וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה ורדי, חיפה: עם נוף כזה, לא בונים על האוכל. עם אוכל כזה, לא מסתכלים על הנוף

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 7:21

כנסו לאט, שבו לאט, דברו לאט (ונסו איכשהו גם לאכול לאט)

קפה ורדי, חיפה/יניב גרנות

דרך אלף המדרגות (למעשה, 1,100) בחיפה הוקמה כדי לחבר את שני קצוות העיר כמעט - מרחוב יפה נוף שבלב שכונת מרכז הכרמל ועד שדרות בן גוריון, סמוך לגנים הבהאיים, בואכה המושבה הגרמנית.

החציבה, אני מניח, התרחשה על בסיס תפיסה כמעט רומנטית, אירופית מאוד במהותה, ובמרכזה אנשים רגועים שהולכים ברגל, יורדים ועולים, במין אורבניות מובנת מאליה.

הרבה מקומות יעשו הרבה רעש. אל תעזו לפספס את הקסם *הזה*
אל תתנו לשלט בכניסה לבלבל אתכם, להיפך. זה כל מה שחלמתם כשרציתם מסעדת שוק
היוונית של חיפה בדיוק עשתה מהפך אמיץ. האוכל לא ויתר על שום דבר בדרך

בבוקר יום ראשון האחרון, שלושים ומשהו מעלות רק אם אתה אופטימי או תמים, מבט על המדרגות האלה חוצב בך בעיקר פנטזיה. ירידה בהן תתיש אותך מהר מאוד. עלייה אינה באה בחשבון, אלא אם כן אתה רוצה לשחזר את סצינת הסיום המונומנטלית של ג'ון וויק 4, ולהחליף טיפות דם בטיפות זיעה.

לא, מדרגות גדרה יחכו ליום אחר. היום זה היום של קפה ורדי.

קפה ורדי, חיפה. יניב גרנות, מערכת וואלה
נעים מאוד. קפה ורדי/מערכת וואלה, יניב גרנות
זווית חדה, פנורמה פתוחה של כחול וירוק, והנוף ההוא שאתה יודע שיש כאן, אבל לא יודע איפה בדיוק לפגוש אותו

בית הקפה החדש מתווך בבת-אחת את מה ש-1,100 המדרגות מנסות לעשות. הכניסה נעימה וירוקה, שקטה ובלתי מוגזמת, והחלל לוחץ לך יד לאט, נותן לך להתרגל בקצב שלך, ולהבין מה קורה פה.

עוד צעד פנימה, עוד זליגה למפלס התחתון, וזה מגיע - זווית חדה, פנורמה פתוחה של כחול וירוק (ככל שחיפה יכולה להציע כזאת ללא מנופים ורציפים, מסילות וטעויות תכנוניות היסטוריות), והנוף ההוא שאתה יודע שיש כאן, אבל לא יודע איפה בדיוק לפגוש אותו.

ברוך הבא, נעים להכיר.

המאסטר שוב עשה את זה

בואו מוקדם, עד 12:00 הבשר המדהים הזה נחטף

לכתבה המלאה

מלאכי חבלת הדיאטה. קפה ורדי

כן, אגף שלם של פרנץ' טוסט. בוקר מתון ונורמטיבי גם לכם?

ורדי (Verdi) הוא האח הקטן של דל מאר, מסעדת הים הסמוכה, והמצוינת. עם מטען משפחתי כזה, הוא שואף כמובן לעשות דברים כמו שצריך, וקצת אחרת. כמה כיף שהשאיפה הזאת אינה סתם משהו שנאמר כהצהרת פתיחה ותו לא.

תפריט הבוקר מחולק לארבעה פלחים - סלטים, כריכים, "עיקריות" ופרנץ' טוסט מלוחים. כן, אגף שלם של פרנץ' טוסט. בוקר מתון ונורמטיבי גם לכם?

שישה סלטים צבעוניים מערבבים זוקיני ושזיף אדום, למשל, אבטיח-פטה-בזיליקום, רוקפור, פירות יבשים ועגבניות שרי, וגם ג'יבנה חצי מלוחה עם שקדים רכים ומלפפון-עגבנייה-בצל.

הכריכים ממשיכים את הקו הלבנוני-ישראלי, נוחתים גם בניו יורק (בייגל סלמון מעושן עם גבינת שמנת, 42 שקלים, או BLT על בסיס בייקון טלה), ומשלימים סיבוב בצרפת (בושה עיזים וממרח עגבניות מיובשות בג'בטה, 42 שקלים).

קפה ורדי, חיפה. יניב גרנות, מערכת וואלה
ישראל, לבנון, טעים. קפה ורדי/מערכת וואלה, יניב גרנות

אבל העיקר, כצפוי, הוא העיקר. ארוחת הבוקר הקונבנציונלית כאן (132 שקלים בפורמט זוגי, 160 שקלים ל"משודרגת") מציעה את דיל הביצים והצלוחיות הידוע, עם יציאות משמחות של כרובית בטחינה וסלט משוואיה, עיג'ה (62 שקלים, עם סלט ולחם, מיץ או קפה) ירקרקה מטוגנת בשמן זית ומשתדכת בצלחת ללאבנה לזעתר טרי, ואילו "בוקר שער לבנון" (62 שקלים, עם מיץ או קפה) מושיט לך מחבת מתכת אישית אך מכובדת, ובה שתי ביצים עלומות עשויות בול נוזלי כתמתם, משכשכות באגם ירוק של יוגורט חם עם שום ינענע יבשה.

החלה החמה שמגיעה ליד, מיותר לציין, בוצעת את דרכה לכל הנוזלים הפרובוקטיביים האלה כמעט באופן אוטומטי. למרות גודלה, היא מסתיימת, שוב מיותר לציין, מהר וחד. הכף, מיותר לציין, נו מה, מחליפה אותה עם פחות שמחת חיים, אבל בהצלחה. אל תשאלו איך למדתי.

אחרונים, מלאכי חבלת הדיאטה הפרנץ'-טוסטיים (64 שקלים), בפורמט פרוסת בריוש עבה ועליה דברים. בושה ותרד עם ביצה עלומה, סלמון מעושן עם גבינת שמנת ואותה עלומה, מוצרלה קונפי עגבניות (ועלומה, נו), וגם כוכבת בוהקת בדמות פרנץ' טוסט קממבר, עם תאנים טריות ותיבול דבש, טימין וקינמון - ספק מלוח ספק קינוח, ומנת חובה נטולת ספקות לחלוטין.

קפה ורדי, חיפה. אנטולי מיכאלו,
מדרגות או לא מדרגות, הכול מתחבר. קפה ורדי/אנטולי מיכאלו

בצהריים, מחליף קפה ורדי תפריט והילוך, מכוון מעט לאיטליה עם מנות פסטה מסקרנות, אבל עדיין שומר על הבסיס - קצת יותר מיוחד (סלמון אפוי עם רוטב קוניאק), קצת יותר מושקע (אגס "שיכור" עטוף בפסטרמה ארמנית), ובעיקר כאן.

באופן טבעי, שבועות ספורים של פעילות יסנכרנו אותו היטב מול מה שהקהל רוצה, אבל נקודת הפתיחה גבוהה מאוד כבר עכשיו. מדרגות או לא מדרגות, הכול מתחבר.

seperator

קפה ורדי, יפה נוף 99, חיפה, 8:30-19:00, 04-8408949

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully