וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חול ויש מה לאכול: 10 מסעדות עם נוף לים

יוליה פריליק ניב

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 23:30

קרוב מספיק בשביל לראות את הים, אבל רחוק מספיק בשביל שלא ייכנס לנו חול לבגדים, קבלו 10 מקומות לביס ודרינק מושלמים מול הנופים הכי יפים בישראל

תושה בייקרי. זיו ריינשטיין
תושה בייקרי באכזיב, ממש מול הים/זיו ריינשטיין

יש לנו משאב טבע מטורף ואהוב - הים. ברוב עונות השנה ובמיוחד כשחם מתבקש לבלות בקרבת הים, וליהנות מהבריזה, אווירת החופש וגם וייב שיש רק למקומות כאלו. קבלו מצעד של מקומות בילוי עם רסיסים של מי ים על הגוף.

תושה בייקרי. שניר (סופגי) גואטה,
קרואסון פטל בתושה בייקרי/שניר (סופגי) גואטה

תושה בייקרי, אכזיב

בעבר פעלה תושה בייקרי בתוך קיבוץ ראש הנקרה, אך מינוס הנוף לים על אף שהקיבוץ נושק לחוף. לפני כמה חודשים עברה הקונדיטוריה ובית קפה לאכזיב, ממש מול הים. מאחורי המיזם עומדים שני שותפים, שחף אברהם ותומר סויסה, שהם חברים מהצפון. הם הגשימו חלום ופתחו את תושה בייקרי (שילוב של תומר ושחף אם תהיתם) ובה הם אופים ומגישים מאפים מתוקים ומלוחים טריים וטעימים. עכשיו גם אפשר לאכול אותם ממש מול הים, כשכמה מטרים משם מתחילים החול והמים.

בתפריט יש מגוון רחב של מאפים בהם עוגות שמרים, עוגות בחושות, עוגות שוקולד וגבינה, מוסים, קרואסונים, עוגיות ועוד לצד קפה טעים. יש גם מנות בסגנון בית קפה כמו סלטים, בורקסים, כריכים, קישים, לביבות וכדומה. במקום מוכרים מוצרי מעדניה שאפשר לקנות הביתה או לפיקניק על הים.

תושה בייקרי - חוף אכזיב, 072-3957620, כשר חלבי

עוד בוואלה!

קוקו אה אה: 16 הגלידריות הטובות בארץ

לכתבה המלאה
סאמא, בר-מסעדה בעכו בהובלת השף חמודי עוקלה. אפיק גבאי,
סאמא בעכו העתיקה/אפיק גבאי

סאמא, עכו

סאמא (שמיים בעברית) הוא בית קפה, מסעדה ובר אותנטי עכואי, שנפתח על גג בניין ישן שהיה שייך בעבר לעיריית עכו. את הבר פתחו האחים מרואן וחמודי ברגות והוא משקיף על החומות העתיקות, על החוף, על המסגדים ועל החאנים מהתקופה העות'מנית, ואפשר לראות את רצועת הים עד למפרץ חיפה והכרמל, או צפונה לעבר ראש הנקרה.

השף של סאמא, חמודי עוקלה, מהעונה הראשונה של תוכנית הריאליטי "משחקי השף" והשף שמוביל את מסעדת אלמרסא הוותיקה ושל ראסיף החדשה בחיפה, משלב בין אהבתו לאוכל איטלקי לבין בישול ערבי גלילי, המבוסס על מצרכים מהשוק ומהנמל הצמוד לסאמא.

התפריט בנוי ממנות ים תיכוניות על בסיס דגי ים עונתיים למשל דג נא עם קרם חצילים שרופים, טחינה אל ארז וצנוברים; רצועות דג ים ובהרט; קבב ים; ועוד, לצד מנות בשריות בסגנון ערבי גלילי ומנות צמחוניות. "חשבנו על משהו שאף אחד לא עשה בעיר", אומר חמודי, "לפתוח בר בשמיים". הנוף כאמור פרייסלס.

סאמא - צלאח א-דין 14, עכו, 072-3971184

ראסיף 33. אפיק גבאי,
טרטר דג ופלאפל בראסיף 33/אפיק גבאי

ראסיף 33, חיפה

מסעדה חדשה בחיפה ששמה מרמז על מיקומה - רציף 33 בנמל. זהו בר אוכל של השף חמודי עוקלה, שאוחז גם באלמרסא ובסאמא בעכו, הפעם בחיפה ועוד בנמל השוקק שפעם היה אזור מוזנח.
גם בהרפתקה הקולינרית החדשה של עוקלה, הוא מביא את הפרשנות שלו למטבח הערבי עכשווי, עם נגיעות בינלאומית. התפריט מורכב ממנות ערביות גליליות, על בסיס חומרי גלם טריים שמגיעים מהשוק של ואדי ניסנס, בהגשה אלגנטית. בין היתר יש כאן טונה נייה פריקה עם עשבי בר קצוצים ווינגרט עגבניות צלויות בטאבון; סיגר שוק טלה עם צזיקי, קישואים, עמבה וגרגירי נחלים; ספיחה בטאבון; שושברק; קרוקט קובה במילוי בשר טלה; שווארמה שייטל על לאפה מהטאבון; ועוד מנות שכיף לחלוק עם דרינק בקרבת הים של חיפה.

ראסיף - העצמאות 33, חיפה, 04-6638072

מארי רוף טופ. אמיר מנחם,
סשימי דג במארי רופטופ/אמיר מנחם

מארי רופטופ, נתניה

הטיילת בנתניה מתעוררת תיירותית וקולינרית מזה כמה שנים. לאחרונה נכנס לתמונה גם השף אביב משה, שזה המיזם הקולינרי השני שלו בעיר. לפני כחודש נפתחה מסעדה-בר-מועדון בקומה 15 של מלון Vert Lagoon כשהנוף הוא הרבה מאוד ים וחוף. הקונספט הוא מגה בר בשילוב כמה חללים וכמה תרחישי בילוי, ממש כמו שיש בחו"ל. חלל מעוצב ודרמטי כולל אזור ישיבה פנימי (שולחן וברים), מטבח פתוח לגמרי 360 מעלות וגולת הכותרת - מרפסת נוף מרשימה ובה בר נוסף, מגוון אפשרויות ישיבה ונוף מדהים. על הצד הקולינרי הופקד משה שהרכיב תפריט שתואם את העיצוב, וכל זה תוך הקפדה על כשרות.

החיבורים הם ים תיכוניים, עם מנות קטנות וגדולות המבוססות על דגי ים טריים. בין היתר יש כאן קרודו טונה, סשימי דג ים, טרטר טונה ועוד. יש גם טטאקי סינטה וטורטליני ממולאים בבשר בבישול ארוך. בגזרת העיקריות יש כאן פילה דג בר ים או לברק בשלל שידוכים למשל עם ניוקי פטריות, בסגנון פריקסה טוניסאי מפורק (מינוס הלחמנייה) וגם מנות בשר מרשימות כמו כבד אווז בשידוך פאי לימון, צלעות טלה ופילה בקר. המנות פוטוגניות ומוגשות בכלים יפים, זאת לצד קוקטיילים צבעוניים וקינוחי פרווה מורכבים.

MAREE - מלון LAGOON VERT נתניה, קדושי צפת 1, נתניה, 09-7410909 כשר

אל טראס. אנטולי מיכאלו,
המרפסת של אל טראס, צופה אל הים/אנטולי מיכאלו

אל טראס, הרצליה

פעם מזמן אחזתי במשרת סטודנטית של מזכירת ערב בקרן הון סיכון יוקרתית. היתרון הגדול בעבודה היה הנוף לים, שנשקף ממשרדי החברה בקומת הכניסה של מלון אוקיינוס בהרצליה פיתוח. בחלק מהחלונות כל מה שהיה אפשר לראות היה ים. כיום, ממש מעבר לקיר המשרד דאז, פועלת מסעדה ערבית ים תיכונית בשם אל טראס.

שף עלאא יעקובי עומד מאחורי המסעדה שניכר שהושקע רבות בעיצוב הייחודי שלה. אל טראס היא מסעדת שף ערבית אותנטית מול הים בהרצליה פיתוח, וזה שילוב שלא פוגשים כל יום. יש כמה אזורי ישיבה, חלקם עם ריהוט עשוי עץ זית שמכין אומן בגליל, ויש הרבה נוף לים. התפריט מגוון ונע בין מנות ערביות קלאסיות לבין פרשנות עכשווית. במסעדה מגישים מנות כמו קטאייף דג; לחמעג'ון; כנאפה טלה; קובה נייה; ובגזרת העיקריות יש דגש רב על בשרים מהמעשנה (כתף טלה, צלעות, כבש, מנסף, עוף מעושן ממולא אורז מתובל ועוד) ואז מדובר בנתחים במשקלים מכובדים שמגיעים על טסים עם ירקות מעושנים. תחושה של משתה, המנוגד למסעדות רבות מול הים שבהן דווקא אוכל פטיט שולט. יש גם סטייקים קלאסיים; המבורגרים; דגים; ותבשילים מהמטבח הערבי.

אל טראס - רמת ים 50, הרצליה, 09-8781716

קוקו תאי. אפיק גבאי,
קוקו תאי/אפיק גבאי

קוקו תאי

החיבור המיידי של קולינריה וחוף ים היא חומוס-צ'יפס-סלט. החיבור היותר מתוחכם הוא דגים ופירות ים עם חיבורים קלילים לחומרי גלם עונתיים וים תיכוניים. אבל אוכל תאילנד וחוף ים? את זה לא רואים הרבה, וחבל כי אין סיבה בעצם. הרי בתאילנד יש מסעדות תאילנדיות בכל מקום, גם בחופים. על חורבותיה של קאליפסו של עומר מילר בחוף פרישמן בתל אביב נפתחה קוקו תאי, בהובלת בני הזוג נדב ודניאל, המוכרים לקהל הרחב מהריאליטי MKR. אז הם דווקא הציגו את הביצועים שלהם במטבח התאי דווקא בביתם הקודם, בערבה.

אחרי כמה פופ-אפים וערכות עד הבית שרקחו השניים, הם מתמקמים במסעדת קוקו תאי שהתפריט בה מושפע ממחוז איסאן - אזור פחות מתויר הנחשב העורף החקלאי של תאילנד, ושממנו מגיעים כל העובדים התאילנדים לארץ. במקור, זהו מטבח שלא מתחנף לתייר המערבי, והוא נחשב לאותנטי ביותר בתאילנד. ואכן התפריט אותנטי, בהתאם למה שהפנים נדב בילדותו בערבה, לצד הפועלים התאילנדים שעבדו בחקלאות באזור. בין היתר יש בתפריט יאם סום או - סלט דג ים נא ופומלה; סום טאם; נאם טק - סלט נתחי שייטל בגריל, ירוקים תאיים, למון גראס, בצל סגול, צ'ילי ושבבי אורז קלוי; טוד מאן פלה - קציצות דגים המוגשות בדרך מקורית - בסירות חסה עם שלל ירוקים; מסמאן פלה מוק - קלמרי בגריל, קארי תאילנדי דרומי, תפוחי אדמה, בצלים, רוטב דגים ועוד; דג שלם מטוגן בליווי תמרינדי, שאלוט, ירוקים, ליים, ג'ינג'ר וקשיו מקורמל; ומנות נוספות המבוססות על צירים, תערובות תבלינים ורטבים שרקוחים השניים במקום.

הנוף הוא לחוף הים של תל אביב כשהמדרג הקולינרי עובר מהקל לכבד - ארוחות בוקר עם נגיעות תאילנדיות בבוקר, צהריים עם מנות קלילות מהמטבח התאילנדי ובערב הולכים נדב ודניאל כל הדרך לאיסאן.

COCO THAI - חוף פרישמן, תל אביב, 077-9386286, לא כשר

לולי חוף גורדון. אסף קרלה,
לולי בחוף גורדון/אסף קרלה

לולי, תל אביב

לולי בחוף גורדון היא הקיץ בהתגלמותו. אחרי עונה אחת מוצלחת - המתחם בחוף גורדון חזר לפעול גם הקיץ, עם שלל פינות ישיבה, מוזיקה כיפית, בר ומנות אוכל מפתיעות לטובה ששוברות את הסטיגמה של מסעדות חוף. הקונספט הוא להביא את אווירת סן טרופז לתל אביב ואכן המקום פועל לצד מועדון גלישה. אז מה אפשר לאכול ולשתות בלאונג' הקוסמופוליטי? קוקטיילים, יינות, קפה, שייקים ודרינקים אחרים, מנות מהים כמו סביצ'ה, דג ים קרודו, טרטר, סשימי, פאני פורי טרטר טונה אדומה, דגים כבושים, מטוגנים, צלויים, על הגריל (במעטפה למשל כך שהעסיסיות נשמרת), שרימפס בכמה צורות הכנה, וגם המבורגר, סטייקים ובשרים כמו טי-בון טלה, פריים ריב ואחרים. יש מנות קטנות בסגנון ים תיכוני כמו צזיקי וקרם חציל שחור, למי שרק חייב מאזה ליד הדרינק אחרי הים.

בשעות הבוקר פועל הבר הסמוך על הטיילת במתכונת Loullie To Go - קיוסק ובו מגוון מאפים וכריכים לקחת לדרך. בשישי-שבת מוגש בראנץ' המבוסס על מנות חלוקה לצד בחירה במנות אישיות כמו בורקס הפתעות, צלחת של לוינסקי עם הרינג, לקרדה, סלט תפוחי אדמה, איקרא וירקות או אגז בנדיקט. ואם אתם סקרנים - יש פלטת פירות העונה, המרענן הרשמי של הקיץ, ביותר ממובן אחד.

Loullie - הירקון 121, תל אביב, 077-9386252

מסעדת סלון יווני. שירן כהן שי,
סלון יווני/שירן כהן שי

סלון יווני, אשדוד ותל אביב

בתל אביב ובאשדוד פועלות מסעדות סלון יווני המציגות קונספט של אוכל ואווירה תחת הכותרת מלווינסקי לסלוניקי. בראש המיזם עומד שף גיא פרץ ומלבד עיצוב בכחול-לבן, יש דגש על מנות מהמטבח היווני ובעיקר על דגים טריים המוכנים בסגנון ים תיכוני - טורקיה, ישראל ויוון.

בין המנות הבולטות בתפריט, לצד מאזטים, אפשר למצוא סיגר לוקוס; טרטר טונה סלוניקי; סשימי מוסר ים תיכון עם פלחי עגבנייה, לימונים כבושים, קריספי פיתה יוונית, לאבנה, צנוניות ושמן זית; קוביות מוסר ים וירקות בגריל על פיתה יוונית; קבב לוקוס בגריל; סובלאקי שקדי עגל; סיגר מח עגל עם אריסה ולימונים כבושים; דולמדס - עלי גפן מגולגלים ביד; רוואני - עוגת סולת יוונית על קרם טופי וגלידת וניל; מילפיי אוזו; ועוד. שימו לב, הסניף התל אביבי כשר חלבי בעוד שהאשדודי כשר בשרי.
.
במסעדות סלון יווני מוגשות גם ארוחות בוקר על טהרת פרודוקטים מהמטבח היווני והטורקי.

סלון יווני - מלון West הרצל רוזנבלום 12, תל אביב, 03-7706666, כשר חלבי מבוסס דגים; הטיילת 21, אשדוד, 050-2902777, כשר בשרי

פישנזון. ליאור בנימיני,
פישנזון/ליאור בנימיני

פישנזון, אשדוד

רצועת החוף ממשיכה דרומה ומגיעה לאשדוד, עיר ים מובהקת. על החוף יש שלל בתי אוכל, ברים, מסעדות ובתי קפה מכל מיני סוגים וסגנונות. פישנזון באשדוד היא מסעדה מול הים שיש לה מענה לכל שעה ביום. בבקרים מוגשות כאן ארוחות בוקר, וביתר היום יש כאן תפריט עשיר עם מנות ראשונות כמו סביצ'ה, עראיס, חציל בלאדי, מרק דגים, סיגר דגים, פלטת דגים מטוגנים, מנות פסטה, מנות בשר וכמובן - מנות דגים (פיש אנד צ'יפס, דניס, סלמון ולברק על הגריל ועוד). הנוף והבריזה מביאים את האווירה הנכונה למבלים, מזוגות ועד משפחות, שבאות ליהנות כאן בעיקר בסופי שבוע אך לא רק.

פישנזון - הטיילת 20, אשדוד, 050-808-6324

אלגרה ולאון. פייסבוק המקום, אתר רשמי
שקושקה באלגרה ולאון/אתר רשמי, פייסבוק המקום

אלגרה ולאון, אשקלון

אלגרה ולאון במרינה באשקלון היא מעדנייה קטנה ואיכותית עם מבחר דגים מעושנים, פלטת גבינות, לחמים וטעמים שמזכירים ערי חוף ברחבי העולם. אוכל ים תיכוני ליד הים התיכון - זה בדיוק מה שהתכוון המשורר. בתפריט יש מנות כמו לוינסקי - מטיאס, שמנת חמוצה, בצל סגול ושמיר; נמל יפו - איקרה לבנה עם בצל סגול; סלט יורדי ים עם טונה מעושנת, ביצים רכות, פלפל חריף וזיתים; מאפה סובורק עשוי שכבות פילו עם גבינות בולגרית, קשקבל ופרמזן; כריך גבינות פתוח עם ארטישוק אלה-רומנה, זיתי קלמטה ופלפל חריף צלויים בגריל; כריך דייגים; בוקר טורקי עם בורקס גבינה ותרד שמכינים במקום, לצד שלל תוספות; ועוד.

אלגרה ולאון - הנמל 9, אשקלון, 077-4024010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully