וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת מבעבעים קרים מספרד לסוף הקיץ

7.9.2022 / 11:30

כל אחד מיינות הטעימה, מסוגו ובהתאם לרמת מחירו, יצליח להנעים היטב את ימי ולילות הקיץ החמים

מבעבע. ShutterStock
מבעבע/ShutterStock

קצת מבעבעים קרים לא מזיקים אף פעם בקיץ. הפעם באמתחת חמישה מהם, משלושה יקבים שונים בספרד. רק שניים מהם קאווה, "פט נאט" אחד ושני מבעבים מקטלוניה שאינם שייכים לקטגוריית "קאווה". ארבעה מהחמישה מספקים עודף ממאה שקלים. שני יינות הקאווה מגיעים מפאוסטינו, היקב הגדול והמתועש מריוחה, שנודע בעיקר ביינות האדומים שלו. אלו שני מבעבעים בסיסיים, לבן ורוזה, שמייצגים עשייה מקצועית ואלגנטית, עם לא מעט תמורה ללא הרבה כסף. ה"פט נאט", מבודגאס אלברו שבקסטייה לה מנצ'ה, מספק את כל הפאנקיות שיינות מסוגו מספקים וכולו חן, שאוהבי הז'אנר יאהבו. שני היינות היקרים יותר בטעימה - 90 ו-110 שקלים - מגיעים מיקב ראבנטוס שבפנדס. לשניהם איכויות של מבעבע גבוה ויקר הרבה יותר: "קרמו" צרפתי במיטבו, מבעבעים של יצרנים עצמאיים, בואך שמפניה. התמורה ששני היינות הללו, גבוהים לכל דבר ועניין, יוצאת דופן ממש. כל אחד מיינות הטעימה, מסוגו ובהתאם לרמת מחירו, יצליח להנעים היטב את ימי ולילות הקיץ החמים הללו. הן ה"פט נאט" והן שני מבעבעי ראבנטוס, אגב, לא חייבים כלל קירור היסטרי. במיטבם דווקא כשהם קרים קצת פחות. לחיים!

Faustino, Cava Extra Seco 2020. יח"צ,
Faustino, Cava Extra Seco 2020/יח"צ

Faustino, Cava Extra Seco 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מבעבע לבן יבש מאד מבוסס מקבאו ושרדונה. ייננות בשיטה המסורתית - תסיסה במיכלי נירוסטה ותסיסה שנייה בבקבוק ולאחר מכן 26 חודשי התיישנות על השמרים. צבע זהוב. אף פרחוני מאד. גוף בינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, כריכים, פיצה, פיקניק.

דבר המבקר: לא קאווה יומרנית, מיקב שעיקר תהילתו ביינות מסוג אחר, ובכל זאת כמוצר מסחרי זול היא מספקת הרבה יותר מסתם תמורה לכסף. זו לא עוד קאווה המונית אלא מוצר עם מידה נאה של אלגנטיות, פרחוניות נעימה מאד וחומציות טובה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: לא מעט קאווה בלא הרבה כסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
Faustino, Cava Rosado 2020. יח"צ,
Faustino, Cava Rosado 2020/יח"צ

Faustino, Cava Rosado 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה מבעבע יבש על בסיס 100% גרנאש מריוחה. ייננות בשיטה המסורתית (תסיסה אלכוהולית בנירוסטה ותסיסה שנייה בבקבוק). 26 חודשי התיישנות על השמרים בבקבוק. צבע ורוד סלמוני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: קאווה רוזה פירותית מאד, עם חמיצות חדה, עושר, אלגנטיות ואיזון. מקדם הגסטרונומיות גבוה. יופי של מלווה מבעבע לתקרובת הרלוונטית.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: קאווה רוזה ברוט טובה בהחלט בתמחור שפוי לגמרי.

Bodegas Albero, Polizon, Pet Nat 2020. יח"צ,
Bodegas Albero, Polizon, Pet Nat 2020/יח"צ

Bodegas Albero, Polizon, Pet Nat 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין "פט נאט" (תסיסה טבעית), לבן חצי יבש אורגני, על בסיס סוביניון בלאן ו-ורדחו, מאיזור ריברה דל חוכר שבקסטייה לה מנצ'ה. תסיסה ראשונית בנירוסטה והעברה לבקבוקים להמשך התסיסה הטבעית בבקבוק. היין משווק ללא סינונים והצללות, עם סיום התסיסה. צבע זהוב נוטה לכתום, עם מידה של עכירות. באף פרי לבן והדרים בשלים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשרים לבנים, ראשונות ירקות ובשרים נאים. כריכי בשר.

דבר המבקר: אמרתם "פט נאט" אורגני, אמרתם יין פאנקי. מי שלא מכיר יינות מהסוג הזה ויחשוב שהוא טועם לבן חצי יבש, ייבהל. מהעכירות, מהריח ומהטעם. אבל מסוגו ולשיטתו מדובר ביין לא רע בכלל, עם מורכבות, ניואנסים ומנעד טעמים שממקם אותו איפשהו בין יין לבן לבירה ומעורר אסוציאציות למיני שיכר. באותה נשימה, כמו כל "פט נאט", מדובר בעול ימים נטול רצינות ויומרה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: "פט נאט" טוב בהחלט, לאוהבי הז'אנר (ולהם בלבד).

Raventos I Blanc, Blanc de Blanc  2020. יח"צ,
Raventos I Blanc, Blanc de Blanc 2020/יח"צ

Raventos I Blanc, Blanc de Blanc 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מבעבע לבן יבש מאד מבוסס ענבי פרלדה, מקבאו וצ'ארל לו, מאיזור הגידול Canca de Riu Anoia בפנדס. תסיסה ראשונה בפלדת אל חלד לכל אחד מהזנים בנפרד. הטמפרטורה נשלטת ע"י קרח יבש. תסיסה שנייה כבלנד בבקבוק. 18 חודשים נוספים בבקבוק, על השמרים. צבע זהוב. באף הדרים ועשבים. גוף בינוני-מלא. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים, צדפות, לובסטרים ובשרים לבנים.

דבר המבקר: גוף בנוי היטב, חמיצות חדה, יובש נהדר, עושר אמיתי בחיך מלווה בניקיון של ממש. מבעבע נפלא ממש, שתמחורו ביחס לאיכויותיו הוא לא פחות מהזוי, לשם שינוי לטובה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת. אבל ממש).

בתשע מילים: מבעבע לבן יבש איכותי במיוחד שגם מחזיר עודף ממאה.

Raventos I Blanc, De Nit  2019. יח"צ,
Raventos I Blanc, De Nit 2019/יח"צ

Raventos I Blanc, De Nit 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה מבעבע יבש מאד, מבוסס ענבי פרלדה, מקבאו וצ'ארל לו, בתוספת מעט מונסטרל. תסיסה ראשונה בנפרד בפלדת אל חלד. תסיסה שנייה בבקבוק ושהות בת 18 חודש על השמרים. צבע ורוד. באף פרי אדום ופרחים. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, צדפות, ראשונות מן הים, אוכל גלילי שאמי.

דבר המבקר: פרי טוב, לא עמוס מידי ולא חנפני מידי. חמיצות מאזנת מוצלחת. יובש, מורכבות ואלגנטיות. כמו קודמו הלבן היבש, מבעבע מצוין ממש שיותר מכדאי להכיר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

ב-13 מילים: בקטגוריית המחיר הזו יש לראבנטוס הזה מעט מאד מתחרים על המדף, אם בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully