וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדש הבשר הגדול, וזאת שאסור לפספס: המלצות אוכל בלונדון מהישראלי שיודע

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 6:24

מישהו חיי בהיה לעשות סדר באימפריית האוכל החדשה שצמחה לנו מעבר לים. עומר לוגסי ואפליקציית טריפלן היו מושלמים למשימה

עומר לוגסי, רעבים בלונדון/עומר לוגסי

לונדון של היום היא לא לונדון של פעם, עיר שהיה לה המון מה להציע, אבל לא בתחום הקולינרי. בשנים האחרונות העיר הפכה למעצמה קולינרית קוסמופוליטית, לא פחות, שבה אפשר למצוא ייצוג לכל מטבח אפשרי מהעולם.

כדי לעשות סדר בבלאגן הטעים, פנינו לעומר לוגסי, מדריך קולינרי והמייסד של מותג הסיורים המצליח "רעבים בלונדון", שגם מגיש תוכניות על אוכל בלונדון בערוץ הטיולים, כותב על לונדון באתר שלו "לונדוניסט" ובכל מדיום אפשרי, מדווח ממנה לערוצי הטלוויזיה השונים, מפתה את הישראלים לטעום אותה באינסטגרם המושקע שלו, ונחשב לאוטוריטה לאוכל בלונדון בקרב מטיילים רבים.

המלצות אוכל, לונדון: עוגיה של בנ'ס קוקיס. יניב גרנות, מערכת וואלה
כבר לא אבודה קולינרית. לונדון/מערכת וואלה, יניב גרנות
המלצות אוכל, לונדון: כריך קרואסון של בוקס קאר. יניב גרנות, מערכת וואלה
אל תפלו במלכודות. לונדון/מערכת וואלה, יניב גרנות

"היום זה כבר זכרון רחוק, אבל לפני שש שנים, כשהתחלתי להדריך סיורי אוכל פה, היו מקרים שבהם אנשים הרימו גבה. "'אוכל בלונדון?! מה כבר יש לאכול בעיר הזו?' הם התפלאו", סיפר לוגסי, "לשמחתי, היום המציאות כל כך שונה, ומטיילים רבים מגיעים לכאן במיוחד בשביל לאכול, ורק מי שלא ביקרו בלונדון כבר יותר מעשור, עדיין משוכנעים שמדובר בעיר לא ממש קולינרית".

לדבריו, "גלי ההגירה המטורפים, סצנת השווקים הבועטת, החיבה המקומית לחדשנות ואימוץ מהיר של טרנדים בתחום הקולינריה, הסקרנות ובעיקר הוואקום שנוצר מתוך העובדה שהקולינריה המקומית היתה צריכה ניעור רציני - כל אלו תרמו למהפך הלונדוני".

ובדיוק בגלל זה - המהפך ואינספור האפשרויות שהוא הוליד - ביקשנו ממנו המלצות אוכל שוות, שהמקומיים אוהבים במיוחד (סורי, בשביל "דישום" לא צריך אותנו, ואותו).

המלצות אוכל שוות בלונדון

המבורגר, פיצה והקינוח שכולם מצלמים לסטורי

לכתבה המלאה

הודית עם טוויסט: Gunpowder

מסעדת Gunpowder, לונדון. עומר לוגסי,
ממכר. צ'יקן טנדורי של Gunpowder/עומר לוגסי

הנה לכם אלטרנטיבה קצת יותר מיוחדת ועזת טעם לאותה דישום, חביבת הקהל הישראלי. ב-Gunpowder מגישים מתכונים הודים מסורתיים - אבל עם טוויסט מודרני, כמו למשל שורט-ריב עם רוטב בצלצלים וצ'יילי בנוסח מחוז קרלה בדרום הודו, או העוף טנדורי הכי ממכר שאני מכיר. נסו גם את הקוקטיילים שלהם, ודווקא הדונאט בשר צבי וקדאיף שלהם, למרות הטייטל המפוצץ, קצת מאכזב.

גוגל מפות: סניף גשר המצודה / סניף סוהו / סניף ספיטלפילדס
לאתר המסעדה

תאילנדית בועטת: Smoking Goat

מסעדת Smoking Goat, לונדון. עומר לוגסי,
הפתעות בכל ביקור. Smoking Goat/עומר לוגסי

ואם בעזות טעם עסקינן, Smoking Goat בשורדיץ' שומרת כבר שנים על יציבות, וממשיכה להביא אותה במטבח תאילנדי חריף, עם תפריט משתנה עמוס במנות עם טעמים חזקים, למי שמתגעגעים לדבר האמיתי.

אבל מה שמעניין זה שלאחרונה המקום תפס סיבוב, והחליטו שם להוסיף סקשן של עופות מטוגנים מושחתים עם ציפוי תאילנדי ורטבים בעבודת יד - פריך ונלוז כמו הכנפיים האלמותיות שלהם עם הרוטב דגים וצ'ילי. ויש כמובן עוד המון הפתעות שיכולות לצוץ כמו פד קפאו עם בשר כבש טחון, והפתעות משתנות בכל ביקור.

גוגל מפות
לאתר המסעדה

גריל דרום אפריקני עם טאץ' ים תיכוני: Kudu Grill / Little Kudu

מסעדת Kudu, לונדון. עומר לוגסי,
הפתעה דרום-אפריקנית דרום-לונדונית. Kudu/עומר לוגסי

כאחת מהערים הכי קוסמופוליטיות בעולם, לונדון היא עיר של פיוז'נים, ולא נדיר למצוא כאן מסעדות שמשלבות בין שני מטבחים ויותר (למשל Angelina בדלסטון, שמשלבת בין מטבח איטלקי ליפני).

קולקטיב המסעדות הדרום-אפרקניות Kudu כולל ארבע מוסדות עם קונספט שונה - האחת יותר מעונבת, השנייה שמה דגש על גריל ואש גלויה, השלישית מתמקדת בטאפאס, והרביעית היא בעצם בר קוקטיילים.

האהובות עלי הן השניה (זו של הגריל) והשלישית (זו של הטאפאס), אבל ההמלצה שלי היא להיכנס לאתר שלהם, לבדוק את התפריטים, ולראות למה אתם יותר מתחברים, מה גם שחלק מהתפריטים משתנים לפי עונות.

המסעדות ממוקמות באזור פקהאם שבדרום לונדון, אזור שהפך בשנים האחרונות ממוזנח ומלא פשיעה, לעדיין-קצת-מוזנח אבל מלא במסעדות מטורפות של מהגרים מכל העולם - מבוליביה ועד לאפגניסטן.

גוגל מפות: מסעדת הדגל / מסעדת הגריל / מסעדת הטאפאס
לאתר המסעדה

קפיצה קטנה לבורמה: LahPet

מסעדת LahPet, לונדון. עומר לוגסי,
שפיות תמחירית. LahPet/עומר לוגסי

אם הייתם נותנים לי לבחור רק מסעדה אחת פה בלונדון, שכדאי לתיירים מישראל לבקר בה, זה היה קשה מאוד אבל אולי זו האחת שהייתי בוחר, ולו רק בגלל שמדובר במטבח שלא רק שאין בישראל, אלא שקשה למצוא בעולם בכלל.

בורמה ממוקמת בין תאילנד להודו, וכזה הוא המטבח הזה, רק עם טוויסט של השפעות צרפתיות. תמצאו כאן, בין השאר, מרק קוקוס ועוף צלוי משגע, סלט עלי תה ירוק בורמזי, דג מטוגן בריבת בצל ועגבניות, ועוד מנות מעניינות, ובמחירים יחסית שפויים לחלוטין.

גוגל מפות: סניף שורדיץ' / סניף קובנט גרדן
לאתר המסעדה

המוסד לבשרים מעושנים: Smokestak

מסעדת Smokestak, לונדון. עומר לוגסי,
מקום שכולו מעשנה אחת גדולה. Smokestak/עומר לוגסי

החוויה של המקום הזה מתחילה כבר עשרה מטרים לפני שאתה מגיע אליו, עם ריח מעושן שאי אפשר להישאר אליו אדישים.

האווירה ממשיכה בפנים, כשמבינים שכל המקום הוא מעשנה אחת גדולה, עם תפריט מינימלי למדי, שחלק ממנו משתנה וחלק קבוע. יש כאן קלאסיקות כמו בריסקט מהטובים בעיר, שורט ריבס ו-Ox Cheeks, וגם תבשיל לחי מפורק בתוך מעטפת קריספית.

מדי פעם מפציעות גם מנות זמניות כמו נקניקיית מרגז על נאן עם טחינה. קרניבורים? תנו לשם קפיצה, אבל ראו הוזהרתם: המקום מפורק בסופי שבוע.

גוגל מפות
לאתר המסעדה

קפיצה קטנה לוייטנאם: Tay Do Café

מסעדת Tay Do Café, לונדון. עומר לוגסי,
בלי חסכון בטעמים, בלי חנופה לטעם מערבי. Tay Do Café/עומר לוגסי

לצערנו לא חסרות בלונדון מסעדות וייטנאמיות בינוניות, אבל הנה המסעדה הזו שמהגרים וייטנאמים נשבעים בשמה, ושתביא לכם טעמים עזים ולא מתפשרים של וייטנאם.

בלב האזור הוייטנאמי של לונדון, שוכנת המסעדה המשפחתית הזו, עם מגוון גדול יחסית של מנות ביתיות ולא פנסיות, אלא להיפך. יש כאן דגים שלמים במגוון רטבים וסגנונות הכנה (הסי באס בסויה פשוט תענוג), סלטים נהדרים (אל תוותרו על סלט המנגו), פירות ים, תבשילי בקר, עוף, ברווז ועוד.

גוגל מפות
לאתר המסעדה

פיוז'ן רוסי-בריטי-צרפתי? צ'ק: Bob Bob Ricard

מסעדת Bob Bob Ricard, לונדון. עומר לוגסי,
פילמני כזה עוד לא טעמתם. Bob Bob Ricard/עומר לוגסי

אנו חיים בתקופה שבו העוינות בין בריטניה לרוסיה נמצאת בשיא, אבל חשוב לזכור שלונדון היא אחד ממגרשי המשחקים האהובים על אוליגרכים רוסים לדורותיהם, והמסעדה הזו באה להנגיש את האווירה, הסגנון והאוכל האהוב עליהם לקהל הרחב.

יש כאן, בין השאר, פילמני פירות ים עם ביסק לנגוסטין, כשלא ברור אם הרוטב טעים יותר מהפילמני עצמו, או להיפך. יש גם מבחר של מנות צרפתיות, בריטיות ורוסיות קלאסיות, מקוויאר ועד ביף וולינגטון, אבל גם לובסטר מק אנד צ'יז מפתיע, כפתור "תביאו לי שמפניה" בכל שולחן, וטראפלס וויסקי שאני אוהב במיוחד. בשביל האווירה והמנות המיוחדות, שווה לפחות פעם אחת.

גוגל מפות: סניף סוהו / סניף סיטי
לאתר המסעדה

גריל קוריאני: Olle

מסעדת Olle, לונדון. עומר לוגסי,
החוויה השלמה. Olle/עומר לוגסי

מסעדה בגבול בין סוהו לצ'יינה טאון, שבה תמצאו מבחר גדול של נתחים לצלייה על השולחן, כולל ואגיו ונתחי פרימיום, לצד קלאסיקות קוריאניות (בולגוגי, ביבימבאפ ושות'), ומבחר גדול של סלטים ומנות צמחוניות. מקום מומלץ לכל המשפחה, לטיולי חברים, לסקרנים שרוצים להתנסות בגריל קוריאני, ובכלל.

גוגל מפות
לאתר המסעדה

הקשיבו למומחה. לוגסי

רוצים מסלול לונדוני מותאם אישית וחינמי? אפליקציית Triplan מאפשרת לכל תייר לקבל מסלול יומי מותאם אישית בקליק - ובחינם.

המסלול היומי מאורגן על פי היגיון גאוגרפי וכולל את האטרקציות, הסיורים והפעילויות והמסעדות הרלבנטיים ביותר (כמו גם הצעות למסעדות ולמוקדי עניין אחרים), מוצגים על גבי מפה, בזמן ובמקום הנכון, ובמחירים הטובים ביותר.

הפלטפורמה של טריפלן לוקחת בחשבון את מספר הימים שיש למטייל, כמו גם את מיקומו הגאוגרפי, אזורי העניין ומאפייני התייר, ומחשבת עבורם את המסלול הטוב ביותר, כולל מפה קלה לעקיבה ויכולת ניווט.

seperator

עומר לוגסי הוא מדריך ומייסד סיורי האוכל "רעבים בלונדון", ובעלי האתר "לונדוניסט" שבו תמצאו המון מידע והמלצות על העיר. ההמלצות שלו מופיעות גם באפליקציית Triplan, שתעזור לכם לתכנן את הטיול שלכם בצורה חכמה ואינטראקטיבית

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully