וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הקרואסונים המבוקשים בישראל מגיע לתל אביב. וזה רק הקינוח של התור

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 7:24

יום האישה מביא איתו בדרך כלל לא מעט יוזמות מבורכות. אף אחת מהן לא מתקרבת לפתיחת השולחן הקולקטיבית הזאת

שרונה מרקט. שועלי רשת,
תחת קורת גג אחת. שרונה מרקט/שועלי רשת

כהרגלו, מביא איתו יום האישה הבינלאומי אינספור אירועים, פסטיבלים ומיזמים קולינריים. אלו מלווים, בדרך כלל ובאופן די טבעי בהתחשב בסביבה המוכרנית-מסחרית שבה אנחנו חיים, בהתרגשויות מעט מהונדסות, בחגיגות מעט מאולצות, ובהעצמה כמובן. המון העצמה.

שיאם של האירועים האלה, אם להמשיך בגסות ובתיוג כמעט גורף, מגיע הרבה לפני היום עצמו, במה שהפך עם השנים לתבנית ידועה מראש של "כתבת נשים במטבח" שהיא לא כתבת נשים במטבח כמו פעם חלילה, אלא כתבת נשים במטבח מודרנית, ומעצימה מן הסתם.

המעגל הזה - עולם תוכן שעדיין מדבר משום מה בקודים גבריים מיושנים ועדיין צריך תאריך על לוח השנה כדי להתייחס לנשים המצוינות שלו - מזין את עצמו לעייפה באירוניה, כל שנה מחדש.

כלומר, עד שבאה מישהי ושוברת אותו. או מרימה את "נשים יוצרות קולינריה".

עמיתה, תל אביב. דן פרץ,
לחגוג בלי להזיע. עמיתה/דן פרץ
פנינה פאי, אשדוד. שירן כהן שי,
משלוח מאשדוד. פנינה פאי/שירן כהן שי

הפסטיבל הטעים של שרונה מרקט בתל אביב מקדים מעט את נעיצת היום החגיגי, ומרחיב אותו ליומיים כיפיים של המון דברים טעימים, שחוגגים אוכל ונשים בלי להזיע מדי, ובלי לכופף את האמת עבור הכותרת.

הרעיון היה להביא למתחם האוכל הרבה בשלניות ויזמיות, אופות ומנהיגות, לחבר אותן לריטה גולדשטיין המצוינת, להכניס את כולן תחת קורת גג אחת ולקרוא לציבור להגיע.

התוצאה, אפילו לפני שהדלתות האלה אכן נפתחות משום שזהו הימור קל מאוד להכניס לספרים, הולכת להיות עוצמתית. כן, אמרתי את זה.

יצירה צרפתית-ישראלית

סיפורן של 16 דקות ארוכות במיוחד

לכתבה המלאה
תינה בית המלבי, עכו. אלון פנטל,
חגיגה כל-ישראלית. המלבי של תינה/אלון פנטל

תוכלו למצוא פה משהו כמו עשרים דוכנים וטריו פופ-אפים שכל הכנסותיהם מועברות ישירות לאן שהן אמורות לעבור, ללא גזירת קופון וללא עמלת תיווך (ובעזרת חברת קיטשן ליין). ולהלן הרשימה (החלקית):

דוכן אוכל הרחוב של שיראל ברגר מ-OPA יתווך את המסעדה הטבעונית המעוטרת עם סיבוב ניצחון מוצדק, בעוד מיכל בוטון ואנה שפירו ימרכזו מעט את "עמיתה" שלהן לכדי פופ-אפ מאפים שמצדיק תור גם בלב העיר.

חוץ, מהן, יתיך שיתוף פעולה בין רחלי קרוט והקונדיטור ערן שוורצברד יחד ידע וכישרון בתצורת חלות מלוחות ומתוקות לסוף השבוע, והקוקטיילים של ויויאן משוק לוינסקי יורידו את כל זה תוך השתלטות על הבר המרכזי.

חלת שום, רחלי קרוט. טל סיון צפורין,
ריקוד זוגי-פחמימתי. החלה של רחלי קרוט וערן שוורצברד/טל סיון צפורין
הג'חנון של אתי, פרדס חנה. מאיה דוידוביץ,
סיר של שמחה. הג'חנון של אתי/מאיה דוידוביץ

מה עוד? איקה שוקולד תציע פרלינים וחטיפים מתוקים, תינה תשנע את המלבי הנהדר שלה מעכו, לונה זרייק מנצרת תחגוג את להיטי המסעדה המעולה שלה, ונועה דואה לוי תביא מגשים עמוסים ביצירותיה.

אשדוד תיוצג על ידי שתי מטאוריות - פנינה פאי על קרואסוניה ואורלי כץ על המאפים הפרנקופיליים המושלמים שלה - ופרדס חנה תשוגרר בעזרת הג'חנון הנפלא של אתי. רונית צין-קרסנטי תציע ממתקים נוסטלגיים שלא מוותרים על הטעם עצמו, ומיכל גולדברגר תלך על פחזניות ממולאות.

מלבדן, יהיו פה גם מנאל אסמעיל עם ממולאים וכנאפה, רינת ינסמן עם טאץ' הודי, רוני הולנדר עם ליקרים ושנאפסים, לילך רובין עם משלוחים ממזרח ירושלים, פרח רסלאן עם קינוחים לבנוניים וגם שרי אנסקי מאחורי סירי החמין המיתולוגיים שלה, ולא מעט פיתויים נוספים, מספרי בישול חתומים בידי הכותבות ועד יינות שמחכים להיפתח. כי כשמעגל נשבר, הוא לוקח איתו את כל רסיסי תקרת הזכוכית.

פסטיבל "נשים יוצרות קולינריה", שרונה מרקט, חמישי (02 במרץ, 10:00-23:00) ושישי (03 במרץ, 9:00-15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully