וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקב הזה, בירוחם, הוא אחת ההבטחות הגדולות של תעשיית היין המקומית

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 10:35

אי אפשר להתעלם מהיינות הנהדרים ומהצהרת הכוונות של יקב פינטו, המבוסס על כרמים מהנגב

יקב פינטו. דוד סילברמן,
יקב פינטו. הבטחה גדולה/דוד סילברמן

יקב פינטו הוא אחת ההבטחות הגדולות של תעשיית היין המקומית. הקימו אותו האחים ג'ימי וסם פינטו ובסיסו בירוחם. כרם חדש ניטע בסמוך לעיר והוא עתיד להיבצר לראשונה בשנה הבאה, בהתבסס על זני ענבים ים תיכוניים. לבציר הנוכחי, הראשון של היקב, נלקחו הענבים מכרמים שונים בנגב.

על היינות עצמם חתום מקצועית היינן המחונן יעקב אוריה, שלו היכרות עבר משמעותית עם ענבים מן הנגב. אי אפשר לטעות בחותמו של אוריה, כשטועמים את יינותיו. הם ניחנים באופי ייחודי, לחלוטין לא סטנדרטי, שלוגמים מנוסים פחות עלולים להסתייג ממנו או לא להבין על מה ולמה המהומה. כאמור, מרתק יהיה לטעום את היינות הראשונים מהכרם שניטע בירוחם, מתישהו בעוד שנה. אבל אי אפשר להתעלם מהצהרת הכוונות של היקב, המבוססת על יינות מכרמים ברמת נגב ובהר הנגב. ניכרת בהם ארומטיות, פרי טוב, בדרך כלל לא טרופי, מינראליות ויובש טוב. כולם מאופקים בפרופיל הפירותי שלהם ולא עמוסי גודש שמקורו בחבית (אוריה עובד בחלק מהיינות עם מוטות חבית במקום חביות שלמות). התימחור חושף יינות שמקדם התמורה לכסף שלהם טוב ומעלה וכזה הוא גם המקדם הגסטרונומי שלהם. אלו הם יינות אוכל מובהקים, להבדיל מיינות שופוני.

צריך לברך על המיזם החדש ולחכות בציפייה רבה לבציר השנה הבאה, מהכרם בירוחם, המהווה הבטחה גדולה. לחיים!

פינטו, רוזה 2021. יח"צ,
פינטו, רוזה 2021/יח"צ

פינטו, רוזה 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס שיראז, קברנה פרנק ומרסלאן מכרמי מבורך ועומר ברמת נגב. צבע ורוד עז. באף פרי שחור, הדרים ותבלינים. גוף קל-בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, טרטר, סביצ'ה, פסטות, עוף.

דבר המבקר: רוזה קל, רענן, עם פרי שמח אך מאופק, יובש טוב ומקדם גסטרונומי גבוה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בארבע מילים: לימים החמימים שעדיין כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פינטו, שיראז 2021. יח"צ,
פינטו, שיראז 2021/יח"צ

פינטו, שיראז 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שיראז מכרם הרוחות וכרם שיזף במצפה רמון וכרמי מבורך ועומר בהר הנגב. הזנים תססו בנפרד. 8 חודשי התיישנות במיכלי נירוסטה על סטייבים (מוטות חבית), להבדיל מחביות עץ. צבע אדום-סגלגל. באף פרי שחור ואדום, מגע עישון ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: קרפצ'יו וטרטר בקר, "על האש".

דבר המבקר: שיראז עם נטיות סירה מובהקות, קרי: פרי לא עמוס, תיבול ניכר, יובש וקווי מתאר לא עגלגלים. החמיצות משמעותית כאן ולצידה מגע עישון. יין עם ייחוד ואופי, שהמדבריות ניכרת בו מאד. האיפוק והעדר המוחצנות הופכים אותו לגסטרונומי מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: שיראז מן המדבר, שכולו אופי.

פינטו, שרדונה 2021. יח"צ,
פינטו, שרדונה 2021/יח"צ

פינטו, שרדונה 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר:.100% שרדונה מכרם שיזף במצפה רמון (הר הנגב) וכרמי מבורך ועומר ברמת נגב. היינות מהכרמים השונים פוצלו למספר תסיסות. 50% מהיין התיישן 4 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות והונגריות (300 ליטר). צבע זהוב קש. באף פרי לבן, תבלינים וניחוח מעט מעושן. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף.

דבר המבקר: יעקב אוריה הוא יינן שאוהב לשחק. כאן הוא מחבר יינות שרדונה מכרמים שונים שעברו ייננות שאינה זהה טרם נמסכו. התוצאה מרתקת. בעצם, בלנד של זן אחד עם חומציות נהדרת, ניקיון רב, מגע תבלינים ועישון מה ותועפות אופי וסטייל. שאפו!

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-13 מילים: קשה לחשוב על עוד לבנים יבשים מקומיים עם עודף מ-90 שמספקים תמורה כזו.

פינטו, מלבק 2021. יח"צ,
פינטו, מלבק 2021/יח"צ

פינטו, מלבק 2021

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר:.100% מלבק מכרם הרוחות וכרם שיזף במצפה רמון וכרמי מבורך ועומר ברמת נגב. תסיסות בנפרד לענבים מהכרמים השונים והתיישנות על "סטייבים" (מוטות חבית). צבע אדום כהה, נוטה לסגול אטום. באף פרי שחור, תבלינים, שוקולד מריר. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קבב טלה, אוכל ערבי, סטייקים.

דבר המבקר: פרי עשיר, המון תבלינים, מידה של איבוק, יובש טוב, חמיצות מאזנת ראויה. יין מאוזן, עגול וגסטרונומי שמשלב סגנון ים תיכוני בטאץ' מדברי ברור. אחלה תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: יין בשרים במיטבו.

פינטו, חולות, לבן 2020. יח"צ,
פינטו, חולות, לבן 2020/יח"צ

פינטו, חולות, לבן 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 86% רוסאן ו-14% שנין בלאן מכרם רתמים בקיבוץ רתמים ברמת נגב וכרם שיזף במצפה רמון. תסיסה בחביות עץ אלון חדשות, צרפתיות ואוסטריות (300 ו-400 ליטר), וחמישה חודשי התיישנות בחביות אלו, על השמרים. צבע זהוב-ירקרק. באף שפע ארומאטי, פרי לבן והדרים. גוף מלא. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: יין מורכב, מינראלי מאד. השנין משולב בתבונה ומוסיף מידה של רכות. העץ נוכח אם כי באיפוק מתבקש. השהות על השמרים מותירה רמזי איבוק מבורכים והתוצאה סופית מרתקת ומקסימה ממש.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשבע מילים: ים תיכוני, מדברי עם דגשי "יעקב" ברורים.

פינטו, חולות, אדום 2020. יח"צ,
פינטו, חולות, אדום 2020/יח"צ

פינטו, חולות, אדום 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 55% מלבק, 19% מרלו, 16% פטי ורדו, 7% קברנה פרנק ו-3% קברנה סוביניון; מכרם הרוחות וכרם שיזף במצפה רמון (הר הנגב) וכרמי מבורך ועומר ברמת נגב. הפרי דולל באופן יזום בכרם. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, רובן ישנות מאד. צבע אדום כהה מאד. באף פרי שחור, עשבים, פלפל שחור, רמזי קפה. גוף מלא. 14.2% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי בקר מיושנים ממושכות על עצם. מנות מורכבות על בסיס טלה וכבש.

דבר המבקר: פרי שחור ניכר, המון תבלינים, עשבים. הפרי אלגנטי אבל לא מרוכז או דחוס מידי. יש בו איזו קלות ואיפוק. חמיצות מאזנת מוחשית, טאנינים מעודנים, יובש ורמזי מינרליות. יין שמקרין מתינותך סגנונית, עושה המון מקום למאפייני הטרואר המדברי ומפגין מקדם גסטרונומי גבוה מאד.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: מטובי היינות בקטגוריית המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully