וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאץ' ביי פיוז'ן

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 16:35

הכירו את היינות של מיזם טאץ' ביי פיוז'ן. אין עוד מודל כזה כאן

טאץ' ביי פיוז'ן הוא מיזם יין ייחודי ותיק של היינן דורון יצחקי מתמרת. יצחקי, מהנדס בניין ומנכ"ל חברה, היה היינן הראשון של יקב טוליפ, השייך לאחיו רועי. יצחקי, בוגר לימודי תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד באוסטרליה, מייבא יינות המיוצרים בארצות היין הקלאסיות (צרפת, גרמניה, איטלהי וספרד) במיוחד עבורו. הוא מלווה את התהליך ומשמש בפועל היינן של כל יין נתון. היינות מיוצרים אך ורך עבור "ליין" היין שלו. אין עוד מודל כזה כאן.

בטעימה הנוכחית יינות מגרמניה וצרפת, שלושה לבנים, מבעבע לבן אחד ושני אדומים. הם מגיעים מאיזורי יין שונים סגנונית וחיבורם יחד פורס פרופיל מעניין של בחירותיו והעדפותיו של העומד מאחוריהם. כל היינות טובים. רובם מיטיבים לשקף ולייצג את האיזור והעשייה הייננית האיזורית. כמה מהם מספקים יופי של תמורה לכסף. אחרים מתומחרים ריאלית יחסית לאיכותם. יש כאן, בין היתר, גוורצטרמיניר ו"קרמו" (מבעבע) מאלזס, ריזלינג מאיזור ריינהאסן שבגרמניה, בלנד של סירה וגרנאש נואר ממינרוואה שבלנגדוק ועוד. . את יינות טאץ' ביי פיוז'ן אפשר להזמין כאן.

לחיים!

טאץ' ביי פיוז'ן, גוורצטרמינר 2018. באדיבות היקב,
טאץ' ביי פיוז'ן, גוורצטרמינר 2018/באדיבות היקב

טאץ' ביי פיוז'ן, גוורצטרמינר 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס שני זני גוורצטרמינר מכרמים בוגרים בני 30 שנה בצפון אלזס. התססה ראשונית במיכלי נירוסטה באמצעות הוספת שמרים והתבגרות בת שלושה חודשים. השמרים מסוננים פעמיים. צבע זהוב. באף פרי טרופי. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי חריף. סושי וסשימי.

דבר המבקר: "גוורץ" אלזסי טיפוסי בסיסי וראוי מאד, עם כל מניפת הפרי הטרופי המוכרת, ללא מתיקות מוגזמת, ורובד מינראלי עז. זה לא יין גבוה או אנין אבל הוא גם לא מתיימר להיות כזה. במגבלות הבסיסיות שהוא מציב לעצמו, ניכר מענה ראוי למה שיינות מהסוג הזה יודעים לתת: לגימת קיץ ראויה בתמחור סביר ויופי של בן לוויה לאוכל שיש בו ג'ינג'ר, כוסברה, צ'ילי, פיש סוס וחברים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: מלווה ראוי ושפוי תמחור לאוכל אסיאתי.

טאץ' ביי פיוז'ן, ריזלינג יבש. באדיבות היקב,
טאץ' ביי פיוז'ן, ריזלינג יבש/באדיבות היקב

טאץ' ביי פיוז'ן, ריזלינג יבש 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 3 סוגי ריזלינג שונים מאיזור ריינהאסן שבגרמניה. תסיסה במיכלי נירוסטה במשך 6 שבועות ואז שהות בת 8 חודשים על השמרים. צבע זהוב. באף פרי לבן ופרי טרופי. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים. גבינות.

דבר המבקר: איזון נאה של פרי (אפרסק, ליים) וחומצה, רובד מינראלי, יובש טוב. ריזלינג טוב מסוגו עם מקדם גסטרונומי נאה שילווה בהצלחה כל ארוחה מן הים, גם גבוהה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: ריזלינג טוב ולא יקר, עם מקדם גסטרונומי נאה.

טאץ' ביי פיוז'ן, סוביניון בלאן 2020. ארז גרנק,
טאץ' ביי פיוז'ן, סוביניון בלאן 2020/ארז גרנק

טאץ' ביי פיוז'ן, סוביניון בלאן 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס 100% ענבי סוביניון בלאן מכרמים בוגרים באיזור ריינהאסן שבגרמניה. תסיסה בת 6 שבועות בנירוסטה ושהות בת חמישה חודשים על השמרים בנירוסטה. צבע זהוב. באף הדרים ופרחים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ברוטבי שמן זית או חמאה. צדפות.

דבר המבקר: קל יחסית, ההדרים והפרחים מהאף ניכרים גם בחיך. חמיצות דומיננטית יחסית. כמו קודמו, זהו יין אוכל מובהק וחביב.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: יין אוכל חביב.

טאץ' ביי פיוז'ן, קרמו דה אלזס NV. באדיבות היקב,
טאץ' ביי פיוז'ן, קרמו דה אלזס NV/באדיבות היקב

טאץ' ביי פיוז'ן, קרמו דה אלזס NV

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מבעבע לבן יבש מסוג "קרמו" (Cremant) מאלזס. מבוסס על ענבי אוקזרוואה (Auxerois) מכרמים בוגרים (בני 27 שנים) באלזס. שתי תסיסות ושנת התבגרות בבקבוק שבסיומה מוצאים השמרים מן הבקבוק ע"י הקפאת ראשו והוספת ליקר מאזן. צבע זהוב צלול. אף פרחוני ומעט הדרי. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות. אוכל שאמי.

דבר המבקר: כמה מיינות ה"קרמו" הצרפתיים יודעים לתת פייט נאה ביותר ללא מעט שמפניות. ה"קרמו" הנוכחי, מוכיח בהחלט את הקביעה הזו. צלול, בעל גוף נאה, בועות מעודנות אך נחושות, יובש טוב, חמיצות מקסימה ותחושה של דיוק רב. עבודת יינן לא פחות ממצוינת וללא ספק כוכב הטעימה הנוכחית.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: "קרמו" באחד ממופעיו היפים.

טאץ' ביי פיוז'ן, קברנה סוביניון קוט דה בריאן 2016. ארז גרנק,
טאץ' ביי פיוז'ן, קברנה סוביניון קוט דה בריאן 2016/ארז גרנק

טאץ' ביי פיוז'ן, קברנה סוביניון קוט דה בריאן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים באפלסיון קוט דה בריאן (Cote du Brian) בלנגדוק שבדרום צרפת. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון גדולות (660 ליטר), רובן חדשות. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.


הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: קברנה סוביניון שכולו איפוק ומוחזקות, ללא ניסיון להעמיד גוף שרירי, מהסוג שישראלים אוהבים לאהוב. לצד הגוף המדוד, יש שפע פרי - שחור וגם אדום ורובד מתובל. החמיצות המאזנת טובה. יין טוב, חף מחנפנות, שכמו רוב יינות הטעימה הנוכחית לא מנסה להיות המנה העיקרית אלא דבק בתפקידו כמלווה לאוכל.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: קברנה סוביניון שניכר באיפוקו.

טאץ' ביי פיוז'ן סירה–גרנאש נואר מינרוואה 2017. ארז גרנק,
טאץ' ביי פיוז'ן סירה–גרנאש נואר מינרוואה 2017/ארז גרנק

טאץ' ביי פיוז'ן סירה-גרנאש נואר מינרוואה 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של ענבי סירה וגרנאש נואר מאיזור מינרוואה (Minervois) שבלנגדוק, דרום צרפת, 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי גדולות (600 ליטר), רובן חדשות. צבע אדום סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קדירת טלה וכבש, סטייקים.

דבר המבקר: זני ים תיכון וסגנון ים תיכוני מובהק שחוברים ליין עם פרי טוב אך מאופק, שפע תבלינים, דקות גוף מסוימת, מבורכת ואלגנטיות שקטה שעושה המון מקום לאוכל. אדום שמתאים מאד לקיץ הישראלי, שאפשר ללגום גם בצהרי יום חם ואפילו לקרר טיפה טרם החליצה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: אדום שייטיב להתאים אפילו לחום של הימים הללו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully