וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנים, 9 שולחנות ובדיוק 0 תפריטים: מסעדת החלומות החדשה של רותי ברודו

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 8:56

אל תחפשו כאן ביסים, אל תחפשו תבניות. במקום זה פשוט חפשו את הטלפון של ההזמנות

מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
הדלתות נפתחות. R48/אסף קרלה

המדרכה התל אביבית לא מסכימה לחשוף דבר, הכתף הבהירה שפונה לשדרות רוטשילד לא רומזת כלום על המתרחש, ומובן מאליו שהמדרגות הנייטרליות לא צועקות בקול בזמן שהן מטפסות איתך למעלה, אלא פשוט עושות את עבודתן, מובילות בביטחון עצמי מוצדק פנימה.

בכל יום אחר בעשור האחרון אפשר היה בקלות לחלוף על פני רוטשילד 48 בתל אביב מבלי להיעצר. אבל לא היום. כי היום (ה') אפשר להכריז על סיומן הרשמי של שנות התכנונים והשיפוצים, הבורות והמהמורות, ועל פתיחת הדלתות של R48, מסעדת החלומות של רותי ומתי ברודו.

בואו ניכנס.

מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
ארוחת טעימות, אבל אחרת. R48/אסף קרלה
מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
השאיפה לשקט. R48/אסף קרלה

המסעדה, אחת משתיים שיופעלו במלון היוקרה Hotel & Garden R48 מבית R2M, מובלת על ידי השף אוהד סולומון (במהלך חריג יחסית לקבוצה, שלא הציבה לאורך השנים את השפים שלה בפרונט), ויועדה על ידי הקבוצה "לשבור מוסכמות" כבר מיומה הראשון.

ככזאת, היא מציעה 9 שולחנות בלבד (כמעט סימטריים ל-11 החדרים במלון, אם כי מודגש שהיא וחברתה העתידית יהיו פתוחות גם להזמנות מבחוץ כמובן) וחלל קטן מאוד, המערב מטבח פתוח והתרחשות בר אנרגטית, מבלי לפגוע בשאיפה הטבעית לשקט מבורך ולאינטימיות.

מקלט מהרעל

תמיד יצאתי מהמקום הזה מרוצה. הפעם זה היה עוד יותר טוב

לכתבה המלאה

ללא הגדרות, ללא משקולות. R48

רותי ברודו ואוהד סולומון/, אסף קרלה
"אני רוצה שכל מי שאוכל כאן ייצא מסופק. לא רק ביסים, אלא גם 'אוכל אמיתי', שבחוויה שלי, בא לך באמת לאכול בארוחות מהסוג הזה"

התפריט של סולומון מוגדר כ"אישי", "נוגע" וכזה שמשקף את מסעותיו הקולינריים מסביב לעולם, אך הוא אינו קיים במובן המקובל של דפים מודפסים, אפשרויות בחירה וטקס הזמנה שגרתי. במקום זה, מצופה מכם "להתרווח, להישען אחורה בכיסא ולהתמסר לחוויה". או במילים אחרות - ארוחת טעימות, אבל אחרת כמובן.

"אני רוצה שכל מי שאוכל כאן ייצא מסופק", הצהיר סולומון תוך שהוא ממשיך את קו שבירת המוסכמות, "לא רק ביסים, אלא גם 'אוכל אמיתי', שבחוויה שלי, בא לך באמת לאכול בארוחות מהסוג הזה".

אוהד סולומון, רותי ברודו, מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
החוויה השלמה. ברודו וסולומון/אסף קרלה
"רצינו להגיש את האוכל הכי טעים והכי מיוחד, בלי להיות מחויבים לקונספט"

הארוחה (500 שקלים לסועד, כולל מים מינרליים ומוגזים) נבנתה על ידי סולומון ללא התחייבות גיאוגרפית, ללא עוגני טכניקה, ולמעשה ללא הגדרות כלל. היא מתחילה באותם ביסים, אבל ממשיכה במהרה למנות ביניים גדולות, מתפתחת ופונה, משתחררת ומסתחררת.

כך, תוכלו למצוא כאן מרק רחוב בורמזי עם אטריות חומוס, נודי סרטנים שמושך לאירופה, וגם ארטישוק ירושלמי שמשתדך דווקא למסאלה בוטנים וצ'אטני כוסברה - כולם יחד מרכיבים לבסוף את המסע הטעים, אם כי גם המסתורי כרגע, שלו. "רצינו להגיש את האוכל הכי טעים והכי מיוחד, בלי להיות מחויבים לקונספט מסוים", הסביר, "התוצאה היא ארוחה שעוצרת גם בפרו, גם בפריז וגם במזרח, ולא מפסיקה לנוע".

מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
תוצרי המעבדה. הבר של R48/אסף קרלה
מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
גם פרו, גם פריז. המסע מתחיל. R48/אסף קרלה

תפריט הקוקטיילים נבנה על ידי המיקסולוג אוראל לוי, שעומל על רכיביו במעבדה שבמרתף המלון. הוא כולל עשרה עירבובים שנועדו כמובן ללוות בבטחה את האוכל, ויכולים להתאים עצמם למנות ספציפיות, או כך סתם.

במקביל, מייצג תפריט היין של אדר ברדיצ'בסקי אוצרות-בקבוקים רבת שנים, וכולל עשרות אופציות מיוחדות, ייבוא בלעדי, אספנות נדירה וגם מזיגה של 15 כוסות לפחות.

מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
"כמו שנכון לאכול". R48/אסף קרלה
מסעדת R48, בתוך Hotel & Garden R48, תל אביב. אסף קרלה,
לא רק "ביסים". R48/אסף קרלה

הדרך למסעדה עוברת בלובי המלון, שצפוי אף הוא להיפתח לפעילות בקרוב. הצעדים פנימה חושפים את עבודתו של המעצב הצרפתי כריסטיאן ליאז'ה, והמבטים החוצה מדגישים את עמל אדריכל הגינון פיט אודולף. כל היתר - לרבות תלבושות אנשי הצוות, כלי ההגשה והיצירות המפוזרות סביב - משלימים את מה שלא ניתן להגדיר אלא כחוויה השלמה של ברודו.

"בנינו את הארוחה הזאת כמו שאנחנו חושבים שנכון לאכול", סיכמה, "וכמו שאנחנו אוהבים לארח אצלנו בבית".

R48, בתוך R48 Hotel & Garden, רוטשילד 48, תל אביב, תפעל לעת עתה בערבי ראשון-שישי. הזמנות כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully