וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להכין עוף כמו ב-KFC? התבלין הסודי נחשף

29.9.2022 / 0:02

בחורה מניו זילנד חשפה תמונה של שקית עם "התיבול הסודי" של הרשת הפופולארית ומסתבר שיש שם תבלין אחד עיקרי ששולט ומשפר את הטעם של העוף - אבל גם מעורר מחלוקת

ככה מכינים את העוף של KFC/KFC

התיבול הייחודי של העופות ב-KFC הפך את הרשת הזו לפופולארית מאוד בעולם והרבה אנשים ניסו לחקות את המתכון והטעם הייחודי של העופות שלהם בבית, רובם ללא הצלחה. אפילו מדענים וכימאים עבדו כדי לפענח את הסוד מאחורי הטעם הממכר. המתכון המקורי של KFC הוא סוד שמור שמעולם לא פורסם ומספר גרסאות שלו שדלפו לרשת בשנים האחרונות התגלו כדומות, אבל לא מספיק.

אלא שחובבת גדולה של הרשת טוענת שהיא הצליחה לחשוף את אחד הסודות הגדולים של התיבול המיוחד. הבחורה הניו זילנדית העלתה לרשת תמונה של שקית שעליה כתוב "שקית התיבול של קולונל סנדרס". בנוסף כתוב שם שהשקית הזו משמשת את KFC והמסעדות שלה.

התבלין הסודי של KFC. צילום מסך, אתר רשמי
התיבול הסודי נחשף?/אתר רשמי, צילום מסך

לפי מה שכתוב על החבילה, התבלין העיקרי הוא... מונוסודיום גלוטומט (MSG) ויחד איתו משתמשים גם בעשבי תיבול, מלח ואבקת שום. הבחורה שיתפה את ה"סוד" הגדול שלה בפייסבוק וכתבה: "זה כמו מלח על קראק". החשיפה שלה יצרה מהומה ובאזז גדול בקרב עוקביה מניו זילנד, שהיו חלוקים לגבי החשיפה שלה.

מונסודיום גלוטומט הוא אחד ממשפרי הטעם העוצמתיים והממכרים ביותר. הוא מורכב מחד נתרן, נמצא בין היתר באבקות מרק, בחטיפים ובמוצרים תעשייתיים נוספים. תפקידו העיקרי הוא לשפר את טעם המוצר, וגם לגרום לנו לצרוך עוד ועוד מהמוצר (כפי שהיצרנים לרוב מקווים שנעשה כנראה). שימוש קבוע במונוסודיום גלוטמט אולי יגרום לכם ליהנות יותר מהאוכל, אך הוא עלול לפגוע בכלי הדם ולהשפיע על הבריאות - שכן מונוסודיום גלוטמט זכה בשנים האחרונות למוניטין מפוקפק. זאת, עקב העובדה שהוא תורם ליתר לחץ דם, כאבי ראש ועוד.לעומת זאת, במחקר שפורסם לאחרונה חוקרים מיפן מצאו שמונוסודיום גלוטמט עשוי לשפר את תפקוד הזיכרון של חולי דמנציה.

בלי קשר, לאנשים יש דעות חלוקות לגבי השימוש בו. בעוד שאדם אחד כתב, "איכס, לא פלא שאני תמיד מרגיש חולה אחרי שאני אוכל שם", היו אחרים שהגנו על השימוש ב-MSG. בוויכוח דומה שהתרחש בבטוויטר לפני זמן מה, כתבה אחת מהמגיבות: "אתם יודעים? ל-MSG יצא שם רע בלי סיבה. בדקתי את המדע האמיתי... ואז קניתי כמה ואף פעם לא הסתכלתי אחורה! זה כל כך מדהים. MSG לא רע בשבילך ואתה צריך להשתמש בזה לגמרי, אחי!" משתמש אחר חיזק אותו, "אני יודע, תושבי מזרח אסיה משתמשים ב-MSG במאכלים שלהם מדי יום. אין להם שום בעיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפי הדיווח של הדיילי מייל, באתר הרשמי של KFC אישרו שהם אכן משתמשים ב-MSG. "חלק מהמזון שלנו אמנם מכיל מונוסודיום גלוטמט אבל תהיו רגועים שזה ברמות בטוחות לאוכלוסיה הכללית", נכתב שם, "זהו משפר טעם מוכר שמופיע באופן טבעי גם במזונות כמו בשר, דגים, חלב, ירקות, פירות וגבינות, מבהירים ברשת..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully