וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצה-קצהו של רחוב ללא מוצא מחכה התאילנדית הכי טובה שאתם עוד לא מכירים

כן, הגעתם למקום הנכון. בתיאבון!

מרק טום יאם, התאילנדית בבני רא"ם. שירן כהן-שי,
מרק טום יאם בתאילנדית בבני רא"ם/שירן כהן-שי

בקצהו של רחוב שקט ללא מוצא, במושב בני רא"ם הסמוך לגן יבנה, שוכנת לה בחצי השנה האחרונה מסעדה תאילנדית.

"התאילנדית", זה שמו של המקום שעובר כרגע בעיקר מפה לאוזן בין תושבי הסביבה. אם תגיעו לכאן באמצע היום, ייתכן ולא תדעו כי הגעתם למקום הנכון אלא אם התמזל מזלכם ואחד השכנים האדיבים יוביל אתכם אל החצר האחורית של משפחת ידעי.

בחצר המשקיפה אל השדה הפתוח שמאחורי ביתם של משפחת ידעי יש כרגע שלושה, אולי ארבעה שולחנות, אבל אם יהיה צורך ביותר, אתם יכולים לסמוך על אילן שמיד ידאג לכל מבוקשכם. "התאילנדית", היא אשתו נעמה (במקור נאט).

תבשיל קארי, התאילנדית בבני רא"ם. שירן כהן-שי,
מומלצת. מנת הפאד פד בקארי אדום של נעמה/שירן כהן-שי

מה למסעדה תאילנדית במושב דתי?

בזמן שעל הכוסות בשולחן נמזגת בירת צ'אנג קרה ובמטבח עומלת נעמה עם צוות המטבח על הכנת המנות, מספר לנו אילן ידעי את גלגולו של המקום. כמו סיפור פתיחתן של כמה מהמסעדות התאילנדיות האהובות בארץ (בית תאילנדי התל אביבית, סקון נקון הראשל"צית ורונג'אן האשדודית), גם כאן הכל החל בסיפור אהבה.

את נעמה, הכיר אילן כמוצ'ילר בצ'אנג מאי שבצפון תאילנד, כבר בשבוע הראשון לטיול שלו. במקום להישאר חודש ולהמשיך בטיול, הוא נשאר תחילה ארבעה חודשים ובשלב מאוחר יותר אף העתיק את חייו לתאילנד וחי עם אהובתו בבנגקוק.

לפני 15 שנה החליטו בני הזוג לחזור לארץ על מנת לגדל פה את שני ילדיהם, רק שכאן בניגוד לסיפורים האחרים, חלה תפנית קלה בעלילה. במהלך תהליך הגיור שעברה נעמה, חזרו בני הזוג בתשובה ובחרו להקים את ביתם במושב הדתי בני רא"ם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פאד קפאו עם עוף, התאילנדית בבני רא"ם. שירן כהן-שי,
את רוב המנות ניתן להזמין ברמת חריפות משתנה. פאד קפאו עם עוף/שירן כהן-שי

במהלך השנים בארץ פתחו בני הזוג חברה להעברת כספים עבור עובדים זרים, ולאחר מכן לכוח אדם מתאילנד, אבל לפני קצת יותר מחצי שנה החליטו להגשים חלום שקינן בהם זמן רב - לפתוח מסעדה תאילנדית כשרה במושב.

לקראת פתיחת המסעדה בארץ, הם חזרו לתאילנד, הפעם על מנת לחבור לבשלנים מקומיים ולדייק את הטעמים והטכניקות של המטבח התאילנדי אותו הכירו היטב, אך לא באופן מקצועי כפי שדרשו מעצמם עתה.

טליה ידעי, התאילנדית בבני רא"ם. שירן כהן-שי,
עסק משפחתי לכל דבר. טליה, בתם של אילן ונעמה ידיעי בשדה מאחורי ביתם במושב בני רא"ם/שירן כהן-שי

מרבית העבודה החלה ממשלוחים וטייק אווי ליישובי הסביבה, מספר אילן, אבל לאט לאט הם סידרו את הגינה כדי שתתאים לאירוח ממנו הם מאוד נהנים. בהמשך, מספר אילן הם אף מתכננים ליצור דק עץ רחב ובשאיפה גם גינה בה יגדלו חלק מחומרי הגלם עבור המסעדה.

התפריט רחב מאוד ותמצאו בו מיד את כל הקלאסיקות האהובות עלינו מהמטבח התאילנדי - מסלט הסום טאם -סלט הפאפיה (39 שקלים), דרך מרק הטום יאם הנהדר (45-59 שקלים). סלט לאפ עם שפע עשבי תיבול, צ'ילי, שבבי אורז ובשר טחון (59 שקלים)' פאד תאי מצוין (45 שקלים) ועוד מנות ווק מוקפצות על בסיס אורז ואטריות שונות.

את מרבית המנות ניתן להזמין עם עוף, בקר או טופו ברמת חריפות משתנה וגם מנות קצת פחות מוכרות אפשר למצוא כאן כמו נקניקייה תאילנדית בייצור עצמי, שבתאילנד מכינים לרוב מבשר לבן, ופה היא נעשית מבשר בקר מתובל קארי אדום, גלנגל, קפיר ליים, כוסברה וצ'ילי (43 שקלים לזתי נקניקיות). בכל מקרה, גם אם התפריט העשיר מצליח לבלבל אתכם, אל תוותרו על מנת הפאד פד בקארי אדום של נעמה (45-59 שקלים).

התאילנדית, הקורנית 181, בני רא"ם. 052-257-4660. שעות פתיחה: ב'-ה' 21:00-11:00, ו' 09:00-13:00. כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully