וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים טעימים לעשות השבוע

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 11:10

מפסטיבל הפיסטוק הראשון של ישראל ועד גלידה בחינם לכל מי שיתרום דם

גבי'ס גודיז. אסף קרלה,
גבי'ס גודיז בפטיבל הפיסטוק בשרונה מרקט/אסף קרלה

פסטיבל הפיסטוק בשרונה

שרונה מרקט תארח בחמישי-שישי הקרובים (17-18 בנובמבר), את פסטיבל הפיסטוק הראשון של ישראל. יומיים של קינוחים על טהרת הפיסטוק, אותו הגו יחד עם אוהד ראוך, בעל חשבון האינסטגרם "המגפה הירוקה" ומקים קהילת הפייסבוק "אוהבים פה פיסטוק". ראוך הוא גם מי שהגה את הקראנץ' פיסטוק, ששיגע בחודשים האחרונים את המדינה.

לאור הביקוש ואהבת הקהל לפיסטוק, החל אוהד לנסות ולהגשים את היעד הבא שלו - פסטיבל שלם שכל כולו על טהרת הפיסטוק. שרונה מרקט נרתמו למהלך בשמחה וכך יצא לדרך פסטיבל הפיסטוק הראשון בישראל. בחמישי-שישי הקרובים מלאו את רחבת המרקט שלל דוכנים שיציעו קינוחים שהוכנו במיוחד לפסטיבל, והכל הכל על טהרת הפיסטוק, כשמחיר לכל קינוח לא יעלה מעל 35 שקלים.

בין המשתתפים בפסטיבל: פנינה פאי, הפטיסרי האשדודי, עם קרואסון הפיסטוק המפורסם וסופלה פיסטוק; הולי קראק פאי: עם הקראק פאי פיסטוק וחמאת פיסטוק ושלישית מאפינס פיסטוק קלאסי, יוזו ופטל; אוטלו עם גלידת הפיסטוק המעולה וגלידת פיסטוק לימון, וכן הברז שוקולד פיסטוק; מבאלי עם מלבי פיסטוק סיציליאני וסירופ לימונצ'לו; ג'ויס עם סינרול פיסטוק חלבה ומאפה חמאה כרוך עם גלידת פיסטוק מעל; מולי - גלידריית שף איטלקית תציע גלידת מגנום פיסטוק קראנץ' בעבודת יד בשתי וריאציות וקרפ פיסטוק שוקולד לבן ; גבי גודיז הקונדיטורית תציע עוגת גבינה עם תחתית עוגיית פיסטוק וגנאש פיסטוק מעל ועוגיית פנקייק פיסטוק פריכה ממולאת בפיסטוק טהור; וגנטינו השוקולטיירית המוכשרת מהצפון מגיעה עם כוכב השוקולדים - קינדר בואנו פיסטוק וטבלת שוקולד לבן עם פיסטוק; קופרמן מגיע עם עוגיית פרלינה פיסטוק שוקוצ'יפס ועוגיית סחלב פיסטוק קדאיף; לה פטיט פריז הקונדיטוריות ממושב עין יעקב יביאו לפסטיבל ניחוח פריזאי מרענן עם פחזניות ממולאות בקרם דיפלומט פיסטוק ופרלינה פיסטוק וטארט פיסטוק ודובדבני אמרנה; פיסטצ'יו: המקום החדש שנפתח בחיפה לאחרונה, ימכרו בקלוואת פיסטוק אותנטית וחיתוכיות פיסטוק ונוגט; ערן שוורצברד מכין קינוח ספיישל לכבוד הפסטיבל - סנדוויץ סיציליאני של לחמניית בריוש עם וופל פיסטוק קראנצ'י פירות יער וקרם מסקרפונה ומנצס יציעו כנאפה פיסטוק עם קרם פיסטוק מעל.

פסטיבל הפיסטוק, שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב, תאריכים: 17-18 בנובמבר, שעות פתיחה: חמישי: 10:00 - 23:00, שישי: 9:00 - 15:00

פוקאצ'קה שום. דניאל לילה,
פוקאצ'ה שום במאפיית לחמים/דניאל לילה

שישי שום במאפיית לחמים

"מאפיית לחמים" של אורי שפט מתגייסת לתמיכה במגדלי השום המקומיים ומשיקה את הפופ-אפ Garlic Friday. הפופ-אפ, בשיתוף רינת צדוק ודנה סידס, יתקיים ביום שישי הקרוב ב-18 בנובמבר, במאפייה בחשמונאים בלבד ויציע מגוון פריטים על טהרת השום.

בין השעות 8:00-14:00 תוצע מהדורה מוגבלת של מוצרים ייחודיים על בסיס שום מקומי וחומרי גלם טריים ואיכותיים, במטרה לסייע לחקלאים הישראלים ולהעלאת המודעות לנושא.

בין המוצרים המיוחדים שימכרו בפופ-אפ: פוקאצ'ה שום, טימין וקממבר- פוקאצ'ה בתוספת שום קונפי, גבינת קממבר, דבש, טימין ופלפל שחור (19 שקלים), שום קונפי (35 שקלים), סקורדליה- ממרח יווני מסורתי המכיל שום, שקדים ושמן זית (35 שקלים), רוטב שמן זית, שום וכוסברה (35 שקלים), חמאת שום ועשבים- חמאה מתובלת בפטרוזיליה, כוסברה, שמיר ושום (40 שקלים) וחמאת שום לימונית (40 שקלים).

Garlic Friday, במאפיית לחמים, החשמונאים 103, ת"א

עוד בוואלה!

נסיעה קצרה, ואחד ההמבורגרים הכי כיפיים בישראל מחכה לכם

לכתבה המלאה
פסטיבל המטבח הישראלי. חיים יוסף,
זלמינקו פוגשת את פאסטל בפסטיבל המטבח הישראלי/חיים יוסף

פסטיבל המטבח הישראלי

"פסטיבל המטבח הישראלי בחסות אמריקן אקספרס" אירוע הקולינריה שעושה כבוד למטבח המקומי חוזר לשנה שניה מיוחדת, תחת תמה של דיאלוג יאצרו מפגשים קולינריים נדירים בין: טאיזו x חנן מרגילן, פאסטל x זלמניקו, תמנע x ד"ר שקשוקה, פרא x עזבה, קילומטראז' x קיטון, 02 x מאג'דה

וגם: ארוחות הדור הבא של סוגת לקידום שיח נשי חדשני במטבחים, מפגשים עם מלכות המטבח הביתי במתחם אומאמי, ארוחת מצטיינים של רוטנברג עם רקאנטי באנימאר, מועדון ארוחת ערב חגיגי בהיבה, מפגש עם "השף המצטיין של המטבח הישראלי" רז רהב ועוד.

פסטיבל המטבח הישראלי, 20-30 בנובמבר, להזמנת שולחן ופרטים נוספים

בן אנד ג'ריס. יח"צ,
תורמים דם ומקבלים גלידה/יח"צ

תורמים דם ומקבלים גלידת בן&ג'ריס במתנה

מותג הגלידות בן & ג'ריס ישראל יוצא החל מהשבוע הקרוב בפעילות חברתית יחד עם שירותי הדם של מגן דוד אדום, במטרה להעלות את המודעות לתרומות דם בישראל ולעודד צעירים להצטרף למאגר תורמי הדם הקבועים של מד"א בישראל.

לנוכח הפרסומים בשנה האחרונה לפיהם קיים מחסור בעיקר במנות דם מסוג O החליטה חברת בן & ג'ריס לצאת בשיתוף פעולה עם שירותי הדם של מד"א במסגרתו יציבו במהלך השנה הקרובה ברחבי הארץ דוכני חלוקה של הגלידה לצד עמדות לתרומות דם, באזורים מרכזים בהם נמצאים צעירים, כמו אוניברסיטאות, מכללות, קניונים, מרכזי קניות ובילוי ועוד. הפעילות תכלול הצבת מקררים של המותג וכל מי שיתרום דם יקבל גלידה מתוך מבחר טעמים שונים.

העמדה הראשונה תיפתח ביום שלישי הקרוב ה-15 בנובמבר, בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, שם יחולקו גלידות של בן & ג'ריס לכל מי שיתרום דם.

פסטיבל משאיות אוכל חוצות שפיים. אפיק גבאי,
פסטיבל משאיות אוכל בחוצות שפיים/אפיק גבאי

פסטיבל פוד טראקס בחוצות שפיים

ביום שישי ה-18 בנובמבר, מתחם חוצות שפיים מארח ליום אחד בלבד, מגוון של פוד טראקס מרחבי הארץ שיתארחו ליום אחד, יום שישי, 18/11, במתחם חוצות שפיים.

הפסטיבל - "מהדורה מוגבלת" יכלול את הכוכבים הקבועים שפועלים במתחם, וגם ארבע הופעות אורח מסקרנות - "הקבינה" תציע ניגוב יווני של סקורדליה (20 שקלים), גירוס עגל וכבש או שילוב צבעוני של ירקות צלויים בתוך פיתה (42 שקלים לגירסה הבשרית, 40 לצמחונית), וגם צ'יפס לוהט כמובן, עם לימון-שום-פטרוזיליה מלמעלה (20 שקלים). אנשי "בא לי הודי" ירכיבו קערות עשירות של אורז כשמעליו דאל עדשים פיקנטי, אלו גובי, בהג'י ירקות, צ'יקן טיקה, בשר טחון או חזה עוף בקארי (50 שקלים לטבעונית, עשרה שקלים יותר לבשרית), יטגנו סמוסות (12 שקלים) ויפזלו לארגנטינה עם אמפנדס בשריות או טבעוניות (9 שקלים) כמו כן, יצטרפו עגלות של "פיתה בסטה" שיציעו מגוון של פיתות טעימות- פיתה עם כבד (39 שקלים), סטייק אנד אגס (47 שקלים), פיתה סביח (32 שקלים) עוד יצטרפו משאית האוכל האיטלקית, "ספטאקולו" של השף בן ה-22, בר חג'ג' ויציא מגוון של פיצות, פסטות וסלטים.

האורחים יצטרפו לקבלת פנים חגיגית של משאיות האוכל שהרימו כבר עוגן של קבע במתחם - פיצות מיוחדות, סלטים רעננים וקלזונה מתוקה מ"איצ'ה בר", פיש אנד צ'יפס, שווארמה דג והמבורגר-ים של "Lunyo", קולקציית כריכי בשר קרניבורית במיוחד של ניסן והמעשנת, תבשילים ביתיים ובצקים חמים מהטאבון של "פיתה דרוזית" וגם את כל הקפה וסגירת הפינות המתוקות של "קפה פרסה", כי בכל זאת סופ"ש.

פסטיבל פוד טראקס, מתחם חוצות שפיים. יום שישי 18 בנובמבר

שף פליקס לו באסו. נציבות הסחר האיטלקית,
פליקס לו באסו/נציבות הסחר האיטלקית

סדנת מישלן איטלקית-ישראלית

שבוע האוכל האיטלקי (13-17 בנובמבר) מנחית בארץ את פליקס לו באסו הדאבל-ממושלן.

המהלך, ביוזמת נציבות הסחר האיטלקית, התכנס לכדי מאסטר קלאס בהדרכתו בבתי הספר לקולינריה "דנון" ו"בישולים", וכן סדנה נוספת לצוות השפים של קבוצת R2M .

לו באסו בן ה-49 נולד במחוז פוליה, עבד והתמחה בעולם האוכל המקומי, ומחזיק כיום שתי מסעדות - Felix Lo Basso במילאנו ו-Memorie di Felix Lo Basso בטרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully