וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה כפי שטרם טעמתם: סיור אוכל מטריף חושים בעיר הכרמל

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 10:33

חשבנו שאנחנו מכירים די טוב את חיפה, אבל אז הצטרפנו לסיור קולינרי בן יומיים של חברת יאללה באסטה, ונותרנו פעורי פה ועם חלומות על הביקור הבא שלנו בעיר

קרפצ'יו בקר וקרפצ'יו דג. אפיק גבאי,
פותחים שולחן חיפאי במסעדת לוקס של השף עלאא מוסא/אפיק גבאי

משהו טוב עובר על חיפה בשנים האחרונות. כבר כמה שנים שעיר הנמל מציעה אופציות קולינריות מעניינות יותר מחומוס או פלאפל בשוק, אבל לאחרונה נדמה שהיא ממש עלתה על מסלול ההמראה לעבר הפיכתה לבירת הקולינריה הצפונית. בין החמארות הקטנות, המאפיות והברים, אט אט נפתחו בעיר גם מסעדות שף חדשות, המובלות לרוב על ידי שפים מעכו השכנה, שמביאים איתם את הידע והמומחיות בטיפול בדגה מקומית טרייה ומחפשים לממש את הפוטנציאל הטמון בין רחובותיה של העיר ההולכת ומתמלאת בקהל צעיר ופודי.

עם שני שווקים תוססים (שוק ואדי ניסנאס ושוק תלפיות), מוסדות קולינריים ותיקים, מקומות קטנים עם היסטוריה חיפאית משפחתית ופתיחה של עוד ועוד מקומות חדשים, העושר הקולינרי שמציעה היום חיפה למבקר בה מצריך הרבה יותר מביקור של יום אחד.

איך בוחרים, במה להתחיל ואיפה להתמקד? נפגשנו עם ראובן פילו, יזם קולינרי מבעלי חברת יאללה באסטה, המתמחה בתיירות קולינרית, לסיור המשלב בין חדש וישן, בין מוכר לנסתר. לפני כשנה פרסמנו המלצות למקומות בחיפה לפודיז עם ילדים, הפעם הסיור מוקדש לקהל הצעיר והבוגר.

קפה סמי בחיפה. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
ריח הקפה הקלוי כבר יביא אתכם לכאן. קפה סמי/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

קפה סמי

הגעתם לחיפה? קודם כל קפה. אבל אל תטעו, קפה סמי הוא לא בית קפה, הוא בית קלייה של קפה וזה מה שהוא עושה כבר מעל 50 שנה. לכן אם אתם מחפשים לרכוש קפה איכותי, הגעתם למקום הנכון.

בבית הקלייה הקטן והמשפחתי שניחוח הקפה שלו ממלא את השכונה כולה, קולה משפחת פייסל החיפאית את פולי הקפה שלה בדגש על איכות והרבה אהבה למקצוע המשפחתי. את הקפה שלהם שייצג את ישראל כבר בכמה תערוכות בעולם ורוכשים לו אהבה רבה במיוחד באיחוד האמירויות ובאבו דאבי בפרט, ניתן לרכוש ברמות טחינה וקלייה שונות בהתאם לבקשת הלקוח או כפולים. אם התאהבתם כמונו בקפה, ניתן להזמין אותו במשלוח לאזורים רבים בארץ.

קפה סמי, דרך העצמאות 90, חיפה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאפיית פת-שטינבך בחיפה. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
לחמי מחמצת בעבודת יד ללא שמרים או תוספת סוכר/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

מאפיית פת-שטינבך

אחרי הקפה אפשר להצטייד בלחם ואם אתם מחפשים משהו מתוק אתם חייבים לטעום את החומ-בה של מאפיית פת שטינבך - לחמנית מחמצת עסיסית במילוי נדיב של שוקולד.

בחיפה יש כמה מאפיות נהדרות ששמן כבר יצא מזמן אל מעבר לכביש החוף כמו מאפיית ברדא והקרואסונים המפורסמים שלה או גל'ס בייקרי, שהפך כבר ממש למוסד, אבל את המאפייה הקטנה של עופר שטינבך, אם אינכם חיפאים, לא בטוח שתדעו למצוא.

שטינבך הוא נצר למשפחת אופים בשם משפחת פת. אביה של אמו המשיך כמנהג אביו האופה ופתח בחיפה מאפיה, אך משלא היה מי שימשיך את דרכו כשם שהוא המשיך את דרך אביו, נאלץ לסגור. שטינבך שבכלל למד אדריכלות נגרר אחר הסיפור המשפחתי לתוך נבכי הבצק והמחמצת ופתח שנים רבות אחר כך את מאפיית פת שטיינבך. כאן הוא אופה לחמים על בסיס מחמצת בלבד ללא סוכר וללא חומרים משמרים. מומלץ במיוחד הוא לחם הטוטם הנאפה בתבניות חרס בצורת גליל ועשוי שילוב של קמח מלא, כוסמין מלא, קשיו וגרעינים.

מאפיית פת-שטינבך, דרך יפו 28 חיפה

מארתה דלי (Martha Deli)

עד לפני שנתיים עם חמש מסעדות, קייטרינג, פרסומות ותוכניות בישול הפונות למגזר הערבי, השף העכואי אליאס מטר נחשב לשף סלב של המגזר. התקופה שבילה בבית עם אשתו ובנותיו במהלך הקורונה גרמה לו להבין שהוא מפספס את החלק הכי חשוב בחיים. הוא סגר את המסעדות, הוריד הילוך ופתח מעדנייה במרחק שתי דקות הליכה מהבית, כך שיוכל לבלות איתן כמה שיותר.

במארתה, המעדנייה שפתח בעיר התחתית תמצאו נתחי בשר משובחים, דגים, פירות ים, נקניקים וגבינות. חלקם מיובאים, חלקם מקומיים ויש גם כאלה שהוא מכין במקום כמו גבינת השנקליש הייחודית - כדור גבינה קשה ומתובל מהמטבח הסורי או בשרים מעושנים שנמכרים כנתחים לפי משקל.

חוץ מלקנות ולהצטייד בחומרי גלם הביתה, נעים לשבת במקום עם בקבוק יין ולקבל לשולחן טעימות מהדליקטסים או לבקש שיארזו לכם את המטעמים באחת מסלסלות הפיקניק היפות שבמקום ולקחת איתכם לאחת מהפינות המקסימות שיש לעיר להציע.

מארתה דלי, המגינים 90, חיפה

המעדניה של משפחת סוידאן. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
לכאורה מכולת/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד
המעדניה של משפחת סוידאן. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
הקסם קורה בפנים/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

המעדניה של מישל סוידאן

ומהחדש בחזרה לישן. לא רחוק מהכניסה לשוק ואדי ניסנאס תמצאו את חנות הקסמים של מישל סוידאן, נצר למשפחה ותיקה שמתגוררת בחיפה עוד מהמאה ה-16. בחנות הקטנה שסוידאן מתעקש לכנות מכולת משפחתית ולא מעדניה, ניתן למצוא אוצרות קולינריים בייבוא אישי שמישל מקפיד לקנות מספקים קטנים ועסקים משפחתיים שלא מתפשרים על איכות.

בין חומרי גלם בסיסיים שיש בכל מכולת שכונתית, תגלו משקאות אלכוהליים יחודיים' חלקo של מזקקות מקומיות כמו ערק כרמיזאן ממנזר השתקנים בבית לחם, רחת לוקום עטופה ורדים מיובשים או פיסטוקים משכם, חלבה שמכינים עבורם במיוחד, חמוצים שהם כובשים לבד, תבלינים יחודיים, גבינות ועוד הפתעות רבות. בימי חמישי, שישי ושבת המקום מתמלא במטעמים ביתיים כמו צוואר כבש ממולא, מלפוף, קובה לבנונית, עלי גפן דקיקים מתובלים קינמון ועוד ועוד.

המעדניה של מישל סוידאן, דרך אלנבי 39, חיפה

העיר התחתית בחיפה. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
שיטוט נעים בין ברים ודוכני אוכל. מדרחוב בעיר התחתית חיפה/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

מהשוק הטורקי לנמל

אחד האזורים הנעימים לבילוי בעיר בעיקר בשעות הערב, הוא אזור השוק הטורקי בעיר התחתית. האזור ששימש בעבר כאזור מסחר עבור תושבי העיר והימאים, הפך בשנים האחרונות למרכז בילוי הכולל ברים קטנים, מסעדות, מאפיות ודוכני אוכל רחוב הפזורים בין חנויות, גלריות ויצירות גרפיטי של אמנים מקומיים צעירים. ההליכה בין הרחובות שחלקם סגרה העירייה במכוון לתנועת רכבים, מאפשרת שיטוט רגוע באין מפריע ועושה חשק לעבור ממקום למקום, ללגום בירה באחד ולאכול בורקס באחר.

עיזה בר (Iza Bar)

את דרינק אחר הצהריים מומלץ לעשות בעיזה בר, שכבר מלא בשעות האלה בצעירים וסטודנטים שמגיעים להתחיל את הערב. הבר חיפאי ידוע במסיבות הרחוב הצבעוניות שלו, אבל ביום-יום פשוט נעים לשבת כאן עם בירה או קוקטייל. לצד האלכוהול תמצאו כאן תפריט גדול ועשיר יחסית לבר, במחירים נוחים, אבל אנחנו ממליצים להמשיך משם בשיטוט ולטעום טעימות נוספות מהעיר.

עיזה בר, משה אהרון 1, חיפה

בורקס איזמיר, השוק הטורקי בחיפה. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
בורקס איזמיר/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

בורקס איזמיר

בדוכן הבורקס איזמיר תמצאו בורקס טורקי פריך שאת הבצק שלו פותחים לא עם שמן, חמאה או רחמנא ליצלן מרגרינה, אלא עם טחינה. כמה פשוט, ככה טעים, בריא ונפלא. תוכלו למצוא כאן בורקסים בכמה מילויים שונים המוגשים כמובן לצד רסק, חריף, טחינה, ביצה קשה וחמוצים. המלצה חמה: נסו את הבורקס במילוי גבינת ג'יבני מלוחה עם עלי זעתר טריים.

בורקס איזמיר, משה אהרון 8, חיפה

ליבירה, מבשלת בירה ומסעדה

אוהבי הבירה, ליבירה היא המקום בשבילכם. מסעדה מעוצבת ומאוד נעימה לישיבה עם בר רחב ידיים, שצמחה סביב מבשלת בירה.

המבשלה עצמה וייצור הבירה נעשים בקיבוץ גניגר הסמוך. משם מגיעים חמישה סוגים שונים ונהדרים של בירה אותם ניתן להזמין לשולחן כטעימות וכך ליהנות מכולם. המנות בתפריט נבנו כדי שיתאימו לצד ההכוכבת הבלתי מעורערת של המקום, וכך תוכלו ליהנות למשל מפלטת שרקוטרי של בשרים כבושים ונקניקים, כנפיים, גברלקס, המבורגר מצויין, קורדון בלו ועוד מטעמים שהולכים פשוט נהדר עם בירה קרה.

ליבירה, הנמל 26, חיפה

ראסיף 33 - תמונת מסעדה. אפיק גבאי,
מסעדת ראסיף/אפיק גבאי
קובנייה במסעדת ראסיף. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
קובנייה/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

ראסיף 33, מסעדת שף בנמל

עד למקום בו ממוקמת היום מסעדת ראסיף 33 הגיע פעם הים. זה היה לפני שהבריטים החליטו לייבשו על מנת להגדיל את נמל העיר בתקופת ששלטו בארץ. ראסיף שפירושו רציף, היא מסעדת השף החדשה של חמודי עוקלה, שנפתחה בנמל.

אל עוקלה, שזהו כבר הרומן הקולינרי השני שלו עם חיפה, נחשפנו רובנו בעונה הראשונה של משחקי השף. הוא החל את דרכו המקצועית והמרשימה במסעדת מגדלנה של השף יוסף (זוזו) חנא ולאחר מכן חיבר בין המטבח האיטלקי והערבי כשעמד בראשה של מסעדת איטליאנו דה לה קוסטה כשזו נפתחה על החוף בחיפה. מפגש בינו לבין האחים ברגוט, מסעדנים בני העיר עכו שלח אותו לעכו לפתיחת הבר הקונילנארי סמא ומסעדת אלמרסא שזוכים לשבחים רבים.

ההצלחה של נבחרת ברגוט-עוקלה הובילה אותם לפתוח כעת את ראסיף בחיפה. תמצאו כאן בר ארוך עם טאבון במרכזו, אווירה נינוחה, תפריט יינות משובח ומנות מהמטבח הערבי-גלילי- חיפאי מקומי בדגש על חומרי גלם טריים מהאזור ומוואדי ניסנאס. בין המנות בתפריט תוכלו ליהנות למשל מטרטר ים עם קראמבל פלאפל, קובנייה טלה, סינטה טלה נימוחה מעל פריקה בהרט עם ציר טלה ויוגורט חם, שרימפס בזרעי שומר, קלאמרי עם אריסה ותפוחי אדמה שרופים ועוד.

ראסיף 33, דרך העצמאות 33, חיפה

לוקס. אפיק גבאי,
מנת דג נא במסעדת לוקס/אפיק גבאי

לוקס וקרודו של השף עלאא מוסא

בצמוד לראסיף נמצאת לוקס, מסעדת שף יחסית ותיקה בעיר של השף עלאא מוסא, שלאחרונה פתח לצידה גם בר טאפאס חדש בשם קרודו .

מנער ששטף כלים במסעדתו של אורי בורי לפרנסת משפחתו, מוסא יליד העיר עכו הפך לשף מוערך בזכות עצמו. לוקס שפתח בנמל חיפה לפני ארבע שנים זוכה לאהבה ופופלאריות רבה בקרב תושבי העיר ואף בקרב קהל שמגיע לאכול בה במיוחד.

תחילה פתח בסמוך אליה את כנאפה דה לוקס, בית קפה עם קינוחים מהמטבח הערבי ובחודשים האחרונים פתח מן הצד השני את קרודו, שפירושו הוא נא. אם בלוקס תמצאו מנות של מסעדת שף, בקרודו תוכלו ליהנות ממנות טאפס קלילות וקטנות, רובן נאות לצד קוקטיילים ואלכהול משובח.

לוקס, הנמל 13 חיפה
קרודו, הנמל 15 חיפה
כנאפה דה לוקס, דרך העצמאות 33, חיפה

שוק ואדי ניסנאס. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
ללכת לאיבוד בין הסמטאות. שוק ואדי ניסנאס/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

ואדי ניסנאס

יום שלם אפשר להקדיש רק לסיור בשוק ואדי ניסנאס בעיר. אפשר ללכת עם רשימת מקומות מומלצים ואפשר פשוט ללכת לאיבוד בסמטאות היפות בין דוכני אוכל הרחוב, לגלריות נחבאות. להתמסר למנגינה הבוקעת מסדנא לבניית עודים בין הירקניות, ולא פחות חשוב, להצטייד בחומרי גלם ייחודיים כמו אבן היוגורט, סומאק בלאדי, עלי תבלין טריים ומיובשים, מתוקים ומאפים.

סיור אוכל בוואדי נינאס. דרור עינב
כדורים שחומים ופריכים. פלאפל ג'ורג'/דרור עינב

הפלאפל של הוואדי

מי היה הראשון? של מי המתכון המקורי ומי הם הזקנים? כמו בכל שכונה טובה גם בשוק הוואדי ישנה שכנות מתובלת ביריבות עבר ומעט טחינה. בין הדוכנים שבשוק תמצאו שני מוסדות פלאפל וותיקים וטובים, פלאפל הזקנים ופלאפל ג'ורג', החולקים היסטוריה משותפת שתחילתה בשנות ה-50.

ג'ורג' ונג'לה עפארה תושבי השכונה שכונו בפי היהודים "הזקנים" פתחו אז דוכן פלאפל קטנטן בשוק. את העיסה היו מכינים בביתם וסוחבים אותה בכל יום לשוק שם היו מטגנים את הכדורים לתור של אנשים שחיכה להם בכל בוקר. בשעה 13:00 כשהעיסה הייתה נגמרת היו חוזרים לביתם.

בני הזוג שהיו חשוכי ילדים, גרו בשכנות לאחותו של ג'ור'ג אבו שאקרה ואף אימצו את אחד מבניה. ג'ורג' מספר איך במשך שנים היה עוזר להם בכל בוקר לסחוב, לנקות ולסדר את המקום והם בתמורה לימדו אותו את המתכון המקורי לכדורי הקסם. את הפלאפליה שלו תמצאו בכניסה לשוק ולצד הכדורים השחומים והנימוחים, הטחינה והסלטים הטריים מגישים ג'ורג' ובתו היבה מבחר מרשים של חריפים כמו סחוג ביתי, שיפקה, חריסה, תוספת של שום עם לימון ועוד. לפני שתעזבו לא תצאו מכאן בלי כוסית של קפה מתובל עם הל.

פנימה יותר בין סמטאות השוק תמצאו את פלאפל הזקנים, במקום בו שכן דוכן הפלאפל הראשון של בני הזוג עפארה. עפיף סבית לקוח קבוע של בני הזוג, רכש בשנות ה-80 את המקום ואת המתכון הסודי כשאלו ביקשו לפרוש ולאחר מכן הרחיב אותו. מאז הוא ומשפחתו ממשיכים במסורת הכנת הכדורים ואף הוכתרו לא פעם כפלאפל הטוב בעיר. כאן יקבלו את פניכם דבר ראשון עם כדור פלאפל פריך ומתובל היטב עם טחינה נהדרת מעל, כמנהג הזקנים מימים ימימה.

המלצה שלנו: תעברו בין שני הדוכנים ותחליטו בעצמכם מי המועדף עליכם ואולי תגלו ששניהם פשוט מצויינים.

פלאפל ג'ורג', יוחנן הקדוש 26, חיפה
פלאפל הזקנים, ואדי 18, חיפה

סיור אוכל בוואדי נינאס. דרור עינב, דרור עינב
לבוא במיוחד בשבילה. פאתה עם בצל מטוגן בחומוס אלשאם/דרור עינב, דרור עינב

חומוס אלשאם

ואי אפשר סיור בשוק בלי מנת חומוס. השף הצעיר ותושב הוואדי, סטאפן שחאדה, חצי ערבי וחצי שוויצרי, פתח את חומוס אלשאם לפני 6 שנים, מול פלאפל הזקנים. מדובר בחומוסייה צעירה במושגים של הוואדי, ששמה דגש על אוכל שאמי מאזור לבנון, סוריה וירדן.

מלבד מנת החומוס והפול, אתם חייבים להגיע לכאן כדי לטעום את הפאתה - קרעי פיתה קראנצ'יים שנספגים ברוטב יוגורט עיזים חם עם גרגרי חומוס, מעליהם יוצק שחאדה חמאה חמה מזוקקת (סמנה) אל מול עיני הסועדים. יש כאן מנת פאתה עם בצל קריספי מטוגן וירוקים ומנה נוספת שנקראת פאתה קוסא עם קוביות קישואים מטוגנות ופריכות, לימון ועלי ג'רג'יר - עד כמה שמנת הפאתה הראשונה מדהימה, זו עם הקישואים אפילו מתעלה עליה.

חומוס אלשאם, ואדי 21, חיפה

מנקיש במאפייה של אום סאברי בוואדי ניסנאס. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
מנקיש במאפיית אום סאברי/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

מאפיית אום סאברי

בוואדי לא חסרות מאפיות, אבל לזו של אום סאברי קסם מיוחד, אולי בזכות הכוח הנשי העומד מאחורי לישת ופתיחת הבצקים. בכל בוקר בשעה ארבע, מגיעות אחיותיה ובנותיה של סאברי להכין את הבצק עבור המאפים.

תמצאו כאן פיתות בעבודות יד, פטאייר ממולא תרד וזעתר בחורף או מנאיש (מנקיש) - בצק שעבר תפיחה איטית, נפתח לפיתה גדולה ונכנס לתנור עם לאבנה וזעתר או ג'יבני, והמוצלח מכולם בעיני עם מחמרה - ממרח פלפלים מיובשים אדום ומתובל, שבנות המשפחה מכינות גם אותו בעצמן.

מאפיית אום סאברי, ואדי 44, חיפה

ירקות אצל אום אליאס

בבסטה של אום אליאס בשוק תוכלו למצוא ירקות עונתיים וירקות בלאדי. כאן גם עושה השף חמודי עוקלה את הקניות שלו למסעדת ראסיף בנמל. אנחנו זכינו למצוא שם במיה טריה ונהדרת, פקוס ודחרוש, שהם שני בני דודים של המלפפון, חצילונים וקישואים מוצקים ויפים כבר מרוקנים ומוכנים למילוי ועוד הפתעות נהדרות.

אום אליאס, יוחנן הקדוש 33, חיפה

פאטמה שחאדה באלבית ביתק, ואדי ניסנאס. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
פאטמה שחאדה/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד
אלבית ביתק של פאטמה שחאדה, ואדי ניסנאס. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
המטעמים של שחאדה/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

אוכל ביתי באלבית ביתק

אין מי שיחלוף על פני ביתה של פאטמה שחאדה בשוק מבלי לעצור ליד הסירים המלאים כל טוב בחזית, ואולי אלו עיניה הכחולות והמהפנטות? כך או כך ביקור בוואדי ניסנאס מחייב כאן עצירה.

שחאדה חובשת ונהגת אמבולנס חרוצה מפוראדיס, עברה לחיפה בעקבות אהבתה ונישואיה ללורנס בן הכונה. לבשל החלה רק לפני כשבע שנים לאחר חתונה ומאז שמם של מטעמיה יצא למרחוק. במקום הקטן, החולק קיר עם הבית שבו היא ובעלה מתגוררים ומכאן גם שמו אלבית ביתק, ובעברית ביתי ביתך, תמצאו אוכל ביתי בעבודת יד שעבור הכנתו רותמת שחאדה כל בנות המשפחה.

בין המטעמים תמצאו מג'דרה, ממולאים וטאבולה מצויינים והמוכרים יותר, אבל גם מועג'נת - מעין רוגעלך מלוחים מבצק מתובל זעתר במילוי גבינה מלוחה או קובה מטוגנת מבצק אוורירי במילוי בשר ותיבול ייחודי של שורש החולנג'אן החריף. את התבלינים שלה מקפידה לקנות שחאדה בדוכן הצמוד של זיאד.

אלבית ביתק, יוחנן הקדוש 34, חיפה

חנות התבלינים של זיאד בשוק ואדי ניסנאס. באדיבות יאללה באסטה,
חומרי גלם מקומיים ואיכותיים אצל זיאד/באדיבות יאללה באסטה

חנות התבלינים של זיאד

דוכן התבלינים של זיאד הוא המקום להצטייד בו במבחר תערובות תבלינים וסוגים שונים של עלים לחליטה למטרות קולינריות או רפואיות. ואדי ניסנאס מפורסמת בתבלינים שלה ויש לא מעט חנויות תבלינים, אבל דווקא הדוכן הקטן של זיאד מציע איכות שאי אפשר להתעלם ממנה . את אבן היוגורט שלו והלאבנה, הוא מכין בעצמו מחלב של עדר הצאן המשפחתי, אל תצאו מפה בלעדיה ובלי סומק בלאדי טרי וצנצנת של דיבס (דבש ענבים) או רכז רימונים אמיתי וחמצמץ.

חנות התבלינים של זיאד, בסמטה הצמודה לאלבית ביתק

סיור אוכל בוואדי נינאס. דרור עינב, דרור עינב
פלטת בשרים באטליז אבו שקארה/דרור עינב, דרור עינב

אטליז אבו שקארה

בוואדי ניסנאס יש מעל לעשרים קצביות, אבל כנראה לא תמצאו עוד אחת כמו האטליז של מרוואן וז'אן אבו שאקרה. זה מתחיל במוזיקה השמחה הבוקעת מהרמקולים בכניסה, בשוט האלכוהול שתקבלו בכניסה וממשיך לעיקר - הבשר.

מלבד תצוגת תכלית מרשימה של נתחים טריים ומיושנים מבשר מקומי איכותי כולל תו תקן של חי בריא, תמצאו כאן ויטרינה עמוסה סוגי בשרים על האש שמוגשים כפלטות מרהיבות על מגשי עץ ענקיים, כריכי בשר מושקעים בלחמי מחמצת וגולת הכותרת של המקום הלוליפופ - רולדות המורכבות מנתחים שונים של בשר, שומן ונקניקים שנצלים על שיפודים קטנים כמו סוכריות קרניבוריות ומופלאות. גם אם אתם לא חיפאים ואין לכם דרך לחזור הביתה עם אחד הנתחים שהוא מוכר, אתם הולכים לבלות פה בקרנבל הבשרים של מראוון יותר משתכננתם.

אטליז אבו שקארה, ח'ורי 38, חיפה

כנאפה של ממתקי אלסדאקה, ואדי ניסנאס. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
כנאפה עדינה ונפלאה עטופה סמנה/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

כנאפה חובה בממתקי הידידות (אלסדאקה)

ואי אפשר בלי סיום מתוק. פואד, דור שלישי למשפחת סלאח ממתקי אלסדאקה המפורסמים בנצרת, התאהב בפאדה ילידת חיפה וכך בכוח אהבתה הביאה איתה פאדה אל חיפה את פואד ואת העסק המשפחתי המתוק.

במבנה אבן מרשים, בן למעלה מ-100 שנים ברחוב הוואדי הם הקימו לפני שנתיים שלוחה מקומית של אימפריית המתוקים מנצרת. תמצאו כאן סוגים שונים של בקלאווה שאיכות חומרי הגלם והידע של בעלי הבית בהכנתם ניכר בכל אחד ואחד מהם. מומלצת באופן מיוחד הכנאפה שמכינים במקום - עדינה מאוד ולא מתוקה מידי שהסמנה עוטפת אותה בקטיפתיות נפלאה.

ממתקי הידידות, ואדי 26, חיפה

seperator

הכתבת הייתה אורחת של חברת יאללה באסטה, המתמחה בארגון סיורים טעימים וחוויות מרתקות בשווקי ישראל ואורחת מלון הבוטיק קולוני חיפה, השוכן במבנה היסטורי למרגלות הגנים הבהאיים סמוך לכל מרכזי הבילוי המצויינים בכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully