וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד השפים העסוקים בת"א יצא לחופש. זה מה שקרה לו בנתב"ג

30.11.2022 / 9:00

ניר מסיקה יצא למסע מקסיקני קצר אך אינטנסיבי, וחזר עם שבוע שלם של חגיגות סומברריות

סיור באסיינדה של פטרון, מקסיקו/עידו איז'ק

בינינו, איך נראים הימים הראשונים שלכם אחרי החזרה לארץ מחו"ל? כמה קשה לוקח לכם להתניע חזרה ולעמוד שוב בפקק הישראלי שהוא חיים קצת קשים מדי, שלא לצורך? ומתי בערך אתם מגלים שעברה שעה שלמה בלי ששקעתם בתוגת ה-כמה כיף היה שם, ושאתם יכולים להיות שוב פרודוקטיביים, מועילים, יצרניים?

אם אתם כמוני, סביר שהתשובה לשאלה הראשונה היא "בא לי למות" עם תועפות גיגול "רילוקיישן", התשובה לשאלה השנייה היא מאוד, הכי, וואוו, והתשובה לשאלה השלישית היא לפחות חודש, אם כי נרשמו כבר נחיתות קשות הרבה יותר.

אם אתם ניר מסיקה, התשובות כנראה אחרות לגמרי.

ביקור נדיר. מקסיקו של מסיקה

"הפעם ממש הצלחנו לראות אותנטיות. להבין מה אמיתי ומה לא. זאת הייתה חוויה אחרת, פחות טקס-מקס ויותר מקסיקו הארד-קור"

השף הישראלי של מסעדת "תמנע" בתל אביב יצא לפני פחות מחודשיים למסע מקסיקני קצר אך אינטנסיבי, וחזר משם עם לא מעט חוויות, ועם שבוע שלם של חגיגות סומברריות.

לב הטיול היה ביקור נדיר יחסית במזקקה של טקילה Patron, לרבות שדות האגבה הגדולים ותנורי הלבנים המשמרים תהליכים מסורתיים בני מאות שנים, כמו גם רגעי קסם עם עובדי המפעל - כ-1,600 בני ובנות חליסקו, שאחראים לאחד המשקאות הפופולריים בעולם.

"הייתי במקסיקו בעבר, היא תמיד נתפסה לי כמקום מגניב ואמיתי, אבל כשגרתי בניו יורק ביקרתי בעיקר באזורים האמריקניים והמתוירים יותר של המדינה", סיפר, "הפעם ממש הצלחנו לראות אותנטיות. להבין מה אמיתי ומה לא. זאת הייתה חוויה אחרת, פחות טקס-מקס ויותר מקסיקו הארד-קור".

אוכל של בית

יש הרבה חומוס מעולה בישראל. עכשיו יש גם בת"א

לכתבה המלאה
שבוע מקסיקו, מסעדת תמנע, תל אביב. עידו איז'ק,
מה שעבר מול העיניים ומה שנשאר בלב. מקסיקו של מסיקה/עידו איז'ק

כל הסיפור הזה - הטיול והתמונות, מה שעבר מול העיניים ומה שנשאר בלב - חזר עם מסיקה במזוודה, ומתכנס כעת לאותו פסטיבל מיוחד ב"תמנע", שייערך בשבוע הבא (שני-חמישי, 05-08 בדצמבר).

"התפריט אצלנו מתחלף כל חודש, וזאת פעם ראשונה שאני מקדיש שבוע שלם לחגיגה כזאת, שכולה מקסיקו", תיאר, "האתגר היה כמובן לשלב גם לטיני וגם ישראלי, ולא לשכוח את האומאמי הזה שאנחנו כל הזמן מחפשים. אז כן, יש גם דאשי, ויש טאקו שהוא לא הקמח תירס שלהם ולא הפיתה שלנו, אלא גירסה מקסיקנית של לחוח".

"מה שבא לי, בגבולות האפשר". מקסיקו של מסיקה

"זה סופר מרגש, פתחתי מסעדה כדי שבהפוך על הפוך יהיה לי כמה שפחות חוקים על הכתפיים"

תפריט הטעימות יורכב מעשר מנות, לא כולל קינוח, ומלא מעט קוקטיילים שיתבססו על אותה טקילה שחשפה את עצמה החוצה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "תפוח מותסס" (קרם יוזו, זוטא לבנה, ויניגרט תפוחים, ליים, קונסומה סלרי, ספרת יוגורט), סשימי דג ים (פיקו דה גאיו, קרם דאשי, קרם גוואקמולה, צ'יצ'ארון, גאספצ'ו עגבניות, דאשי), טאקו אל פאסטור (שיפוד תמנון צלוי, אננס, ויניגרט צ'יפוטלה, סלט תירס מעושן, עלי חרדל), שקד עגל צלוי בג'וספר (עם ראגו פטריות וירקות שורש, קרם ארטישוק ירושלמי, קציפת פרמזן, דאשי), אוכף טלה (קרם שום שחור, מולא, פריחולס, פנצ'טה טלה) וגם סיומת מתוקה בדמות אננס טרי עם כפיר ליים, קוקוס קלוי, בוטנים קלויים, שוקולד לבן, קציפת פינקולדה ושייק קריבי. מחיר: 395 שקלים לאדם, לא כולל שתייה.

"זה סופר מרגש", המשיך מסיקה, "פתחתי מסעדה כדי שבהפוך על הפוך יהיה לי כמה שפחות חוקים על הכתפיים. יש חשק לאוכל צרפתי? אז יהיה אוכל צרפתי. מזג האוויר קיצי? אז נעשה אוכל תאילנדי שמתכתב עם הטמפרטורות. ככה אני עושה מה שבא לי, בגבולות האפשר".

שבוע מקסיקו, מסעדת תמנע, תל אביב. איתמר גיזנבורג,
לשאול שאלות, ולחשוב מחשבות. תמנע/איתמר גיזנבורג

תפריט הקוקטיילים יציע "פיירינג" למנות ויתבסס על רביעייה פטרונאית כמובן, בדמות "Mexican 62" (פטרון סילבר, מנגו, חלפיניו, ליים ומרטיני מבעבע), "Silver & Stormy" (טקילה סילבר, אננס, ליים וג'ינג'ר ביר), "Playa Paloma" (טקילה רפסודו, אשכוליות, מרטיני פיירו וטוניק) וכן "Desperado" (טקילה רפסודו, קפה ואגבה). מחירים: 62-64 שקלים.

"זאת קצת קלישאה, אבל הביקור הזה היה משנה חיים", הסביר מסיקה בהתלהבות, "אי אפשר להגיע לאסיינדה של פטרון כאורח פרטי, וכשאתה בשער, אתה מרגיש כאילו נכנסת לאיזה אחוזה מ'נרקוס', עם בר בגודל 'תמנע'. זה לא עשרה כוכבים, זה חמישה עשר".

הוא הסביר כיצד המזקקה דואגת לאנשיה, לשכניה ולסביבתה, "לא סתם כהצהרה", תיאר את המסורת והדרך לשמר אותה למרות שהבקבוקים מגיעים לכל נקודה בעולם, והודה שבסוף "אתה מתחיל לשאול את עצמך שאלות, ולחשוב מחשבות. עפתי מאיך שהדברים קורים שם. עכשיו ננסה לשחזר חלק מהם פה".

שבוע מקסיקו במסעדת "תמנע", שני-חמישי (05-08.12). לילינבלום 24, תל אביב, 077-997-9777

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully