וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת טעם ישראלית: שיראל ברגר ו-OPA זכו בתואר "One To Watch" של 50 Best

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 16:27

המסעדה התל-אביבית פתחה ברגל ימין חזקה ומרשימה את 2023, עם הכרזה גלובלית משמחת במיוחד. "מהרגע שהאורחים נכנסים דרך דלתות המסעדה, הם מוזמנים למסע קולינרי חושני וענוג", נכתב

OPA. תומר הלפרין,
"מרגש מאוד". ברגר/תומר הלפרין

הטקס השנתי של MENA's 50 Best Restaurants בחסות סן פלגרינו צפוי להתקיים רק בעוד כשבועיים, אבל חימום המנועים שלו מספק היום (חמישי) הכרזה בינלאומית-ישראלית משמחת מאוד, בדמות זכייתה של השפית שיראל ברגר ומסעדת OPA התל-אביבית שלה בפרס "One To Watch".

התואר הנחשק - גירסה יוקרתית יותר וגלובלית יותר שהיא גם "הבטחת השנה" וגם "פריצת השנה" וגם "הכוכבת העולה של השנה", הכול ביחד ולמה לא בעצם? - יימסר לברגר ב-30 בינואר במסגרת המהדורה השנייה של החגיגה הקולינרית המזרח-תיכונית וצפון-אפריקנית, שתיערך באבו דאבי.

"זה מרגש מאוד לקבל הכרה ראויה", הגיבה ברגר תוך הבעת גאווה בצוותה, "OPA פועלת ויוצרת ומשפיעה על הקולינריה בארץ ובעולם, וכולנו שמחים שהאג'נדה הכנה והאמיתית שלשמה התכנסנו - העצמת והאדרת ממלכת הצמחים והפטריות בעולם הקולינריה הגבוהה - זיכתה אותנו בפרס".

OPA. תומר הלפרין,
מהלך שהיה ונותר מדהים. OPA/תומר הלפרין

ברגר נולדה בירושלים ונכנסה למטבח מגיל צעיר, בעידוד הוריה. שנים לאחר מכן, היא ארזה את תשוקתה לבישול במזוודה ועשתה דרכה לארצות הברית, ועם סיום לימודיה במכון הקולינרי של אמריקה (CIA), עבדה במספר מסעדות בניו יורק.

בשנת 2018 פתחה את OPA בשוק לוינסקי שבתל אביב, תוך שהיא מתעלת את כשרונה ליצירת מוסד אוכל ייחודי ומקורי שעוסק בירקות ובפירות בלבד, שם דגש על קיימות והפחתת בזבוז מזון, גידול עצמי של חלק גדול מתוצרתו על גינת הגג העירונית שמעליו, ועבודה צמודה ויסודית מול יצרנים וחקלאים קטנים, מקומיים ומסורים.

כל אלה חברו למהלך שנתפס אז - וגם היום, למען האמת, כלא פחות ממדהים.

בפעם הראשונה

שש מסעדות ישראליות ברשימת ה-BEST 50 היוקרתית

לכתבה המלאה

האג'נדה שלשמה התכנסנו. OPA

"OPA מזמינה את האורחים לשקוע בעולם של ירקות ולצאת למסע קולינרי חושני וענוג"

בהתאם, Opa בידלה את עצמה במהירות משוק האוכל התזזיתי והאגרסיבי לעתים של ישראל, שמרה על אלגנטיות וביטחון עצמי מאופק, והציעה כל העת, בפשטות, מקום לאכול בו משהו ולשתות בו משהו, שהוא קצת אחר.

תפריט הטעימות של ברגר כולל כיום עשר מנות מן הצומח, המוכנות בטכניקות עתיקות ומודרניות כאחד, ובהן "תפוח אדמה" (קציפת תפוח אדמה, גבינה מתפוח אדמה שרוף, מחמצת תפוח אדמה), לפת עם מיסו לחוח, סלק עם ציר פטריות מותססות ו"פקיילה", וגם "קרמל ארטישוק" (גלידת ארטישוק ירושלמי וטופי ארטישוק ירושלמי) ובראוניז "מיינד פאק" (גלידת חיטה ישראלית, ליקר אוכמניות, מיסו שקדים, לדר תמרים מעושנים) לקינוח.

"ברגר יצרה ב-OPA חלל יחיד במינו", תיאר וויליאם דרו, מנהל התוכן של 50 Best, "מהרגע שנכנסים דרך דלתות המסעדה, היא מזמינה את האורחים לשקוע בעולם של ירקות ולצאת למסע קולינרי חושני וענוג, ועוזרת במקביל לחנך את העולם על החשיבות של צריכה בת-קיימא".

טאקו ליצ'י. אביב שקורי,
יחידה במינה. OPA/אביב שקורי

דירוג המסעדות סקר אשתקד לראשונה חמישים יעדי אוכל מצטיינים מ-19 מדינות במזרח התיכון ואפריקה, לרבות מרוקו, איראן, עומאן וישראל. הוא משקף את חוויות המסעדה הטובות ביותר שנאספו מ250 מצביעים - מומחי קולינריה אנונימיים מרחבי האזור.

באותו אירוע, נבחרו שש מסעדות ישראליות לרשימה היוקרתית - מלגו ומלבר בהובלת מוטי טיטמן, פסקדו האשדודית של יחי זינו, אנימאר של הלל תווקולי, הבסטה בשוק הכרמל, ג'ורג' וג'ון של תומר טל ו-OCD של רז רהב, שהגיעה עד למקום השלישי.

"כשהגענו לעשיריה האחרונה" סיפר רהב לאחר הטקס, "התחלתי לבכות מהתרגשות. זה לא רק להיכנס לרשימת חמישים המסעדות הטובות. זה להיכנס לעשר הטובות".

לפני כחודש, הוכתרה סאלם דקאק כשפית הטובה ביותר באזור. דקאק, פלסטינית שנולדה בירדן, היא השפית והבעלים של מסעדת Bait Maryam המצליחה בדובאי. מתוך מטבחה, הוסבר בהודעה שהכריזה על זכייתה, היא מצליחה לשמר מאכלים מסורתיים ושיטות בישול אותנטיות, ולשחזר את הטעמים האמיתיים של הלבנט שעליהם גדלה בילדותה בירדן. "תחושת המחויבות שלה לשמור על המהות של כל מנה מביאה אותה לאתר חומרי גלם ממקומות שונים באזור, לשים דגש על תוצרת איכותית ותבלינים ייחודיים ובעיקר, להכין אוכל עם אהבה", תואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully