וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמבורגר הזה היה מספיק טוב כדי לקבל מקום משלו. לא תלכו?

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 15:09

יעד חדש ומסקרן בירושלים, פסטיבל חנוכה שעושה גם חג מולד ולפחות שני תפריטים חדשים שהכניסו אותנו ישר לאוטו

סיור באסיינדה של פטרון, מקסיקו/עידו איז'ק

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - יעד חדש ומסקרן בירושלים, פסטיבל חנוכה שעושה גם חג מולד ולפחות שני תפריטים חדשים שהכניסו אותנו לאוטו. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

מרגו, ירושלים

מרגו, ירושלים. איתמר גיזנבורג,
מרגו בירושלים/איתמר גיזנבורג

מסעדה ובר יין חדשה התמקמה בחלל שקט בלבו של רחוב קינג ג'ורג' ההומה בירושלים.

המקום מחולק לשלושה אזורים - המסעדה, שאליה נכנסים ממעין "פירצה" סודית בקיר המשותף לה ולמלון Stay Inn, בר היין עצמו, וכן החצר המאכלסת עצי רימונים.

התפריט כולל מנות בגודל בינוני, לרבות "בייגלה מהעתיקה", כנאפה גבינות איטלקיות, ברוסקטה פריקסה ו"דג במדורה", ומלוו האת כל הטוב הזה בתפריט מושקע של יין וקוקטיילים.

פרטים נוספים כאן

"אתה רוצה מלחמה? קח מלחמה"

גיא גמזו נגד יונתן רושפלד

לכתבה המלאה

M32, הוד השרון

M32, הוד השרון. אסף קרלה,
M32 בהוד השרון/אסף קרלה

מסעדת רוזנברג ההרצליינית מינפה את יזמות ההמבורגר הפופולרית שלה מימי הקורונה, ומקדישה למנה מקום נוסף משלה, ובצדק.

מדובר בשלוחה הוד השרונית של M32, המבורגריה ייעודית ובלתי מתפשרת, עם מקום לשבת ואופציות יעילות למשלוחים ולטייק-אווי.

תוכלו למצוא כאן את הקציצות העסיסיות והמוכרות, בגודל 200 גרם או בתצורת סמאש כפולה, וכן תוספות כמו בצל מטוגן, גבינת בושה, צ'דר טבעונית, בייקון טלה או - אם אתם חושבים גס כמונו - גבינת צ'דר מותכת בציפוי פנקו.

לצד אלה יש צ'יפס כמו שצריך, צ'יפס בטטה, כדורי גבינה פריכים או טבעות בצל אמיתיות, וגם קריספי צ'יקן שהושרה בריוויון, שמשתדך לרוטב ראנץ' וסלט כרוב סרירצ'ה.

פרטים נוספים כאן

תפריט איטלקי-גלילי, ג'ובאני

ג'ובאני, תל אביב. אפיק גבאי,
מסעדת ג'ובאני בתל אביב/אפיק גבאי

המסעדה האיטלקית של האחים פאדי-פאולו ומרוואן-אנטוניו סמעאן מתחדשת עם תפריט מיוחד, המבוסס על ההיסטוריה המשפחתית המרתקת שלהם, ועל מנעד הטעמים המרתק לא פחות שאותו פיתחו לאורך השנים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קובנייה עם קלמרי, ארנצ'יני פריקה, פיצה לחמג'ון, פוקאצ'ה שווארמה וגם מנות פסטה קלאסיות יותר כמו ספגטי נפוליטנה, פיצה טרטופו וניוקי ערמונים.

פרטים נוספים כאן

יום הולדת 18, מסה

אוראל קמחי, אסף שטרן ורז רהב. אפיק גבאי,
אוראל קמחי (מימין), אסף שטרן ורז רהב/אפיק גבאי

המסעדה התל-אביבית הוותיקה חוגגת יום הולדת שמח במיוחד לאורך כל חודש דצמבר, עם ארוחות מיוחדות בימי שלישי.

מוקד החגיגות יהיה למעשה "ערבי הצדעה" של דור השפים הישראלי הצעיר למסעדה, שיגיעו לבשל יחד עם אסף שטרן, תוך שהם מקבלים רוח גבית מהמיקסולוג גבי גרטשור.

הארוחה הראשונה (6 בדצמבר) תנחית במסה את רז רהב, ותציע מנת פתיחה בת שבעה ביסים דוגמת טארטלט סלק, כרוב מעושן, מרנג גזר מלוח-חריף, פחזנית בהרט, חלמון רך, מדלן בשר סרטנים וטרטר בקר, כמו גם מרק עוף בגריל של אמא ולשון בקר.

שבוע לאחר מכן (13 בדצמבר) יתארח במקום אוראל קמחי, ויציע קרפצ'יו סקאלופ, טרטר פרידה וסשימי איניטאס, ו-20 בדצמבר יהיה הערב של תומר טל, עם סשימי טרחון על העצם, קולרבי מפויח, וגם דג פרידה ממולא בעשבי בר מוקפצים, באבא גנוש, רוטב יוגורט וחמאה חומה, קרמבל לחם ושמן זוטא לבנה.

פרטים נוספים כאן

תפריט ירוק, ג'ירף

תפריט ירוק, ג'ירף. ג'ירף,
טופו שאוסינג של ג'ירף/ג'ירף

הרשת הפופולרית מרחיבה היצע ומעדכנת את התפריט הירוק שלה לכדי אגף ובו 23 אופציות טבעוניות וצמחוניות.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, את הקיסרית הצמחונית המלזית, קארי דלעת טופו טבעוני, צ'יראשי טופו, מרק עדשים הודי, סושי טבעוני לחלוטין וכן "סינטה" נודלס צמחונית.

פרטים נוספים כאן

"פנים רבות לה", FOODISH ורולדין

תערוכת "פנים רבות לה", חנוכה 2022. FOODISH,
תערוכת "פנים רבות לה"/FOODISH
תערוכת "פנים רבות לה", חנוכה 2022. FOODISH,
תערוכת "פנים רבות לה"/FOODISH

תערוכת-בזק חדשה מעמידה את הסופגניה במוקד תשומת הלב, אבל עושה את זה ללא טיגון, ועם ארומה אומנותית מקורית ומעניינת.

התערוכה - "פנים רבות לה" - היא תוצר שיתוף הפעולה בין Foodish (אגף הקולינריה של אנו, מוזיאון העם היהודי, ובין רולדין, רשת הקונדיטוריות שהלאימה את חנוכה, ודי בצדק.

האוצרת קרן בר גיל, שעוסקת בשגרה בקשרים שבין אומנות לאוכל, קראה ליוצרים "לחשוב מחדש על הסופגניה" וקיבלה בתמורה ציורים שמתכתבים עם שנות החמישים, צילומים טעונים היסטורית, עבודות טקסטיל ומיצג שמלכד יחדיו תשוקה, צבע, אור וסופגניות כמובן.

התערוכה תהיה פתוחה למבקרי המוזיאון ללא תשלום נוסף בסוף השבוע הקרוב (8-12 בדצמבר).

פרטים נוספים כאן

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי

אביבה חורי, פסטיבל חורף זמן גליל מערבי. עדי רונן,
אביבה חורי/עדי רונן

הפסטיבל הצפוני תיזמן היטב את חזרתו לתקופה המרהיבה שהיא קצת חנוכה וקצת כריסמס, ומציע בפעם ה-11 סיורים בכפרים הנוצריים וארוחות חג מיוחדות, שיתופי פעולה מסקרנים, אוכל מחמם לב (ובטן), מפגשי אומן, סדנאות יצירה ולא מעט הפתעות נוספות.

הפסטיבל ייערך ב-15-17 בדצמבר, יבקר במעיליא ופסוטה המקושטים, ישלב אוכל וארכיאולוגיה, טעימת יינות וארוחת חג מולד, מטעמים ומנהגים שעת סיפור וסופגניות, מטבחים פתוחים ובתים פתוחים עוד יותר.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully