וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון קינוחים ספרדי לא מפסיק לחלום על המדבר שלנו, מה כבר חשבתם שהוא יעשה?

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 7:22

דויד גיל היה כבר בתל אביב ובירושלים, אבל עכשיו הוא מביא לאילת את כל השגעונות שלו (וגם עוגת גבינה משוגעת)

קינוח של דויד גיל, פסטיבל יאם, אילת. יח"צ,
אשליה מתוקה. אחד הקינוחים של גיל/יח"צ
קינוח של דויד גיל, פסטיבל יאם, אילת. יח"צ,
קינוח, כן. אחת ההונאות של גיל/יח"צ

על פי כל אמת מידה ויזואלית, אני מביט כרגע בנר לבן דולק, עשן והכול. יש להבה, והחלב ניגר בשוליים בדיוק כמו, ובכן, שחלב ניגר מאז ומתמיד בשולי נר.

אותן עיניים בדיוק מסמנות לי קונכיית פסטה מחורצת, ובייגל שחום ופחמימתי עם שומשום לבן מלמעלה. הן רואות במקביל גם גרבי חג מולד שרק מחכות למתנות, ורדים אדומות ונפוחות מעלים ופקק שעם של יין שנפתח בדיוק עכשיו.

מדובר, כמו שניתן להבין, באשליה מתוקה, הונאה מבוצעת היטב, אחיזת עיניים. מדובר גם, לבטח, באמנות קינוחית מהמעלה הראשונה, משהו שרואים בדרך כלל בדוקו קולינרי בנטפליקס, או פוגשים, במקרה הזה, בספרד או בבריטניה.

אה, ובסוף השבוע הבא גם באילת.

דויד גיל, פסטיבל יאם, אילת. יח"צ,
חלום שמחכה להתגשם. דויד גיל/יח"צ

פסטיבל "יאם" של רשת מלונות ישרוטל יכנס ביום חמישי הבא (9 במרץ) לא מעט כשרונות אוכל מקומיים לקורת גג עירונית אחת, ויקנח עם דויד גיל, אוחז העיניים הגאוני ההוא מהנר, ומהפסטה, וממה לא, בעצם.

השף-קונדיטור הצעיר מחזיק בכיסי הסינר שלו עשור של יצירתיות במסעדות "אל בארי" של אלברט אדרייה בכבודו ובעצמו, לא מעט מסעדות ברצלונאיות נוכחיות, ועוד יותר מזה פרויקטים שקראו לו לסייע מאיביזה ועד ניו יורק, מלונדון (כולל Cakes & Bubbles המטריפה) ועד, כאמור, עיר הקיץ הנצחית שלנו.

וזה רק הקינוח של התור

אחד הקרואסונים המבוקשים בישראל מגיע לתל אביב

לכתבה המלאה

העולם המופלא של Cakes & Bubbles בלונדון

כל אלה מתועדים ב-"Candy", ספר המתכונים והצילומים המרהיב שהוציא עם אדרייה, אבל גיל עצמו יודע שהאפקט הוויזואלי ותשוקת התעתוע לא יהיו שווים שום דבר ללא אלמנט אחד קריטי. "בשבילי, הדבר הכי חשוב היה מאז ומתמיד הטעם", סיפר לוואלה! אוכל, "ואין ספק שבסדר העדיפויות הוא ממוקם גבוה הרבה יותר מהקונספט, ומאיך שזה נראה. התפקיד שלי הוא רק לאזן בין כל המאפיינים האלה".

לדבריו, כל התחנות שאותן צלח בדרך הארוכה אינן אלא מבוא לדבר הבא. "הדבר הכי חשוב עבורי הוא פשוט ליצור משהו חדש וראוי", סיפר, "אנחנו עובדים כל הזמן על קינוחים חדשים, והיצירתיות שלי ושל הצוות שלי מתועלת תמיד לכיוון הזה. עכשיו כמובן אנחנו ממוקדים במה שיקרה באילת".

ממתינה לגירסת כחול-לבן. הבאסקית של גיל

מה שיקרה באילת הוא אותו "יאם", פסטיבל אוכל שיהפוך את מלונות ישרוטל בעיר לפופ-אפ קולינרי-תרבותי לוהט.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, את רז רהב, יוסי שטרית, נוף עתמאנה, אבי ביטון, נדב ודניאל, הלל גרדי ואוהד לוי באגף הטעים, ואת רן דנקר, דלית רצ'שסטר ופבלו רוזנברג באגף הלא פחות טעים.

גיל עצמו יעמוד בראש מוקד קינוחים מיוחד, שיערבב יחד טאץ' אירופי עם אקלים ישראלי. "הייתי בישראל שלוש פעמים בעבר, בעיקר בתל אביב ובירושלים המדהימות, אבל מאז ששיתוף הפעולה הזה יצא לדרך מצאתי את עצמי חושב בעיקר על המדבר שלכם", שיתף, "ועל איך אני מביא אותו לידי ביטוי במנות".

התוצאה תהיה, על פי התכנון, גירסה חדשה לבקלאווה "עם פחות סוכר ופחות שומן", פלאן שיתפקד גם - למתבונן מהצד, כן? - כקליפת ביצה וחלום מסקרן במיוחד על עוגת גבינה באסקית-אילתית, שרק מחכה להתגשם מאז השיחה הזאת בתוך הראש שלו, ושלי.

יוסי שטרית, רז רהב, נוף עתמאנה, אבי ביטון, פסטיבל יאם, אילת. יח"צ,
מדבר מתוק. שטרית, רהב, עתמאנה וביטון/יח"צ

לבד מהאירוע המסעיר הזה, ומהארוחות המיוחדות בהובלת השפים האמורים, יהיו גם פוד-טראקס ליברליות יותר, סדנאות יין ובירה, טעימות קפה ועירבובי קוקטיילים, הופעות חיות, קבלת שבת "צבעונית" ופריסה עירונית רחבה במיוחד, וטעימה במיוחד. מדבר כמובן, אבל מדבר מתוק.

"פסטיבל יאם", מלונות ישרוטל באילת, 09-11 במרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully