וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה החדשה של אסף גרניט בברלין: "דווקא במקום שמשפחתי נאלצה לעזוב"

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 10:28

השף המעוטר ינסה לחבר סיפורי שוק ירושלמיים עם יוקרה גרמנית, ולא לשכוח לרגע איך הכול התחיל

אסף גרניט משחקי השף/צילום: רשת 13

בצל הבלגן הגדול שמלווה את מסעדת "בלגן" בפריז, הודיע השף אסף גרניט על פתיחת המסעדה החדשה שלו בברלין, נקודה חדשה על הציר הבינלאומי שחיבר עד כה בין ירושלים, לונדון ובירת צרפת.

מדובר ב"ברטה", שלוחה גרמנית ראשונה של גרניט וצוותו הוותיק, שהתמקמה במלון החדש "Tale Berlin Potsdamer Platz" מרשת Precise.

מסעדת ברטה של אסף גרניט, מלון Precise, ברלין. Joerg Lehmann,
פרויקט אישי מרגש. ברטה/Joerg Lehmann
"שילוב של מטבח יצירתי שהוא כור היתוך קולינרי וחווית אירוח יחידה במינה"

"זהו פרויקט מאוד אישי ומרגש עבורי", הצהיר גרניט בהודעה לעיתונות, תוך שהוא מסביר כי המסעדה נקראת על שם סבתו מצד אמו שנולדה וגדלה בעיר. "את הבישול שלי אני חייב לה, והכול בעצם התחיל אצלה".

לעת עתה, לא ברור מה בדיוק יוגש בתפריט המסעדה, אך גרניט כבר התפייט על "שילוב של מטבח יצירתי שהוא כור היתוך קולינרי וחווית אירוח יחידה במינה", ועל רצון לגרום לאורחים ולסועדים "להרגיש שהם בין חברים ומשפחה", בין אם הם יושבים לצדו או עובדים מאחורי הבר והמטבח.

הוא ירד לים!

שליש מהדורה הופקע לכתבה על אסף גרניט. בסוף גם הגיע סקופ משוגע

לכתבה המלאה
מסעדת ברטה של אסף גרניט, מלון Precise, ברלין. Joerg Lehmann,
ציר ברלינאי-ירושלמי. ברטה/Joerg Lehmann
מסעדת ברטה של אסף גרניט, מלון Precise, ברלין. Joerg Lehmann,
מורשת הבישול שלי. ברטה/Joerg Lehmann

רשת Precise, בבעלות רון בן חיים, מתמחה בתפעול וניהול בתי מלון ואתרי נופש יוקרתיים, וכוללת כעת 18 נכסים בחמש מדינות אירופיות. המלון הברלינאי, ובו 141 חדרים וסוויטות, ספא וחדר כושר, ממוקם במרכז העיר, מרחק הליכה ממוקדי התיירות המפורסמים שלה.

בן חיים הביע סיפוק וגאווה על פתיחת המסעדה במלון, והגדיר את גרניט כ"שף הישראלי המצליח בעולם". לדבריו, "הקהל המקומי, וכמובן התיירים, יאהבו את החדשנות שהוא יציע בברלין".

מלון Precise, ברלין. Joerg Lehmann,
141 חדרים, וגם "השף הישראלי המצליח בעולם". מלון Precise בברלין/Joerg Lehmann

שיפוץ המלון נמשך כשנתיים, ועיצוב המסעדה התחשב בשף הממושלן, תוך שהוא מנסה לשרטט ציר ברלינאי-ירושלמי, ולשאוב עוצמה והשראה מסיפור חייה של סבתו, ניצולת שואה שעל ברכיה גדל וממנה רכש את האהבה לקולינריה.

"נולדתי וגדלתי בירושלים, ותמיד חלמתי לפתוח מסעדה במקום שאותו משפחתי נאלצה לעזוב", סיפר, "בילדותי, תמיד הייתי מציץ מאחורי הכתף שלה כדי ללמוד ממנה איך לבשל. הסיפור שלה הוא המורשת של הבישול שלי, ואני חייב לה אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully