וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50Best: השפית הטובה ביותר במזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 14:26

אוכל שעובר מאמא לבת, מטבח ביתי חם ומזמין, ומאמץ לשמר מתכונים משפחתיים: עונת הפרסים של עולם האוכל הגלובלי נפתחה בהפתעה

מסעדת Bait Maryam, דובאי. Bait Maryam,
מאם לבת. מסעדת "בית מרים"/Bait Maryam

סוף השנה האזרחית והשקת 2023 מובילים להכרזות חגיגיות גם בעולם האוכל הגלובלי, ולדריכות רבה בקרב מסעדות ומסעדנים, שפים ואנשי אוכל. אלה תרים אחר כבוד והכרה (וגם פרנסה, מיותר לציין), בוחשים ברשימות, מדגישים עלבונות וסנסציות, ומספקים הצצה למטבח האחורי שהוא חייהם.

וכך, הסנונית הראשונה במנגנון היוקרתי שהוא "50Best" בחסות סן פלגרינו כבר מביאה עמה הפתעה מסוימת, בדמות הכתרת סאלם דקאק כשפית הטובה ביותר באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.

סאלם דקאק, מסעדת Bait Maryam, דובאי. Bait Maryam,
"דמות אהובה בקהילה". דקאק/Bait Maryam

דקאק, פלסטינית שנולדה בירדן, היא השפית והבעלים של מסעדת Bait Maryam המצליחה בדובאי. היא החלה את דרכה כמורה ובעלת בית ספר, עברה לבשל, והצליחה להפוך את תשוקתה הקולינרית לכדי חלום שהתגשם - מטבח לבנטיני ביתי, חם ומזמין, בלב איחוד האמירויות.

המסעדה חולקת כבוד למרים, אמה של דקאק, ומגישה מנות בהשראת המתכונים האותנטיים שהועברו מאם לבת. החלל נחשב כרגוע ומזמין, מאופיין בוויב משפחתי וקהילתי, ומצליח לספק אותנטיות גם בספירות הגבוהות של עולם האוכל.

מתוך מטבחה, הוסבר בהודעה שהכריזה על זכייתה, היא מצליחה לשמר מאכלים מסורתיים ושיטות בישול אותנטיות, ולשחזר את הטעמים האמיתיים של הלבנט שעליהם גדלה בילדותה בירדן. "תחושת המחויבות שלה לשמור על המהות של כל מנה מביאה אותה לאתר חומרי גלם ממקומות שונים באזור, לשים דגש על תוצרת איכותית ותבלינים ייחודיים ובעיקר, להכין אוכל עם אהבה", תואר.

"דווקא במקום שמשפחתי נאלצה לעזוב"

המסעדה החדשה של אסף גרניט בברלין

לכתבה המלאה
מסעדת Bait Maryam, דובאי. Bait Maryam,
טעמי הלבנט. מסעדת "בית מרים"/Bait Maryam

"דקאק היא דמות אהובה בקהילה", הסביר וויליאם דרו, מנהל התוכן של 50 Best, "ההכרה לה זכתה היא עדות אמיתית לרושם שהיא יוצרת באמצעות התשוקה והמסירות שלה לספק חוויות קולינריות אותנטיות - תמיד עם חיוך חם ומסביר פנים. אנו מצפים לחגוג איתה יחד עם שפים ומסעדנים מובילים נוספים מרחבי האזור".

דקאק צפויה לקבל את הפרס, שמוקיר מודלים נשיים בתעשיית הקולינריה, במסגרת המהדורה השנייה של Mena's 50 Best Restaurants, שתתקיים באבו דאבי ב-30 בינואר. בשבועות הקרובים, ועדיין לפני הטקס, יוכרזו גם פרס האייקון ופרס American Express One To Watch.

תמיד עם חיוך. דקאק ב"בית מרים"

דירוג המסעדות סקר אשתקד לראשונה חמישים יעדי אוכל מצטיינים מ-19 מדינות במזרח התיכון ואפריקה, לרבות מרוקו, איראן, עומאן וישראל. הוא משקף את חוויות המסעדה הטובות ביותר שנאספו מהמצביעים - מומחי קולינריה אנונימיים מרחבי MENA (Middle East & North Africa).

שש מסעדות ישראליות לרשימה היוקרתית - מלגו ומלבר בהובלת מוטי טיטמן, פסקדו האשדודית של יחי זינו, אנימאר של הלל תווקולי, הבסטה בשוק הכרמל, ג'ורג' וג'ון של תומר טל ו-OCD של רז רהב, שהגיעה למקום השלישי.

"כשהגענו לעשיריה האחרונה" סיפר רהב במהלך האירוע, "התחלתי לבכות מהתרגשות. זה לא רק להיכנס לרשימת חמישים המסעדות הטובות. זה להיכנס לעשר הטובות".

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully