וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה גן סיפור ותומר אומנסקי הכינו קינוח. ברור שיצאה "חגיגת שחיתות ופחמימות"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 7:00

שמונה פיתויים לפחות, ומספיק קלוריות בשביל שלא נדבר על זה שוב לעולם: כך נראית "חווית התומר" המושלמת

קפה גן סיפור/קפה גן סיפור

כשאנשי "קפה גן סיפור" באו לדבר עם תומר אומנסקי, הוא מאוד רצה לקחת צעד אחורה. "80 צעדים אחורה", יותר נכון, ובכפוף להגדרה הפרטית שלו, ובדיוק כמו בכל פעם אחרת שבאים אליו עם "רעיונות כאלה".

הרעיון, בפשטות, היה להרים תפריט קינוחים מתוצרתו שירוץ לאורך זמן בבתי הקפה ובמסעדות הקבוצה. פחות בפשטות, ואני רק משער כאן איך הלכה בדיוק השיחה, דובר על לחבר סוף סוף לחשמל את אחד המוצרים הכי מבוקשים בשוק - בואו נקרא לו "ויטרינת תומר" - לדאוג שהוא יהיה שקוף כמובן, ואז למקם אותו על הכניסה, בדיוק בנקודה שבה כולם חולפים על פניו בדרך לשולחן ואז לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר.

תומר אומנסקי מאוד רצה לקחת צעד אחורה. 80 אפילו. במקום זה הוא ביקש לבוא לעבוד. בשישי. בבוקר. בהרצליה.

תפריט קינוחים של תומר אומנסקי עבור קפה גן סיפור. לינה מיארה,
מינימום עצבים ומקסימום כיף. הקינוחים של תומר אומנסקי וקפה גן סיפור/לינה מיארה

"ביקשתי מהם לשים אותי בבר הכי עמוס שלהם, בזמן הכי עמוס של השבוע", סיפר, "כשהשתחררתי מהצבא הייתי ברמן במקס ברנר, ואז מנהל בר, ואז אחראי משמרת. אני יודע מה זה לפרפר, ואני עוד יותר יודע ששום קינוח מפונפן לא יגיע כמו שצריך לאן שצריך אם לברמנים לא יהיה כיף להוציא אותו".

הוא הגיע למשמרת, בחן כמה זמן יש לעובדים לשטוף ידיים, כמה פעמים הם נאלצים להתכופף למקרר ("כל כך שנאתי להתכופף כל דקה כדי להוציא משהו לקינוח. זה היה לי מוות") ובאופן כללי כייל את רמת הפאן שלהם, שלו ושל הקבוצה כולה, כנראה.

"לא באנו לסמן וי, אלא ממש לתת חוויה לאדם או למשפחה שמתפנקת", הסביר, "בסוף הרי קינוחים הם אלה שסוגרים לנו את כל הארוחה, וכל המטרה היא שיהיה לנו, ולהם, מינימום עצבים ומקסימום כיף".

תחנת חובה

הגיע הזמן לקבור את קלישאת ה"אין חומוס טוב בת"א". לקבור, ולרוץ לפה

לכתבה המלאה
תפריט קינוחים של תומר אומנסקי עבור קפה גן סיפור. לינה מיארה,
רישיון השתוללות. הקינוחים של תומר אומנסקי וקפה גן סיפור/לינה מיארה

התוצאה היא תפריט קינוחים גדול מהמצופה, מגוון מהמצופה וטעים בדיוק כמצופה (והציפיות היו גבוהות, בכל זאת תומר אומנסקי), במחיר של 48-52 שקלים. הוא חילק אותו לשלושה אגפים - קלאסיקות, "ההגזמות של תומר" ופטיסרי - אבל אתם יכולים להגדיר אותו אחרת לגמרי, בלי תוויות ועם רישיון השתוללות.

הקבוצה הראשונה כוללת ברטון תפוחים (בצק ברטון חמאתי עם תפוחים מקורמלים, על הרבה רוטב טופי, ועם גלידת וניל, קראמבל וניל וקצפת) נהדר, דאבל פונדנט שוקולד (עוגת שוקולד חמה עם ליבת שוקולד לבן קרמית, ובצד רוטב שוקולד, קראמבל וניל, גלידת וניל וקצפת), וגם עוגת גבינה ופירות יער, "כמו של פעם אבל רמה אחת למעלה", כהגדרתו, לא מאוד מתוקה ועם רוטב מצוין הום-מייד.

שנמשיך?

תפריט קינוחים של תומר אומנסקי עבור קפה גן סיפור. לינה מיארה,
כיול רמת הפאן. אומנסקי/לינה מיארה

"ההגזמות של תומר" מתחילות בג'מבו אלפחורס כמובן (עוגיה ענקית ממולאת ריבת חלב על בסיס טופי, עם קרם קרמל מוקצף, דיסקית שוקולד פציחה וגלידת ריבת חלב), ממשיכות במגדל ביסקוויטים קרם עוגיות (שלוש שכבות בצק פריך שוקולדי, קרם עוגיות מוקצף, דיסקית שוקולד פציחה ורוטב שוקולד) שהוא הומאז' לעוגת הביסקוויטים הביתית של כולנו, ומסתיימות בעוגת לימון מסקרפונה (שלוש שכבות של עוגת לימון, קרם גבינה ורוטב הדרים) "משוגעת כמובן.

קינוחי הפטיסרי מתחילים בעילוי טבעוני בדמות קראנץ' שוקולד פרלינה (קרמו שוקולד, ציפוי נוגט פריך, גנאש שוקולד מוקצף וטוויל קרמל), ונחתמים עם בלונדיז ברולה, שאיכשהו מצליח לשלב הכול - ויש הרבה, שכבת בלונדיז שוקולד לבן, אוכמניות, קרם ברולה ונילי, רוטב פירות אדומים וגם מקלות מרנג פריך - לכדי כף אחת סופר-מרוצה.

תפריט קינוחים של תומר אומנסקי עבור קפה גן סיפור. לינה מיארה,
"חגיגת שחיתות ופחמימות". הקינוחים של תומר אומנסקי וקפה גן סיפור/לינה מיארה

"תמיד אומרים על מהלכים כאלה שהם לקחו חצי שנה של עבודה", הוא צוחק, "אבל הפעם זה באמת היה ככה. בניתי יותר מ-15 מנות, ו-8 מהן נכנסו לתפריט הסופי, אבל עדיין יש בצד, נגיד, שבלול שמרים מעולה, ומענה לכל אחד - נמנעי גלוטן וקהל טבעוני שלא רוצה עוד מאפין בננה, מפחיתי סוכר ומי שבא להתפרע ממש".

כל זה, ובאופן שאינו מפתיע את מי שמכיר את הנפשות הפועלות, מתווך ללקוחות בגובה העיניים, ועם מעט מאוד זיקוקים ושופוני. "אני באמת חושב שזה תפריט נטול יומרות, הכי נגיש שיש אבל הכי טעים שיש, בלי שהתפשרנו בדרך על כלום, ועם שאיפה בריאה לחגיגת שחיתות ופחמימות".

"חווית התומר"

החגיגה הזאת היא גם אישית, בהיותה הפעם הראשונה שבה הוא יוצא החוצה באופן ממוסד, ללא פופ-אפ תחום בזמן ולא כחלק מפרויקט נקודתי. "זה סופר משמח", הודה, "אני לקוח קבוע שלהם, והקשר שנוצר היה אישי לפני שהוא היה מקצועי".

אבל זאת לא הנקודה היחידה כמובן. "אני אף פעם לא חוגג מספיק את ההצלחות וההישגים שלי, וכאן אני יכול ממש להתרגש כי יש לי מה להציג מוחשי לקהל האדיר שלי. סוף סוף, בקטע לא אמצעי, הם יוכלו פשוט להגיע למסעדה, ולקבל את 'חווית התומר', לאכול קינוח שמישהו שם עליו את הנשמה שלו. יותר מהכסף ומההישגים, אני בן אדם של אנשים. וזה בדיוק מה שרציתי להעביר עם כל קינוח".

seperator

תפריט הקינוחים של תומר אומנסקי עבור קפה גן סיפור, ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully