וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם החברים, עם מסי, עם האלים: הטקס הסודי שהביא את ארגנטינה לגמר

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 7:23

500 ק"ג של מטען נחתו עם האלביסלסטה בקטאר לפני פתיחת הטורניר. מעט מאוד מהם נותרו עד עכשיו

חולצה ענקית של ליאו מסי נישאת באוויר על ידי מסוק מעל עיר הולדתו רוסאריו בארגנטינה לפני חצי גמר המונדיאל/טוויטר

נבחרת ארגנטינה נחתה בקטאר לפני פתיחת המונדיאל עם אינספור עזרים טכנולוגיים ולוגיסטיים, עם הר של ציפיות על כתפי שחקניה ועם כמות דומה של מיתולוגיות ואמונות טפלות. בבטן המטוס היו גם יותר מ-500 ק"ג של "נשק סודי" - חוקי לחלוטין, כמובן, אבל עדיין מסקרן וחריג.

היום (א', 17:00), יותר מחודש לאחר מכן, יתכנסו כל הגורמים האלה באיצטדיון לוסייל לכדי משחק אחד גורלי. הציפיות לפני גמר המונדיאל עדיין מכבידות מן הסתם, אבל אותו מטען דרום אמריקאי מיוחד כבר הוכיח את עצמו. סודותיו נחשפו, מאפייניו סוקרו בהרחבה במהלך סוף השבוע, אבל הוא כבר עשה את שלו.

ליאונל מסי ושחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים עם חוליאן אלברס. רויטרס
לפני ואחרי משחקים. ארגנטינה חוגגת גמר/רויטרס
"כולם שותים מאטה כל הזמן - לפני משחק, בחדר ההלבשה. אין זמן 'נכון' לשתות, ובבית אנחנו אומרים שהוא יוצר חברויות"

חליטת ז'רבה מאטה היא הבסיס למשקה סופר-קפאיני ופופולרי מאוד בארגנטינה - בדרום אמריקה כולה. הוא נכנס במשך שנים לרשימות מאכלים ומשקאות בעלי סגולות רפואיות רבות, לרבות כגורם מחזק למערכת החיסונית, אך לאחרונה נקשר שמו דווקא בהקשרים שליליים, ככזה שעלול - בצריכה גבוהה - להעלות מאוד את הסיכון לחלות בסרטן.

"המאטה עשוי גם לשפר את הכושר הגופני", הסביר פרופסור אלבירה דה מחיה מהמחלקה לתזונה ומדעי המזון באוניברסיטת אילינוי, "לסייע למערכת העיכול, 'להאט' את את ההזדקנות, להפיג מתח ולעזור מאוד לשינה".

כך או כך, האלמנטים התזונתיים הם רק חלק מהסיפור, ולמעשה רק חלק קטן ממנו. "יש במאטה קפאין, נכון", הסביר הקשר הארגנטינאי אלכסיס מק אליסטר לניו יורק טיימס, "אבל אני שותה אותו בעיקר כדי להתחבר לכולם".

סבסטיאן דריוסי, כדורגלן ארגנטינאי שאינו נמנה על סגל הנבחרת אך היה שותף במסגרות הנוער שלה, הוסיף כי "כולם שותים מאטה כל הזמן - לפני משחק, בחדר ההלבשה. אין זמן 'נכון' לשתות, ובבית אנחנו אומרים שהוא יוצר חברויות".

"נראה את פוטין עכשיו"

הסיפור המדהים על הנשק הקטלני של זלנסקי

לכתבה המלאה

עם כל חדר ההלבשה. מסי והמאטה

כולם ללא יוצא מהכלל לקחו חלק בטקסי השתייה. כן, כולל ליאונל מסי

על פי דובר הנבחרת, מאות הקילוגרמים שהגיעו עמה לקטאר כללו כמה סוגי מאטה, שיתאימו לכולם - חליטה בעלת טעם מתון יחסית, אחת חזקה ומרירה יותר, וגם כמה שעורבבו ותובלו עם צמחים נוספים.

האסטרטגיה הקולינרית הזאת הוכיחה את עצמה לאורך הטורניר, וגורמי פנים במחנה הארגנטינאי סיפר לעיתון כי כולם ללא יוצא מהכלל לקחו חלק בטקסי השתייה. כן, כולל ליאונל מסי.

הוכחה לכך ניתנה לפני ואחרי כל משחק, כששחקני הנבחרת נצפו יורדים מהאוטובוס שהוביל אותם לאיצטדיון או לבית המלון, כשהם נושאים את "ערכת המאטה" המסורתית - ספל עם "בטן" לחליטה, קש ייעודי ותרמוס שבו מים חמים.

עם אלה שמשגיחה מלמעלה. טקס שתיית המאטה

@tastemadetravel Mate is a traditional South American-infused drink. Would you try it? ? ? @Alejo #mate #infuseddrinks #traditions #southamerica #latino #yerba #yerbamate ♬ Valentine by Laufey speed up - ?

טקס שתיית המאטה החל, על פי עדויות, לפני מאות שנים בקרב שבטים דרום אמריקאיים, ובמהלכו הועבר הספל בין המשתתפים, תוך שימוש בקש אחד בלבד. על פי האמונה הרווחת, אלה מיתולגית בשם יארי, סמל החברות, "משגיחה" על הריטואל מלמעלה.

כיום, כמובן, הקש הקהילתי כבר אינו חלק מהעניין, אך לב הטקס בהחלט כן. כך, השפיעו מסי, ניימאר הברזילאי ולואיס סוארס מאורוגוואי על חדר ההלבשה של ברצלונה בעבר, וגרמו לעמיתיהם לשתות עמם מאטה.

אנטואן גריזמן הצרפתי, שיעלה אחר הצהריים לכר הדשא מול מסי, אימץ את המנהג מחבריו האורוגוואיים באתלטיקו מדריד, וסיפר לאחרונה כי הוא שותה את החליטה על בסיס יומיומי. במובן הזה, מדובר בפירוק הנשק הקטלני של ארגנטינה, עוד לפני שריקת הפתיחה. בכל מובן אחר, עם זאת - תה או לא תה - מדובר במשחק שהוא חובת צפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully