וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא גמזו נגד יונתן רושפלד: "אתה רוצה מלחמה? קח מלחמה"

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 22:45

ריאיון נפיץ אפילו בסטנדרטים של השף הוותיק הוביל למונולוג עצבני במיוחד, ותהיות רבות באשר לעוצמה הפנימית של עולם האוכל הישראלי

רושפלד, המסעדה הבאה/צילום: רשת 13

לגיא גמזו זה פשוט לא עבר בגרון. כמו רבים בקהילה הרוחשת של עולם האוכל הישראלי הוא קרא את הריאיון האחרון של יונתן רושפלד. כמו רבים הוא העלה טמפרטורה מפסקה לפסקה, וכמו רבים הוא תפס את הראש בסוף הטקסט, תוהה עד מתי צריך להבליג לאמירות כאלה, ולהאכיל את אחד השפים-טרולים הגדולים ביותר שידענו.

שלא כמו רבים, הוא החליט להגיב. סטורי קטן, צנוע יחסית, מתון, אבל כזה שהוביל לשיחת טלפון לילית, ולמונולוג שכולו "תודה אלוהים שלמדתי להקליד כל כך מהר".

קחו אותו מפה.

גיא גמזו נגד יונתן רושפלד. צילום מסך, מערכת וואלה
"קצת צניעות". גמזו נגד רושפלד/מערכת וואלה, צילום מסך
"כל הידע וכל הכוח וכל מה שתגיד, אבל בשורה התחתונה אתה בלי כלום, אז מה זה שווה?"

"מה יש עוד להגיד? הבן אדם רקוב. הוא חי באיזו בועה משנות השמונים, עדיין מלא בעצמו, בלי עשייה, בלי שום דבר. מקבל מושכות לאיזה מקום בחרמון - המקום הכי קר שיש בישראל, שזה מאוד מתאים לאיש הכי קר שיש פה - ויוצא על דור שלם שעושה חיל ורק מתפתח ומביא הישגים ומביא אנשים מבחוץ, תיירים ומובילי דעה, מקדם את הקולינריה הישראלית.

"רושפלד היה חלוץ, אני לא אומר שלא, אבל למה להקטין את הדור הצעיר? עם כל הידע שלו, הבן אדם לא החזיק מסעדה במשך עשור. זה אומר משהו. כל הידע וכל הכוח וכל מה שתגיד, אבל בשורה התחתונה אתה בלי כלום, אז מה זה שווה?

"מילא היית מביא משהו, תורם ועוזר עם כל הידע שלך. מסייע להתפתח. אז הייתי מוריד את הכובע, אבל הוא עדיין עם האמירות של 'כמה אני גדול וכולם קטנים ואפסים ואני הכי חכם והכי גאון'. להשתגע".

אחרי פיצוץ גדול

כשרושפלד רב עם קשת

לכתבה המלאה
טור דה פראנס הפופ-אפ הצרפתי של רושפלד. רעות סהר,
"להשתגע". רושפלד/רעות סהר

רושפלד התראיין לאתר ynet לכבוד פתיחת המסעדה החדשה שלו, בכפר הנופש "פנדה" שבנווה אטי"ב, סמוך לחרמון.

"הידע שלי באוכל הוא ידע שגבוה בחמישים רמות מעל כל שף ממוצע, שחושב שהוא יודע משהו", הדגיש בריאיון שעסק גם בנפילותיו (הרבות) וגם בשערוריותיו (לרבות כמעט-פיצוץ של אותו ריאיון עצמו), "כשאני אומר שאני גאון, אני מתכוון לזה כי אני חושב שיש מעט מאוד אנשים שזכורים כמוני. בגמר האחרון של מאסטר שף הזכירו את השם שלי פעמיים, למה? כי זה שם שיש לו בסיס משמעותי של ידע והיגיון".

גיא גמזו, בינגו בורגר. אסף קרלה,
"לא עובר לי בגרון". גמזו/אסף קרלה
"עברתי מהשפים האלה את כל החרא הזה. הכול על בשרי ואני לא מוכן שזה יהיה ככה אצלי"

גמזו קרא, תפס ראש, ולא האמין ששוב מתפתח פה קרב שוחות מלוכלך. "אני דור האמצע, עברתי מהשפים האלה את כל החרא הזה. הכול על בשרי ואני לא מוכן שזה יהיה ככה אצלי. לא מוכן עוד. ממש לא. בגלל זה אני מטפח את הצעירים, מושיקו אברהם אצלי ב'אריא' קיבל את המושכות, וככה גם יקבלו אחרים במקומות הבאים שאני אפתח".

לדבריו, "זה תחום קשה, אבל מפה ועד להוריד להם את כל התשוקה והרצון, יש דרך ארוכה מאוד. כמה אפס אתה יכול להיות? כמה אפס בן אדם יכול להיות? קשה לי לעכל את זה, זה לא עובר לי בגרון. חבל".

"תפרגן, קיבינימט!"

השף המצליח (אריא, נונונו, בינגו בורגר) היה הראשון להגיב, תוך שהוא מבהיר היטב את נקודת היציאה שלו. "אני לא דופק חשבון לאף אחד, ובטח לא לרושפלד. אני חושב שלא צריך להתבטא ככה. אתה גאון? שמור את זה לעצמך. לי זה לא מתאים. אלה מריבות מטומטמות, נכון, ידענו כבר מלחמות עולם על כלום ושום דבר ועל אגו. תפרגן, קיבינימט!

"יש פה צעירים מדהימים שעושים אוכל מדהים, בתל אביב ובחיפה, בצפון ובדרום. הם באים ועושים. במקום לבוא וליהנות, לטפח ולעזור, הוא רק מקטין. תמיד אני ואני ואני ואני. אתה רוצה מלחמה? קח מלחמה. אתה אפס, קח את זה בפרצוף שלך.

"הוא יודע לבשל, אני לא אומר שלא, אבל ההתנהגות הזאת? שחרר, לא צריך ללכלך בשביל רייטינג", הסביר, תוך שהוא מאחל "המון בהצלחה במסעדה החדשה, אבל בשביל האוכל לא בשביל הלכלוך. אומרים שאיך שהשף מתנהג, ככה האוכל והצלחת נראית. אני לא מוכן לאכול אופי כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully