וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל היין והאלכוהול לראש השנה 2023 (וגם דברים הרבה יותר חזקים, כי בכל זאת)

12.9.2023 / 6:00

כי בינינו, אתם תצטרכו הרבה יותר מסתם מבעבע של דודה

ביקור במפעל במבה של אסם/צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: ליאור נאור

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך, נחוש ומוכוון משימה. והפעם - כל הבקבוקים שיעבירו לכם את תשרי. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

אבסולוט Elyx

וודקה אבסולוט Elyx. פרנו ריקארד,
וודקה אבסולוט Elyx/פרנו ריקארד

מעט שונה ממסורות היין של תשרי, ולא בדיוק השקת חגים מתוזמנת, אבל וואוו כמה שמדובר במוצר חובה לשולחן.

Absolut Elyx היא וודקה המיוצרת מ-100% מרכיבים טבעיים (מי באר טהורים וחיטת חורף עשירה בעמילן מקציר יחיד ומאחוזה אחת) בתהליך יחידני ומסורתי במזקקת באוהוס השבדית, ובזיקוק נחושת המבטיח טעם "טבעי וטהור".

המותג מצהיר על "ארומות מתוקות של לחם טרי עם נגיעות רעננות של אניס מעודן ותבלינים רכים, טקסטורת משי וסיומת רכה וקטיפתית", אבל אלו מילים גדולות ומעט מורכבות. במקומן אפשר פשוט להגיד שמדובר בוודקה מצוינת, בבירור טובה מהסטנדרט, שמחליקה בגרון ומותירה שם קיק חלק מאוד (ונחוץ מאוד בחג) של שמחה. מחיר: 130-125 שקלים.

בשלוש מילים: מתנה למארחים, ולעצמכם.

חדש על המדף

רוטב צ'ולולה ומתחרה אכזרי במיוחד לטבסקו: משלחת מקסיקנית מסוכנת נחתה בישראל

לכתבה המלאה

טקילה קאסאמיגוס

טקילה קאסאמיגוס. קאסאמיגוס,
טקילה קאסאמיגוס/קאסאמיגוס

נחיתה אמריקנית-מקסיקנית מוצלחת מאוד בישראל (אם כי באיחור), הובילה לשולחן החג את טקילה קאסאמיגוס (Casamigos) המעוטרת של ג'ורג' קלוני ורנדי גרבר.

טקילת הפרימיום, שחוגגת כעשור של פעילות, עשויה 100% אגבה כחולה ומיוצרת במזקקה בחבל חליסקו המקסיקני. התהליך מנפיק שלושה סוגים בעלי 40% אלכוהול, שנחתו כולם בארץ - בלאנקו (טקילה ש"נחה" חודשיים לפני הביקבוק, ועם טאץ' מתקתק, הדרי-ונילי, ולגימה חלקה מאוד, בטח בהתחשב במתחרות, 205 שקלים), רפוסדו (טקילה שיושנה שבעה חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי בנפח של 200 ליטר בלבד, ומספקת בתמורה בת-טעם עדינה, ארומות עמוקות ותחושה בוגרת, 275 שקלים) וכן ואנייחו (טקילה שהתיישנה לא פחות מ-14 חודשים בחביות העץ, ויצאה מהן עם ארומה עדינה של קרמל-וניל, 330 שקלים).

במילה אחת: פיאסטה.

יין בעיר

ראש השנה 2023, יין בעיר. ליאל סנד,
מארז ראש השנה של יין בעיר/ליאל סנד

רשת היין והאלכוהול המובילה חוגגת שנה חדש עם מארזים, מבצעים ומזיגות משמחות.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מארז "מפרובאנס באהבה" (שני בקבוקי רוזה The Pale ושתי כוסות יין, 159 שקלים), מארז "רמת הגולן פינת פרובאנס" (שתי כוסות יין, בקבוק The Pale ובזלת הגולן קברנה סוביניון רזרב, 219 שקלים), וגם מארז "חג ישראלי" (בקבוק לה פיאצה מרלו, בקבוק לה פיאצה קברנה סוביניון ושתי כוסות יין, 109 שקלים, או שניים ב-199 שקלים).

בשתי מילים: הכי משתלם.

בירה דבש, שבט

בירה דבש, שבט. לינור שרצר,
בירה דבש של שבט/לינור שרצר

מבשלת הבוטיק הישראלית חוגגת שנה חדשה עם מהדורה מוגבלת (300 בקבוקים בלבד) ומתוזמנת היטב של בירת דבש.

מדובר בבירה מיושנת (6.3%), שהתיישנה כארבעה חודשים בחביות שרדונה וזכתה לתוספת דבשית. היא מתגמלת בתמורה בעוצמה כיפית, בבת-טעם נוכחת אך עדינה של דבש, ובתחושת סתיו קרבה. מחיר: 85 שקלים לבקבוק 750 מילילטר.

במילה אחת: לחיים!

יקב תבור

ראש השנה 2023, יקב תבור. יקב תבור,
ראש השנה של יקב תבור/יקב תבור

היקב הישראלי הצפוני פותח שנה עם שני מצטרפים חדשים למדפיו.

טנאט SV 2019 (100 שקלים) מכרם שיפון שבצפון רמת הגולן מציע "ארומה מעניינת של אדמת יער ותבלינים עם נגיעה של תה ירוק, גוף מלא וסיומת ארוכה", וקבלות בדמות יין מרענן, מאוזן וכיפי.

אקו רוזה 2022 (84 שקלים) הוא בלנד של טמפר ניו וברברה מכרמי היקב ברמת סירין, "עם ניחוחות אשכולית אדומה, מלון ואבן צור, ובפה תחושת מינרליות נעימה וסיומת מרעננת". בפועל, מדובר ברוזה מצוין, יפהפה עוד לפני הפתיחה, ולא פחות יפה אחריה.

בשתי מילים: למזיגות ארוכות.

שאטו טלמון לבן, שקד

שאטו טלמון לבן, שקד. שקד,
שאטו טלמון לבן של שקד/שקד

הנחתה צרפתית מצוינת לקראת החג, בדמות יין חגיגי ומשתלם.

מדובר בשאטו טלמון לבן מבורדו, בלנד של סוביניון בלאן (85%), סמיון (12%) ומרלו בלאן (3%), בעל גוון זהוב עדין וארומות מצוינות, הדריות-פרחוניות, ועם תג מחיר (60 שקלים) שהופך את העסק למצוין.

בשתי מילים: לחיים, בצרפתית.

ביתוני, רקנאטי

יין ביתוני, רקנאטי. עמרי מירון,
יין ביתוני של רקנאטי/עמרי מירון

היקב הישראלי הנהדר חוגג שנה חדשה עם זני ענבים קדומים.

מדובר ביין ביתוני שנבצר ידנית וסלקטיבית, תסס באשכולות שלמים ויושן 12 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות. הוא מבטיח "ארומה פרחונית עדינה, מינרליות מובחנת ובשומת של ורדים, דובדבנים אדומים ותבלון ים תיכוני", כל הדרך לבקבוק "פרחוני, אקזוטי וייחודי" (105 שקלים). התוצאה מאוד קרובה להצהרות, עם תחושה חזקה של "מכאן" וערך מוסף של התרגשות מהתהליך, מהמאמץ, ומההגעה לקו הסיום.

בשתי מילים: אמא אדמה.

יקב טפרברג

ראש השנה 2023, יקב טפרברג. יקב טפרברג,
ראש השנה של יקב טפרברג/יקב טפרברג

היקב הישראלי חוגג תשפ"ד עם היצע רחב, משמח וטעים.

פטיט סירה לגסי 2020 מורכב מענבים שנבצרו מכרם בהרי הגלבוע ומספק צבע אדום עוצמתי, ארומות עשירות של עץ וקפה, וטעמים ארוכים. הוא ניתן לשתייה כרב כעת אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו. מחיר: 99 שקלים.

קברנה סוביניון אסנס 2018, מ-100% ענבי קברנה סוביניון שנבצרו משני כרמים ייחודיים בגליל העליון ובהרי אפרים, מגיע בצבע אדום כהה. הוא מציע ארומות של פירות יער שחורים, נגיעות של קקאו, קפה, ומעט אדמה עם עץ אלון. מחיר: 99 שקלים.

שרדונה אימפרשן 2022, מ-100% ענבי שרדונה שנבצרו במורדות יהודה, ניחן בצבע ירקרק-צהבהב, ארומה פירותית-הדרית ורעננות מצוינת. מחיר: 45 שקלים.

לבן יבש ויז'ן 2022, מ-60% סוביניון בלאן ו-40% פרנץ קולומבר שנבצרו במורדות יהודה, מציע גוון ירקרק-זהוב, ארומות של לימון ותפוח וחמיצות כיפית. מחיר: 35 שקלים.

בשלוש מילים: לחיים, ולכל אחד.

Silk & Spice, הסקוטית

Silk & Spice, הסקוטית. הסקוטית,
יינות Silk & Spice של הסקוטית/הסקוטית

חברת המזון הישראלית מבית ישרקו חוגגת שנה חדשה עם הנחתת שלושה יינות מצוינים מפורטוגל.

מדובר במצטרפים חדשים של מותג סילק אנד ספייס - יין לבן יבש (50% ביקל, 35% ארינטו ו-15% אלבריניו) עם טעם פירותי-פרחוני מתקתק ואיזון מרענן (59.90 שקלים), יין אדום יבש עם ארומה מתובלת ושידוך מתבקש למנות הבשר החגיגיות (59.90 שקלי0), וכן בסילק רוט, יין אדום יבש נוסף, שנועד לצריכה יומיומית משמחת, אבל ישרת טוב גם אורחים חשובים במהלך המפגשים הגדולים הצפויים לנו (59.90 שקלים).

במקביל, משיקה הסקוטית גם Codorníu Clasico Cava Semi Seco Kosher, יין ספרדי חצי יבש זהוב, עם ביעבוע עידן, ואיזון מתקתק-חמצמץ שדורש קוקטייל, אבל יחזיק היטב גם בלעדו. מחיר: 29.90 שקלים.

בשתי מילים: ברוכים הבאים!

סדרת Altitude, יקב ברקן

ראש השנה 2023, יקב ברקן. יקב ברקן,
ראש השנה של יקב ברקן/יקב ברקן

היקב הישראלי הוותיק חוגג פתיחת שנה עם בציר חדש לסדרת היוקרה המעוטרת שלו, ובה שלושה יינות שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. מחיר: 120 שקלים.

Altitude 720, קברנה סוביניון, בציר 2019, הוא, כהגדרת היקב, יין אדום עמוק ועוצמתי, בעל ארומות של פירות אדומים רעננים, שזיפים, דובדבנים ופירות יער. אלו עטופים בשלל גוונים של עשבי תיבול כגון רוזמרין וטימין, בליווי ארומות עץ אלון קלוי. בפה, היין בעל טאנינים עצמתיים ומורכבים, שעוטפים את החיך וממשיכים לסיומת ארוכה ופירותית, עם חומצה מרעננת. היין יתיישן היטב למשך כעשור ואף יותר, בתנאי יישון נאותים.

Altitude 624, קברנה סוביניון, בציר 2019, הוא יין אדום בעל ארומות מורכבות של פירות שחורים כגון שזיפים ופטל, מלווים בנגיעות פלפל שחור, עשבי תיבול ים-תיכוניים, שוקולד מריר, בשר מעושן ורמזים לעץ אלון איכותי. היין בעל גוף מלא, טאנינים עצמתיים אך מאוזנים להפליא, חמיצות מאוזנת אשר מלווה בטעמי שזיפים שחורים, קפה וציפורן, אשר מובילים לסיומת ארוכה ומתובלת.

Altitude 585, קברנה סוביניון, בציר 2019, הוא יין בעל גוון אדום עמוק. באף שפע פרי שחור ובשל, שזיף שחור וקסיס עם נגיעות של מרווה ומנטה. שוקולד מריר מרוכז שזור בנגיעות של עץ מעודן. הפה מציג פרי בשל, כמעט מתוק אשר מתאזן עם החמיצות הרעננה והטאנינים המוצקים. הסיומת מתמשכת ונעימה, עם רמז לנוגט וטבק. מבין שלושת היינות, יין זה מתבלט כמחוספס והדוק יותר, אך עם זאת, מוכן ונגיש לשתייה.

במקביל, משיק היקב עיצוב חדש למרלו ממהדורת הזהב, בציר 2021, מהדורה מיוחדת של יינות יוצאי דופן בעלי אופי ייחודי, שנוצרו מענבים שגדלו בכרמים מובחרים בגליל העליון, וכוללת קברנה סוביניון, גוורצטרמינר, רוזה ואת המרלו. מחיר: 39 שקלים.

במילה אחת: לחיים!

Felix One, פליקס

Felix One, פליקס. פליקס,
Felix One של פליקס/פליקס

בר היין התל-אביבי של קבוצת בלבוי חוגג שנה חדשה עם השקת בכורה מבוקבקת.

מדובר ב-Felix One, תוצר שיתוף הפעולה של הבר עם יקב מאיה, שעשוי מזני ענבים ים-תיכוניים (קריניאן, סירה, מורבדר). הוא מספק בתמורה קלילות מצוינת בהתחשב באדמומיותו, טעם טוב והרבה מאוד תקוות להמשך. עד אז, הוא יוצע בכוסות ובקבוקים ברחבי הקבוצה (פליקס בר יין, פנטסטיק, בלבוי ו-223).

במילה אחת: האחד.

יקב לטם

ראש השנה 2023, יקב לטם. יקב לטם,
ראש השנה של יקב לטם/יקב לטם

היקב הצפוני המצוין חוגג שנה חדשה עם השקה כפולה, ומשמחת.

אלטאיר 2021 (99 שקלים) הוא יין אדום קל, כהגדרת היקב, שנועד לשתייה צוננת (אך מתפקד טוב גם בטמפרוטרת הגשה "רגילה" לאדומים). הוא מיוצר מענבי מרלו ומעט ענבי קברנה פרנק, סירה ונביולו, ומציע ארומות מורגשות של דובדבן-תות, גוף בינוני, וחמיצות מרעננת.

וגה 2022 (99 שקלים) הוא בלנד לבן, צעיר ורענן שמיוצר ביקב לראשונה. הוא עשוי בעיקר מענבי שרדונה אורגניים מכרם שיפון, יחד עם ענבי סובניון בלאן משני כרמים אורגניים בהר שיפון ובצבעון, ומחזיק ארומות תפוחיות-אגסיות, ניחוח פרחוני ואיזון כיפי של חמיצות ומתיקות.

בשתי מילים: בול בזמן.

שאטו לה ריגאן וקומביה רוזה, צור עולם של יין

ראש השנה 2023, צור עולם של יין. צור עולם של יין,
ראש השנה בצור עולם של יין/צור עולם של יין

חברת היין והאלכוהול מנחיתה בארץ שני מתמודדים מוצלחים על תשומת הלב החגיגית שלכם.

הראשון הוא שאטו לה ריגאן (60 שקלים) מבורדו, יין אדום כשר (13% אלכוהול) מענבי קברנה סוביניון ומרלו, בצבע דובדבן כהה, בעל ארומה פירותית מפולפלת, ונגיעות תבלין בוגרות.

השני הוא קומביה (Kum Ba Yoh), יין רוזה דרום אפריקאי (40 שקלים) מענבי שנין בלאן ופינוטאז', בעל צבע ורדרד-אדמדם, ארומה פירותית מורגשת ותחושת רעננות ישר כשהמזיגה מתחילה.

בשתי מילים: קיבוץ גלויות.

יקב בת שלמה

ראש השנה 2023, בת שלמה. יקב בת שלמה,
ראש השנה של יקב בת שלמה/יקב בת שלמה

היקב הישראלי חוגג שנה חדשה עם שתי השקות טריות, ומוצלחות מאוד.

רוזה 2022 (100 שקלים) נוצר בשיטה מסורתית, על בסיס ענבי הגראנש, ובתהליך שנועד לשמור על רמות החומציות הגבוהות בפרי. התוצאה היא יין יבש, עם ארומה פרחונית-הדרית עדינה מאוד, ולגימה מרעננת, בואכה שנה חדשה.

רגבים 2020 (135 שקלים) הוא בלנד מארבעה זנים אדומים, שנועד, על פי היקב, להפוך את היין לנגיש יותר, כל הדרך למזיגת כוסות במסעדות (ובבית). שמו של היין מבטא את חשיבות האדמה כמובן, אך גם קורץ לתכנית החינוך החקלאי בתיכון, שממנה מגיעים צוותי הכורמים ביקב.

בשלוש מילים: אתה לי ארץ.

יקב בנימינה

יהלום, יקב בנימינה. יקב בנימינה,
יין יהלום של יקב בנימינה/יקב בנימינה

היקב המקומי הנהדר חוגג שנה חדשה עם שתי מהדורות שילוו מצוין את הכינוס המשפחתי הצפוי.

בנימינה רזרב ויונייה הוא יין לבן יבש מ-100% ענבי ויונייה שבאזור הנגב הצפוני. הוא נושא אופי מרענן וקיצי, ארומה פירותית-פרחונית ולגימה מינרלית עשירה.

יהלום, מסדרת אבני החושן, הוא בלנד אדום (50% קברנה סוביניון מהגליל העליון, 20% שיראז מרמת הגולן, 20% מרלו מכרם בן זמרה, 10% פטי ורדו ממעלה גלבוע) ומאוזן, עם מורכבות ובשלות מאופקת, ארומות מורגשות של דובדבן שחור ופלפל לבן, ומבנה מלא ועשיר.

בשלוש מילים: כל טוב הארץ.

יקבי כרמל

ראש השנה 2023, יקבי כרמל ורוי שוקולד. אורי גרון, מערכת וואלה
מארז ראש השנה של יקבי כרמל ורוי שוקולד/מערכת וואלה, אורי גרון

היקב הישראלי הוותיק חוגג שנה עם השקות, מתנות והבטחות.

שיתוף הפעולה שלו עם רוי שוקולד יצר קולקציה מגוונת ורחבה של קומבינציית יין ומתוקים, המשלבת אנשים עם צרכים מיוחדים, ועם טווח מחירים רחב.

מארז הדגל של שיתוף הפעולה הוא "Joy", ובו תשעה פרלינים במילוי קרם אגוזים, תשעה פרלינים במילוי אספרסו, ברכת שוקולד חלב ענקית על מקל, יין Moonlight Sparkling Blush, וגם Wine Bar - חטיף שוקולד מריר במילוי קרם גנאש ורדרד על בסיס היין. מחיר: 215 שקלים.

בנוסף, ניתן למצוא מארז קלאסי "חלומות ושאטו" (פרלינים במילוי נוגט אגוזים ואספרסו, יין לבן "שאטו" מבית יקבי כרמל, 149 שקלים), מארז "Happy Holidays Passion" (ארבעה סוגי פרלינים, ברכת שוקולד חלב ענקית על מקל, בקבוק יין "שאטו" אדום, 269 שקלים), וגם מארז חג שמח "טראפלס וחלומות" (שני סוגי פרלינים, שני סוגי טראפלס, ברכת שוקולד חלב ענקית על מקל ויין "שאטו" אדום, 295 שקלים).

השקה משמחת נוספת של היקה היא Buzz תפוח, יין קליל ונגיש (30 שקלים) בעל בעבוע קל שמגיע למדפים בדיוק בזמן, עם ארומה תפוחית כמובן, אחוזי אלכוהול מתונים והמלצה להגיש עם גריגרי רימון בתחתית הכוס.

במקביל, מציע היקב שני חידושים בסדרות הפופולריות שלו - קברנה סוביניון חצי יבש מסדרת Private Collection ובציר חדש למרלו מסדרת Selected. הראשון (45 שקלים) התיישן שמונה חודשים בחבית ומציע ארומות פירות שחורים ואלון, ואילו השני (35 שקלים) מספק גוף קליל וצעיר לצד סיומת מאוזנת.

בשלוש מילים: השילוב של החג.

יקב פסגות

ראש השנה 2023, יקב פסגות. אילן נרצקי,
ראש השנה של יקב פסגות/אילן נרצקי

היקב הישראלי המצוין חוגג שנה חדשה עם תל"ם ביקב, שיתוף פעולה עם מרכז תל"ם לנערות בסיכון בירושלים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, "מארז התחדשות" (סוביניון בלאן, דבש, שוקולד לבחירה וזר פרחים), "מארז התחלה" (קברנה סוביניון, שמן זית, זר פרחים, דבש וכפית חימר), "מארז אווירה" (סוביניון בלאן, זוג כוסות, נר חימר, סבון יין וזר פרחים), וכן "מארז שנה טובה" (יין פסגות אֶדוֹם, סט אביזרי יין, שמן זית ודבש). מחיר: 118-238 שקלים.

בשתי מילים: דף חדש.

יקב אמפורה

ראש השנה 2023, יקב אמפורה. יקב אמפורה,
ראש השנה של יקב אמפורה/יקב אמפורה

היקב הישראלי חוגג שנה עם השקת גרנאש בלאן 2022, יין לבן על בסיס זן ענבים ים-תיכוני שמככב בדרך כלל בבלנדים, ומקבל עכשיו במה משלו, ובמה מוצדקת.

היין (106 שקלים) מתאפיין בפרחוניות (קמומיל וצוף, גורס היקב, לצד שזיף, וניל וניחוחות קלייה) ונושא סיומת מינרלית ארוכה, כל הדרך לשולחן החג - או רק לעצמכם. לא שופטים.

בשתי מילים: כוכב נולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully