וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריקים הפשוטים שיאריכו את חיי הגבינה - ואיך לאחסן כל סוג

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 0:10

מחירי הגבינות עולים ונמאס לכם לזרוק גבינות שקניתם רק לפני כמה ימים? מומחית להגיינת מזון מפתיעה עם סדרה של המלצות וסודות כיצד נכון לאחסן את הגבינות במקרר ובמקפיא - לפי סוג הגבינה

חמש עובדות על גבינה/מערכת "אסור לפספס"

כמו מוצרים רבים, גם מחירי הגבינות עולים בתקופה האחרונה, ואנשים מתחילים לחשוב כיצד ניתן לשמור את הגבינה שתישאר טרייה לאורך זמן. למעט המקרה שבו אתם קונים גבינה כחולה, לא תרצו עובש על הגבינה - אז כיצד ניתן לשמור אותה שתחזיק מעמד? הרי ידוע שהתאריכים המוטבעים על אריזות הגבינה לא תמיד מדויקים, ואנחנו זורקים לא מעט גבינות טובות לאכילה לפח - בלי שום סיבה. גבינות מסוימות יכולות להישמר אפילו עד שמונה חודשים - אז איך עושים את זה?

שרה טיילור, מומחית להגיינת אוכל באתר הלימודי היי ספיד טריינינג, חשפה לאחרונה בשיחה עם הדיילי מירור את הדרכים הטובות ביותר שיש לאחסן גבינה כדי להבטיח את האיכות הגבוהה ביותר ואת האפשרות לשימוש בה לאורך זמן. שרה מסבירה שגבינות קשות שמגיעות היישר ממחלבות מגיעות בגלגלים, ומאוחסנות כדי שיקבלו את הטעם שלהן, אבל ברגע שהגלגלים נחתכים, הגבינה לא מתפתחת באותה צורה, כך שצריך לאחסן אותה בצורה נכונה, כדי שלא תאבד את הטעם שלה.

גבינות. ShutterStock
אז איך כדאי לאחסן את הגבינה שלכם?/ShutterStock

"כל גבינה היא ייחודית, ולכל אחת מהן יש דרישות שונות לאחסון. גבינות קשות כמו פרמזן הן בעלות רמת לחות נמוכה, ומאחר וחיידקים צריכים לחות באוכל כדי לשרוד, גבינות עם רמת לחות נמוכה נוטות להחזיק יותר זמן מעמד", היא הסבירה. המשמעות היא שיש לעטוף גבינות קשות בנייר פלסטיק נצמד, ולא בנייר איתו הן מגיעות מהחנות או נייר אפייה, מאחר והנייר לא נותן לאוויר להיכנס, והגבינה תהפוך יבשה.

"גבינות רכות (כמו מוצרלה, פטה, גורגונזולה, קממבר וגבינות שמנת) הן בעלות רמת לחות גבוהה, והן צריכות לנשום. אם מונעים מהן לנשום, אז הן מתמלאות בגז אמוניה שמחמיץ את הטעם והורס את הגבינה שבחרתם בקפידה. לכן אין לעטוף אותן בנייר פלסטיק. הצורה הנכונה לאחסון גבינות רכות היא בנייר ייעודי לאחסון גבינה (Wax Paper For Cheese) או בנייר אפייה". שרה ממליצה להכניס את הגבינות למיכל אטום לאוויר כדי למנוע מהריח לברוח - כי אף אחד לא אוהב מקרר מסריח.

אם גבינת הצ'דר שלכם היא עם עובש, שרה מציעה שלא תנסו להציל אותה. עובש בכמה מהגבינות הוא מכוון, בעוד בגבינות אחרות הוא לא "מעודד טעם טוב", והוא גם יכול לגרום למחלות. היא ממליצה לצרוך את הגבינה לפני התאריך האחרון המומלץ, ואם אתם לא יכולים - אפשר גם להקפיא גבינות, למרות שהקפאה תפגע בטעם ובטקסטורה. "גבינות בעלות רמת לחות גבוהה, לדוגמא, כמו ברי וקממבר עשוייות להיהרס כשיהפכו לקרח, וגם טמפרטורות נמוכות עשויות לשאוב את הלחות מהן ולהפוך אותן ליבשות מאוד. לא מומלץ להקפיא כל סוג של גבינה, אבל אם אתם רוצים להקפיא צ'דר ולאחר מכן לגרד אותו כתוספת למתכון, זה בסדר. אם החלטתם בכל זאת להקפיא גבינה, עטפו אותה בנייר אחסון או אפייה והכניסו לקופסא אטומה והשתמשו תוך חצי שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully