וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיעה השעה": עולם האוכל הישראלי מגיב למהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 15:08

שבועות ארוכים של ניסיונות הסתגלות והכלה מתחילים להסתיים עם גיבושה של השביתה הגדולה במשק. יובל בן נריה: זוהי לא מחאה, זוהי אזרחות

בווידאו: הפגנות ענק ברחבי הארץ, עשרות אלפים חסמו את נתיבי איילון/צילום: יותם רונן, חדשות 13

פיטורי שר הביטחון יואב גלנט והכרזת יו"ר ההסתדרות על שביתה כללית במשק הובילו גם את עולם האוכל הישראלי פנימה, לתוך המאבק.

שפים ומסעדנים שניסו במשך שבועות ארוכים להסתגל למצב המורכב, להתמודד עם הפגנות הענק בשבת באמצעות סגירת דלתות סלקטיבית ולקוות שהגל העכור הזה לא ישפיע על עסקיהם, התעוררו הבוקר (יום שני) למציאות חדשה, והחלו להגיב - במילים ובמעשים כאחד.

לאחר פיטורי השר גלנט עשרות אלפי מפגינים הגיעו למחלף השלום. 26 במרץ 2023. אורי סלע
"רגעים קריטיים". ההפגנה לאחר פיטורי גלנט, אמש/אורי סלע

"אלו רגעים קריטיים במדינה שלנו שבהם אי אפשר להמשיך כרגיל ועל כן אנו מצטרפים לשביתה הכללית וסוגרים לאלתר את מסעדות הקבוצה בסרוויס הצהריים", הכריז יובל בן נריה, השף שמוביל, בן היתר, את טאיזו ו-a, "אחרי לילה שבו יצאנו כולנו לרחובות להביע את מחאתנו ולאור הדאגה השוררת בליבנו, צו השעה הגיע ואנו גאים לקחת חלק במאבק על ציביונה של מדינת ישראל".

הוא הוסיף כי "הכוח שלנו הוא בהיותנו חלק מתעשייה עצומה שיש לה עשרות אלפי עובדים", והדגיש כי אם החקיקה תיעצר, "ותהיה סיבה לחגיגה, אנחנו הראשונים שנקבל בזרועות פתוחות את האורחים. אני קורא לחבריי מענף המסעדנות להצטרף אליי. זוהי לא מחאה, זוהי אזרחות".

הלובסטר, הגרביים, השבת והחשבון כמובן

שרה ובנימין נתניהו סעדו, והרשת רותחת

לכתבה המלאה

יחד עם ההסתדרות. הודעת מקדונלד'ס

לבד מבן נריה, הודיעה גם מסעדת OPA בהובלת שיראל ברגר על הצטרפות לשביתה ועל דחיית אירוע שהיה מתוכנן להתקיים בין כתליה הערב, וכך גם בשארה חינאווי וצות "הולשטיין בורגר" שלו, שסגרו ויצאו להפגין.

רשת מקדונלד'ס הודיעה על שביתה כללית החל מהשעה 14:00, כחלק מהחלטת פורום העסקים שבו היא חברה, ושרונה מרקט בתל אביב סגר דלתות שעה לאחר מכן, בהתאם להחלטת הנהלת ביג.

במקביל, ניתח השף גיא גמזו ש"המדינה נפלה בשבי", ואילו קרן קדוש בירושלמית הכריזה על לב שבור. "שבו לדבר", הפצירה, "אל תשכחו שלכולנו מטרה משותפת. כולנו אוהבים את המדינה שלנו. כאמא לחייל, אני מתחננת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully