וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב בת שלמה: יין מקומי ששווה להכיר

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 20:13

יינות בת שלמה עגולים, רכים ואלגנטיים אבל לא מוחצנים וחנפניים כלל. זה אומר שרובם ככולם ידברו לקשת טועמים רחבה יחסית. למי שטרם נחשף, שווה להכירם

יקב בת שלמה. יעל לאור
יקב בת שלמה/יעל לאור

יקב בת שלמה פועל מ-2010. הוא הוקם על ידי יזם ההיי טק המשקיע אלי וורטמן והיינן ארי ארל. היקב פועל במושבה בת שלמה, שהוקמה ב-1887 על ידי הברון רוטשילד (במקביל להקמת זכרון יעקב). טעימת יינות היקב חושפת נטייה לייננות "העולם החדש" מחד עם מידה רבה של איפוק ועידון מאידך. זה אומר שלמרות שאין המדובר ביינות ברוח עולם היין הישן, רוב היינות נראים ככאלו שמעניקים כבוד ברור לטרואר ולזן ואינם משקפים התערבות בוטה של היינן כדי להשפיע ולעצב בצלמו את טעם היין.

יינות בת שלמה עגולים, רכים ואלגנטיים אבל לא מוחצנים וחנפניים כלל. זה אומר שרובם ככולם ידברו לקשת טועמים רחבה יחסית. רף הבסיס טוב, הרוזה ראוי והאדומים בולטים מאד לטובה. רף המחירים שייך לתחום הבינוני עד בינוני גבוה אבל רוב היינות מספקים תמורה ראויה לכסף. הם עשויים היטב ולמי שטרם נחשף, שווה להכירם. לחיים!

בת שלמה, רוזה 2021. יח"צ,
בת שלמה, רוזה 2021/יח"צ

בת שלמה, רוזה 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 100% גרנאש. 6 חודשי הצססה ושהות במיכלי נירוסטה. צבע ורוד סלמון. באף פרי אדום ופרחים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, ראשונות דג.

דבר המבקר: פרי נעים, לא מוחצן או עמוס מידי, יובש טוב, מידה של איבוק. אוב יינות הרוזה המקומיים סוחבים לפירותיות יתאר. הרוזה הנוכחי אינו כזה כלל. הוא סוחב יותר למסורת של דרום צרפת, וטוב שכך.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: רוזה וראוי באוריינטציה דרום צרפתית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בת שלמה, סוביניון בלאן 2021. יח"צ,
בת שלמה, סוביניון בלאן 2021/יח"צ

בת שלמה, סוביניון בלאן 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן תסיסה ושהות בת חמישה חודשים במיכלי בטון. צבע זהוב קש. באף הדרים ופרי לבן. גוף בינוני.13.1% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: גוף בנוי היטב, פרי טוב, חמיצות מאזנת נעימה, יובש טוב ונימה מינרלית מרומזת. סוביניון בלאן חד, מדויק וטוב.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: סוביניון בלאן חד, מדויק ומוצלח.

בת שלמה, שרדונה 2020. יח"צ,
בת שלמה, שרדונה 2020/יח"צ

בת שלמה, שרדונה 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה. תסיסה והתיישנות בת 9 חודשים בחביות עץ טלון צרפתי. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ופרחים. גוף מלא. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות מושקעות על בסיס דגים ופירות ים.

דבר המבקר: מרגישים היטב את נוכחות העץ, שמעניק מידה של נפח ועומק, כמו גם לעיסות מסוימת. הפרי נוכח אך מתון והעבודה עם עץ מאופקת ונשלטת. יין לא רע בכלל מסוגו עם מקדם גסטרונומי נאה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: שרדונה עם מקדם גסטרונומי נאה.

בת שלמה, קברנה סוביניון 2019. יח"צ,
בת שלמה, קברנה סוביניון 2019/יח"צ

בת שלמה, קברנה סוביניון 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם אורגני בבת שלמה, שגדלו בשיטה ביו דינמית. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף שפע פירות אדומים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: גוף טוב, פרי אדום רב קסם, לא מרוכז מידי, חומציות תומכת, נימה מינרלית ומידה נחמדת ממש של קלילות ורכות שהופכות אותו ליין אוכל לא שתלטני, אלגנטי וכייפי.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בארבע מילים: יופי של יין לסטייק.

בת שלמה, Alchemy 2019. יח"צ,
בת שלמה, Alchemy 2019/יח"צ

בת שלמה, Alchemy 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 73% קברנה סוביניון ו-27%מורבדר. 22 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום-סגלגל. באף פרי אדום. גוף בינוני. 14.8% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: מה שיפה ביין הזה הוא העבודה המאופקת והנשלטת עם העץ. 22 חודשי חבית לא הביאו להכברת נוכחות העץ אלא להעמקה מעודנת של היין. פרי נעים, חמיצות מאזנת טובה, רכות, אלגנטיות וקלות. יופי של יין שמתאים מאין כמותו גם לקייץ הישראלי.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשש מילים: אלגנטי, גסטרונמי ומתאים באמת לקיץ ישראלי.

בת שלמה, Betty's Cuvee 2019. יח"צ,
בת שלמה, Betty's Cuvee 2019/יח"צ

בת שלמה, Betty's Cuvee 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 83% קברנה סוביניון, 13% קברנה פרנק ו-4% פטי ורדו. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 190 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחים מיושנים על עצם.

דבר המבקר: אדום גבוה שיש בו אלגנטיות קטיפתית ברורה. הגוף בנוי היטב, הפירותיות גורפת אם כי נמנעת מעומס יתר ויש חמיצות מאזנת נעימה מאד. יין עגול, רך, נגיש ומיועד לקשת טועמים רחבה ועם זאת לא מוחצן או חנפני מידי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

ב-14 מילים: גבוה שמדבר אמנם די לכו-לם אבל גם מביני יין יחיו איתו לא רע בכלל.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully