומי שעבד במשך שנים ביקב כרמל (כשעוד נקרא כרמל מזרחי). גולן פלם, שהתחנך מקצועית באיטליה, נאמן לרוח העולם הישן ועושה יינות שמחויבים קודם כל לטרואר ולזן. גם ביינות העוצמתיים והכבדים יותר שלו יש תמיד מידה של איפוק ומתינות, לצד מקום ברור לפרי. בטעימה הנוכחית ארבעה יינות מהבציר האחרון - 2021, ושלושה נוספים, שהתיישנו זמן רב יותר. רוזה אחד, שני לבנים וארבעה אדומים, שלושה מהם גבוהים ויקרים יותר. כל התוויות כבר מוכרות לקהל, כולל "קמליה", לבן גבוה ותיק פחות ברפרטואר פלם, המוקדש לאם המשפחה - קמי. החידוש בטעימה הנוכחית הוא יין "ווייט לייבל", בלנד חדש, אלגנטי ומצוין, על בסיס סירה, קברנה סוביניון ופטי ורדו, שונה בסגנונו מיין ה"קברנה סוביניון רזרב" הקלאסי ומ"פלם נובל" המוכרים. לא במפתיע, יופי של יינות היו בטעימה הזאת. שווה לגמרי לשים אליהם לב. לחיים!

פלם, רוזה 2021. יח"צ,
פלם, רוזה 2021/יח"צ

פלם, רוזה 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 70% סירה, 16.5% קריניאן ו-13.5% קברנה סוביניון. מכרמים בהרי יהודה. תסיסה במיכלי נירוסטה. צבע ורוד סלמוני. באף תות ופרחים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, פיקניק.

דבר המבקר: רוזה עם פרי ניכר אך מאופק, יובש טוב, תיבול מה, חמיצות מאוזנת רבת נוכחות ונימה מינראלית.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשבע מילים: רוזה שמח וראוי עם מידה מבורכת של איפוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פלם, בלאן 2021. יח"צ,
פלם, בלאן 2021/יח"צ

פלם, בלאן 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מכרם מטע וכרם גבעת ישעיהו בהרי יהודה. תסיסה בנירוסטה (21 יום) ובחביות עץ אלון. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, הדרים ופרחים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: סוביניון בלאן עם גוף ראוי, הדריות, חמיצות מצוינת ולצד מקדם הפרי רב הנוכחות גם יובש טוב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: לבן יבש מקומי איכותי בעליל.

פלם, קמליה 2021. יח"צ,
פלם, קמליה 2021/יח"צ

פלם, קמליה 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% שרדונה ו-20% סוביניון בלאן מכרם מטע בהרי יהודה. בציר ידני. 7 חודשי התיישנות על השמרים בחביות עץ אלון צרפתי בנות 500 ו-225 ליטר. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים, דבשיות מה ופרחים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 160 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות מן הים.

דבר המבקר: לבן יבש מקומי גבוה ואיכותי שיש בו מבנה (הודות לנוכחות הסוביניון בלאן והיישון על השמרים), מידה של חידוד וגם מימד מרגיע לחדות הזו, שמגיע מהפרי. לבן יבש מורכב שכולו איזונים, שיש בו גם מידה של קלות. יין אוכל מצוין עם שלוש שנות התיישנות פוטנציאליות לכל הפחות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. יקר אבל אכיותי מאד).

בארבע מילים: לבן מורכב ואיכותי מאד.

פלם, WL 2020. יח"צ,
פלם, WL 2020/יח"צ

פלם, WL 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% סירה, 30% קברנה סוביניון ו-20% פטי ורדו מהרי יהודה והגליל העליון. שנת התיישנות כבלנד בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 160 שקלים.

הכי מתאים ל: בשרים מכל סוג שהוא - מצלעות טלה, דרך סטייקים ועד קדירות ונתחים גדולים על עצם.

דבר המבקר: - WL "ווייט לייבל", הוא מעין יין ניסיוני של היינן גלעד פלם. כזה בו הוא חורג מהתויות המוכרות לאורך שנים של היקב ומפיק את מה שבמקומות אחרים נהוג לכנות "בחירת היינן", ללא פירוט תכולתו על התוית, הלבנה לגמרי, במעין הומאז' ל"אלבום הלבן" של הביטלס ועוד. הבלנד, שלצד 50% ענבי הבלנד הבורדו לוזי, כולל גם מחצית שנייה ובה זן ים תיכוני - סירה. גוף, פרי, חמיצות, תיבול ניכר, קטיפתיות, איפוק ואלגנטיות חוברים כאן אלו לאלו ליצירת יין מורכב ומקסים שיש בו שלמות של איזונים ומקדם גסטרונומי גבוה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. יקר אבל מצוין).

ב-13 מילים: יין אוכל מאוזן ויוצא מן הכלל ממש. יש לקוות שלא יישאר חד פעמי.

פלם, קברנה סוביניון רזרב 2020. יח"צ,
פלם, קברנה סוביניון רזרב 2020/יח"צ

פלם, קברנה סוביניון רזרב 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה סוביניון, 10% סירה ו-5% פטי ורדו מכרם דישון וכרם בן זמרה בגליל העליון. בציר ידני סלקטיבי. 21-25 ימי תסיסה בנירוסטה. 12 חודשי חביות עץ אלון צרפתי (40% חדשות והשאר בנות שנה). צבע אדום עמוק. באף פרי אדום וסגול, תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 170 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות, נתחים מיושנים על עצם.

דבר המבקר: גוף בנוי היטב, פרי אדום מרוכז, חמיצות מאזנת חדה, מורכבות ואלגנטיות. קברנה סוביניון שרק החל להיפתח ועושה קולות של יין מצוין. פוטנציאל התיישנות בן 5-7 שנים לכל הפחות בתנאי אחסון ראויים. שנת התפתחות בבקבוק תוציא ממנו איכויות נוספות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. יקר אבל איכותי מאד).

בארבע מילים: קנו והתאפקו שנה לפחות.

פלם, נובל 2018. יח"צ,
פלם, נובל 2018/יח"צ

פלם, נובל 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 76% קברנה סוביניון, 14% סירה ו-10% פטי ורדו מגפנים בוגרות בכרם דישון וכרם בן זמרה בגליל העליון וכרם מטע בהרי יהודה. בציר ידני סלקטיבי. שהות בת 42 יום על הקלפיות, סחיטה והתיישנות בת 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי (70% חדשות והשאר בנות שנה). צבע אדום עמוק וכהה. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 15.5% כוהל בנפח.

כמה? 360 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות ומושקעות על בסיס בשרים.

דבר המבקר: יין הדגל של פלם, שהספיק גם להתיישן די זמן בבקבוק, הוא מרשים מאד. הפרי נהדר, העבודה עם עץ מאופקת וריבוי הניואנסים ניכר. מורכב, רב רבדים ומרשים. ערוך ללגימה כבר עתה אך יתיישן היטב בין שבע לתשע שנים לפחות.

ב-13 מילים: אפשר גם אפשר ללגום כבר עכשיו בארוחת בשרים מושקעת, רצוי בחדר ממוזג במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully