וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטנטו, תל אביב: "ההוא למעלה נתן לנו דבר כזה מול העיניים, אז למה להתערב?"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 7:06

ליאור אוחיון נותנת לקסם לקרות. את כל השאר עושה השקיעה

קונטנטו, תל אביב/יניב גרנות

יש מעט מאוד דברים מורכבים יותר מאשר לכוון את עצמך, ואת היום הזה, לרגע המדויק שבו החום יפסיק להתיך אותך משל היית אביזר על הסט של "אופנהיימר". לאורכו, יש הרבה מאוד נקודות שבירה והצעות אי-אמון. לרוחבו יש מעט מאוד נחמה.

ובכל זאת, 19:39, קו ראשון לשקיעה, והשמש מסתכלת ביומן ועומדת בהבטחתה. כחול ואז תכלת, צהוב ואז כתום ואדום, ובסוף כל הצבעים כולם, לוחצים יחד על המזגן של הטבע.

יש מעט מאוד דברים מורכבים יותר מלמצוא הפוגה בחום הזה. יש מעט מאוד דברים מספקים יותר ממה שראית הרגע. ועכשיו, אפשר סוף סוף ליהנות באמת. ליהנות קונטנטו.

לחיים עם המזגן של הטבע. קונטנטו

בר הקיץ החדש של מלון קרלטון לוהט את עצמו לדעת במהלך החודשים הללו, וייעלם כלעומת שבא קצת אחרי שהטמפרטורות יסכימו להתרכך (למעשה, יהפוך לחלל אירועים, אבל כל דבר בעתו). עד אז, כדאי לכם לקבל את המציאות As Is, להכיל אותה כמו שהיא, ולהעריך את כל החלקים שהם בילוי על קו החוף של תל אביב - לחות ובריזה, נוף ואוויר כל כך מלוח שאפשר לתבל איתו מנות - מינוס החול, בכל זאת התיישבתם למעלה.

הקונספט ברור מעצם היותו, אבל ההשקעה מקבלת אותך כבר בצעד הראשון אחרי מדרגות הכניסה. שביל מפותל עמוס צמחיה מרהיבה וחאסקה שנכנעה למטפסים ולתבלינים, ספסלי עץ וכיסאות בר גבוהים, מרפסות פתוחות ומספיק נקודות תצפית כדי לא למרפק אחד את השני.

ואוכל גם. האוכל של ליאור אוחיון.

תחנת חובה

עם נוף כזה, לא בונים על האוכל. עם אוכל כזה, לא מסתכלים על הנוף

לכתבה המלאה
קונטנטו, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
אוכל של חופש. קונטנטו/מערכת וואלה, יניב גרנות
קונטנטו, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
צלחת קיץ. קונטנטו/מערכת וואלה, יניב גרנות

בוגרת "מאסטר שף" לא הייתה צריכה הרבה בשביל להתחבר למקום, אבל בכל זאת עמדה בפני אתגר כשרות מורכב. "זה היה כמו ללמוד הכול מחדש", תיארה, "האופציות צומצמו, חומרי גלם ואפילו ספקים, אבל כשאת מגיעה למקום, צריך להיות חלק מהמערכת ולהסתדר איתה. הטעם עצמו, היד שלי, נשארו אותו דבר".

היא מתארת את התפריט כ"אוכל של חופש", ומדגישה כי לא הייתה לה כוונה לכפות את עצמה, אלא להתאים ולעשות "מה שהכי נכון לכאן". או במילים אחרות, המילים שלה - "קליל, סקסי, קיץ".

קונטנטו, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
מול השמש. קונטנטו/מערכת וואלה, יניב גרנות
קונטנטו, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
"זכינו". קונטנטו/מערכת וואלה, יניב גרנות

וכך, נבנה תפריט קטן אך ממזרי, מותאם בילוי וחוויה ואכילת ידיים של דייטים, ופחות מזלגות וסכינים וטקסים מפוהקים.

"חלת ליאור" ומטבלים (34 שקלים) וטרטר טונה עטוף "סיגר" קולורבי מומחץ (56 שקלים), מנת בוראטה עם פופקורן קינואה ועגבניות (56 שקלים) ושלושה ביסים של פולנטה עם פטריות (44 שקלים), קוביות דג בטמפורה עם איולי סלק (62 שקלים), סיגר פילו ממולא פטה על סירופ תבלינים מתוק, פיסטוק וזעתר טרי (42 שקלים), וגם כנאפה הום מייד לקינוח (56 שקלים).

לא זול, לא יקר להחריד, ודי כצפוי בהתחשב בנדל"ן שעליו אתה שוהה בעת ההזמנה ("בסוף אנחנו עסק על הים, אבל משתדלים שהממוצע יהיה נוח", הוסבר). ובעיקר אכן טעמים של חופשה, של בגדים משוחררים יותר, ושל ראש משוחרר יותר. גם זה צריך להיות מתומחר, כמעט ברמת הפרייסלס.

קונטנטו, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
אכילת ידיים של דייט. קונטנטו/מערכת וואלה, יניב גרנות
"ההוא למעלה נתן לנו דבר כזה מול העיניים, והתפקיד שלנו היה לגעת ולהתערב כמה שפחות"

אוחיון, חלק מקבוצת שותפים עניפה שחברה לקרלטון, רואה את קונטנטו (Contento) כבר אוכל חוויתי שמציע אוכל ושתייה כמובן, אבל גם הופעות, למשל, ושאליו אפשר, ורצוי, להגיע גם עם כפכפים, וגם עם שמלת ערב.

השאיפה הזאת עומדת במבחן המציאות הישראלי, שמוליך לך מול העיניים את מיטב כפכפי ארצנו, אבל גם קולקציית שמלות מושקעת. לעתים, כרגיל בישראל, גם וגם, ובמקביל. "ההוא למעלה נתן לנו דבר כזה מול העיניים, והתפקיד שלנו היה לגעת ולהתערב כמה שפחות", הסביר בראל אדם, אחד השותפים, "זה לא שלנו באמת. זכינו".

ליאור אוחיון, קונטנטו, תל אביב. דוד מויאל,
כשהקסם קורה. אוחיון/דוד מויאל

הדיבור הזה מעט חוטא לאמת, שהרי ישבנו כבר בעבר באינספור ברי חוף שלקחו את העקרון הזה לקיצון, והזניחו הכול חוץ מאת הזווית הישירה לגלים, ולמתרחצים.

כאן, הסיפור שונה כמובן. השירות מחויך גם בשעות הקשות ביותר שלו, מול השמש ומול הלקוחות, הבר מערבב ומתקתק קוקטיילים (63 שקלים) טובים, והאוכל כיפי, עם הבטחות למנות מסקרנות נוספות (חציל במיסו, "קרפצ'יו זברה" של סלמון וטונה, טאקו דגים) ברגע שאוחיון תרגיש נכונה וממוקמת.

"יש לי עדיין מה ללמוד, אני הולכת לחברה ואמא שלה עושה פסטה עם רוטב אדום פי אלף יותר טוב ממני", סיפרה בחיוך, "אני מרוקאית עם אגו ולא צריכה כלום, אבל נברתי בעצמי והבנתי שהקסם קורה בדיוק שם, ברצון להיות טובים יותר. זה מה שמעניין אותי עכשיו".

seperator

קונטנטו, אליעזר פרי 10, תל אביב, 050-6133011

  • עוד באותו נושא:
  • בר אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully