וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אחד הימים הכי שמחים שיש בלוח השנה, לא נשתה משהו לכבודו?

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 6:22

חגיגה מקסיקנית-ישראלית תשטוף בזמן הקרוב את ישראל, אבל אתם יכולים לערבב אותה גם בבית

חגיגות סינקו דה מאיו, ישראל/קיס אנד טל & דיטיילס

זהו לא יום המתים המורבידי אך קרניבלי וגם לא יום העצמאות של מקסיקו (למרות שרבים נוטים להתבלבל בין השניים. 16 בספטמבר, תרשמו), אבל הסינקו דה מאיו איכשהו מצליח לקחת את הטוב שבשני המועדים, להוסיף כבוד למתים ושמחת חיים לאלה שנותרו בחיים, ולערבב הכול לכדי פיאסטה צבעונית מרהיבה וטעימה. בכל זאת מקסיקו.

הוא נחגג, כפי שניתן אולי היה לפענח משמו, ב-5 במאי, יום הניצחון של חיילי הגנרל איגנסיו סרגוסה שיצאו להילחם ב-1862 בצבא הצרפתי שנערך בפואבלה. סרגוסה מת חודשים לאחר מכן ממחלה, וכוח צרפתי גדול יותר השיב את השליטה האימפריאלית וכבש את מקסיקו סיטי, אך המיתולוגיה שרירה וקיימת, ועניינה מורל של אזרחים בלתי נכנעים.

עם השנים, החג הפך לסמל היתוך התרבותיות האמריקני-מקסיקני, ובשנות השמונים זכה לתהודה נוספת, קפיטליסטית כמובן, עם אינספור פרסומות לבירה, יין וטקילה.

ואם כבר טקילה, למה שלא נצטרף גם אנחנו לחגיגות?

טקילה. Giphy
הקרב נגמר, שנשתה משהו?/Giphy

אירועי הסינקו דה מאיו המקומיים ישטפו את ישראל במזיגות וולקן, מותג טקילה שהונחת לאחרונה בנתב"ג על ידי אספיריט, וכבר נוטע בקבוקים במסעדות ובברים.

התכנון, בקווים כלליים, הוא סדנאות מקצועיות בחנויות מתמחות, מסיבות שמחות והרבה מאוד קוקטיילים. היום (חמישי, 4 במאי) תציע מסעדת דלאל תפריט מיוחד בהשראה מקסיקנית ועם חמישה עירבובי טקילה, מחר (שישי, 5 במאי, 11:00-15:00) יתחברו ג'ורג' עבדו (GDB) וה-Vespper לאירוע טאקו ומזיגות, המושו בר ירכיב תפריט מיוחד על בסיס הטקילה ב-55 שקלים לקוקטייל, דלידה בר תרחיב את החגיגות לשבועיים, והרצל 16 ירים עם הופעה של להקה מקסיקנית ב-17 במאי.

לבד מאלה, יתקיימו טעימות מודרכות בהובלת אלדר גבאי מאספיריט, ובהן ידוסקסו ההבדלים בין טקילה למזקל, למשל. מי שיפספס את לוח האירועים השמח הזה, וגם מי שינכח בו, מוזמן להעביר את החגיגות לבר הביתי, בעזרת שלושה מתכונים קלים על בסיס הטקילה, שיחזיקו אותו במוד הנכון הרבה אחרי המועד הרלבנטי על לוח השנה. חג שמח, ולחיים!

דיאטה של ח"כים וסלפי שהטריף את הרשת

חיים כהן סוף סוף השתלט על מזנון הכנסת

לכתבה המלאה

וולקן פאלומה

קוקטייל וולקן פאלומה. קיס אנד טל & דיטיילס,
קוקטייל וולקן פאלומה/קיס אנד טל & דיטיילס

מוזגים לכוס לואו בול 60 מ"ל וולקן קריסטלינו, 25 מ"ל מיץ אשכולית אדומה, 15 מ"ל ליים ו-15 מ"ל סירופ אגבה. מוסיפים קרח ו-90 מ"ל סודה, ומערבבים היטב. לחיים!

וולטוניק

קוקטייל וולטוניק. קיס אנד טל & דיטיילס,
קוקטייל וולטוניק/קיס אנד טל & דיטיילס

מוזגים להייבול 60 מ"ל טקילה וולקן בלאנקו ומוסיפים 120 מ"ל טוניק ארטיזן לימון אגבה ו-10 מ"ל מיץ ליים. ממלאים את הכוס בקרח, מערבבים קלות ומקשטים עם פרוסת צ'ילי טרי. לחיים!

וולקן & סודה

קוקטייל וולקן & סודה. קיס אנד טל & דיטיילס,
קוקטייל וולקן & סודה/קיס אנד טל & דיטיילס

מוזגים לכוס היי בול 60 מ"ל וולקן בלאנקו ו-120 מ"ל סודה. מוסיפים קרח, מערבבים קלות ומקשטים עם אשכולית אדומה ומעט גרגרי פלפל שחור. לחיים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully