וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פשע! לתבוע את הנוכלים!": נקניקיות בשר הוגשו בטעות ממתקן טבעוני

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 7:42

יש לא מעט דברים להתקוטט עליהם בחנוכה. עכשיו אפשר להוסיף לרשימה גם את זה

בעל מסעדה נגד טבעונים: כל אחד שייכנס למקום יומת בירייה"/מערכת וואלה!

כמו הרבה דברים אחרים שמתרחשים במהלך חנוכה, גם האירוע הזה התחיל סימפטי ועם הרבה כוונות טובות, והמשיך עם תמונה אחת - מעט מטושטשת והרבה גרפית - שהועלתה לרשתות החברתיות.

כמו הרבה דברים אחרים שמתרחשים במהלך חנוכה - כן, כולל סופגניות מוגזמות וטיגונים לא פחות מוגזמים - זה נגמר בסערת רגשות של ממש, בלגן-רשת ישראלי רווי עצבים ורגל שמביאה מהר מאוד את הקמ"ש מ-0 ל"חייבים לתבוע, ועכשיו".

ואנחנו אפילו לא מדברים על יובל המבולבל.

עין הסערה. האירוע בהיכל קבוצת שלמה

מופע חנוכה שהתקיים לאורך סוף השבוע האחרון בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב כלל באופן טבעי הסתערות (עוד יותר טבעית) על המזנונים. במהלכה, תועד מתקן נקניקיות "טבעוני" שמגיש ללקוחות נקניקיות עוף.

המתקן, שסומן במדבקה של עמותת ויגן פרנדלי, הוא חלק מהסכם החסות שלה עם קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב המשחקת באולם, וחלק מההבנות התפעוליות הידידותיות שאליהן היא הגיעה עם חברת "ניו בר", המפעילה את המזנונים בשגרה.

ההפרדה הקולינרית היעילה בדרך כלל, עם זאת, לא התקיימה הפעם, ותיעוד ענייני ואינפורמטיבי של אסא קיסר בפייסבוק הציף את האירוע גם עבור טבעונים בחרו לא להעביר את השבת עם כוכב הילדים.

"דיווח: היום בהיכל שלמה בתל אביב בזמן שנכחו במקום אלפי אנשים נמכרו נקניקיות מעוף תחת סימון שהנקניקיות טבעוניות. הועבר לטיפול", כתב קיסר, הקושר בהרצאותיו לא אחתטבעונות ויהדות. משם, הדרך לסערה הייתה קצרה ומהירה.

לאכול את נאפולי

דיל הפיצה הכי שווה (והכי ממזרי) בתל אביב

לכתבה המלאה

"עובר כל גבול"

בעוד גולשים אחדים ביקשו לברר קודם כל אם אלו היו "אכן נקניקיות עוף", אחרים הניחו שכן והמשיכו באופן מידי לטענות על "הכשלת הציבור", להמלצות אופרטיביות ("שווה תביעה ללא ספק", אבל גם "יואו, ברור תביעה" ו"תביעה תסגור לנוכלים את המקום") ולהכתמת העמותה הטבעונית עצמה ("שימוש כזה ציני, זה עובר כל גבול", "צריך לבוא בטענות לוויגן פרנדלי, הם אמורים לבדוק את המפעיל").

מגיבים אחרים השוו והעלו ("תלונה ותביעה אזרחית נגד המפעיל"), הכפישו ("ביזיון") והתעצבנו ("הייתי עושה להם טרור"), סיפקו חוות דעת מלומדת ("זה פלילי") וסיימו בייאוש השמור לאירועים כאלה ("לאכול רק בבית, בחוץ אין על מי לסמוך").

"לא נחים לרגע". ויגן פרנדלי

פחות מיממה לאחר מכן, ולאחר בירור מהיר של פרטי האירוע, הובהר כי מדובר בטעות אנוש תמימה, וכי המתקן על נקניקיותיו הוסר מהמזנון, וטופל.

חברת "ניו בר" עצמה הבהירה כי "מכונה טבעונית הוצאה בטעות לקראת האירוע אף שלא נמכרו בו נקניקיות טבעוניות. המכונה המדוברת הוצאה משימוש עוד בזמן האירוע, ולאחר מכן נוקתה וחוטאה בחומר מיוחד. אנו מצרים על כך, ופעולה מתקנת בוצעה כדי שלא תשנה טעות אנוש מסוג זה, כולל הדרכה מחודשת לכל צוותי השירות". היא הבהירה כי "תמשיך בשיתוף הפעולה הפורה עם עמותת 'ויגן פרנדלי' במשחקי הפועל ת"א בכדורסל".

מהעמותה נמסר בתגובה כי "כחלק מפרויקט החסות על הפועל תל אביב, רכשנו מכונות להכנת נקניקיות עבור המזנונים בהיכל, כדי שישמשו להכנת נקניקיות טבעוניות בלבד במשחקי הבית של הקבוצה. מאז תחילת שיתוף הפעולה באוגוסט, לא היו תקלות בנושא. להיפך, ראינו עליה מתמדת בביקוש לנקניקיות הטבעוניות במשחקים.

"הופתענו לגלות שבאירוע שאינו קשור להפועל תל אביב נעשה שימוש במכונה להכנת נקניקיות בשריות, ללא ידיעתנו ובניגוד להסכם. אנו רואים בחומרה את המקרה ופועלים בכל האמצעים כדי למנוע מקרה נוסף. הצפנו את המקרה לחברת ניו בר המפעילה את המזנון מיד עם קבלת התמונה, והחברה פעלה במקום לטיפול בתקלה, והבהירה כי מדובר בטעות אנוש ולא בפרקטיקה נהוגה.

"עמותת 'ויגן פרנדלי' גאה בשיתוף הפעולה עם הפועל תל אביב, אשר חושף מאות אלפי אוהדי ספורט ליתרונותיה של התזונה הטבעונית וגרם לאלפים להתנסות לראשונה בתחליפי בשר וגבינה במזנון ההיכל במסגרת המשחקים. הפרויקט הינו אחד מעשרות פרויקטים שהעמותה הוציאה בשנים האחרונות אשר עיצבו את תודעת הציבור בישראל ובין היתר קידמו את המדינה למובילה בתחום הטבעונות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully