וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגיות, קוקאין וטועמת האוכל של ביונסה: השפים שמאכילים את הכוכבים בדרכים

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 0:26

כי להוציא 300 סטייקים בבת אחת זה פשוט. אבל נסו למצוא למלכה קינוח

ביונסה, Renaissance World Tour/עידן זקן

אלה כנראה היו העוגיות. כלומר, יכול להיות שמשהו אחר הסגיר אותו, אבל כשצוות הרקדנים של ביונסה זיהה בשטוקהולם את עוגיות השומשום השחור (עם הוואסבי והשוקולד הלבן, כמובן), וגם את עוגיות הקוקוס-שקדים-שוקולד מריר נטולות הגלוטן, הוא ידע שגראנט בירד חזר.

השף-פטיסייר הבריטי, שעבד בעבר גם עם קארי אנדרווד, ג'סטין בעבר ומוטלי קרו, הוא כעת אחד מ-14 מקצועני אוכל ב"רנסאנס", סיבוב ההופעות הנוכחי של המלכה B. כשחלה בקורונה בפריז ונאלץ לקחת הפסקה של שבוע, דאגו שני מחליפים לקרייב המתוק של 400 עד 600 חברי צוות. זה לא היה אותו דבר, מה שמסביר את צעקות השמחה, מילולית, בחדר האוכל. זה, ומאות העוגיות כמובן.

ביונסה עם ניקי מינאז'. Giphy
בשביל המורל. ביונסה ניקי מינאז'/Giphy
"באייטיז ובניינטיז זאת הייתה מסיבה - קוקאין וכל מה שהם רצו. היום זה יותר ביזנס"

כן, ביונסה היא ביונסה, אבל נבחרת שפים מוטסת איננה נחשבת עוד לפריבילגיה השמורה לכוכבות בסדר הגודל שלה. זמרים רבים שוכרים כמה שפים, שלא לדבר על מטבח נייד שלם - בשביל היעילות, בשביל התזונה, בשביל המורל.

הדרישות מתקדמות, ותנאי הסף עומדים כצפוי בנורמות האוכל הנוכחיות בעולם - טבעונות, וולנס, אוכל שעושה לך טוב. "באייטיז ובניינטיז זאת הייתה מסיבה - קוקאין וכל מה שהם רצו", סיפר לניו יורק טיימס השף גארי רולין, שבישל עבור לינקין פארק, פרינס, מדונה וטורי איימוס, "היום זה יותר ביזנס. יש לנו עבודה אחת, והעבודה הזאת היא להביא את האומן לבמה. ואז לעשות את אותה עבודה בדיוק ביום שלמחרת".

ג'יימס דיגבי, מנהל הופעות ותיק שסיים לאחרונה טור עם אבריל לאבין, מסכים, ומזדהה. "אתה לא יכול להוציא ארוחה לא צמחונית בסבב של פול מקרטני, למשל, מה שיוצר אתגר גדול מול מאות אנשים שרובם קרניבורים. מצד שני, אם אומן רוצה לשנות את העולם, הופעה אחת בכל פעם, ולהפוך את כולם לצמחונים, התפקיד שלי הוא להדהד את זה".

כן, גם על המחיר

האיש מאחורי הסטייק הטוב בישראל מדבר

לכתבה המלאה
פול מקרטני. Giphy
לשנות את העולם, הופעה אחת בכל פעם. פול מקרטני/Giphy

מטבחים וסגנונות בצד, הלוגיסטיקה מהממת. הסטנדרט התעשייתי דורש כיום ארבע ארוחות ביום של הקמה או הופעה - בוקר, צהריים, ערב וארוחת אפטר-שואו, שנאכלת לרוב על האוטובוס.

"הצבא צועד על קיבתו, ואתה חייב להאכיל את החיילים", הסביר דיגבי. ובחיילים הוא מתכוון ללהקה, לזמרות הליווי, לרקדנים, לבנאים, לצוות הפירוטכניקה, למאבטחים, למנהלים עצמם וגם לנהגי אותו אוטובוס - כולם חוליות חיוניות וקריטיות בשרשרת שהיא תעשיית המוזיקה החיה בימינו.

כך, ארוחת הצהריים באחת ההופעות האחרונות של ליזו בקליפורניה כללה קורן-דוג, כריכי פרייד צ'יקן, המבורגרים מתחליף בשר ועוגיות, אבל גם קוסקוס, גזרים וכוסות ירקות מוכנות לבלנדר, בדרכן להיות שייק ירוק טרי.

חברת הקייטרינג HSG, אחת הגדולות בענף, מתפעלת לצורך ארוחות כאלה מטבח נייד ובו חדר קירור גדול, דוד מים ענקי, מעשנת בשר, גריל גחלים אימתני, תנור מתקדם ומכשיר סו-וויד שיכול, כך מבטיחים אנשיה, להכין 300 סטייקים במקביל.

העבודה הזאת, מן הסתם, דורשת כישורים נוספים ליכולת בישול מצוינת. אתה צריך לדעת לפתור בעיות באופן קבוע (אם כי מדובר בתכונת חובה לכל מסעדן באשר הוא), לאהוב את התנועה המתמדת, ולהסתדר עם שינה ממושכת באוטובוסים. בסוף, נוצרת אחווה, כמעט כת, שאת חבריה ניתן לזהות לפי חולצות מטורים קודמים שבהם השתתפו, ושכעת הם לובשים בגאווה בלתי מוסתרת.

להקת בלאק פינק. Giphy
בופה קוריאני מושקע. בלאק פינק/Giphy

המסות האלה, באופן טבעי, הן אינן חלק מהצלחת הפרטית של הכוכבים עצמם, והשנים החולפות לא סיננו כלל את רשימת הדרישות שלהם.

ג'ין סימונס, למשל, דרש באופן קבוע כריך בשר הודו עם חסה, עגבניה וחמוצים בצד, "אבל הוא אף פעם לא נגע בחסה, בעגבניה או חמוצים", צחק רולין, שבישל ללהקת קיס בסיבוב ההופעות של 2008-2009, "אפילו לא פעם אחת".

ג'ארד לטו התעקש על פופקורן סגול אורגני בכל ארוחה, להקת הקיי-פופ בלאק פינק הרימה בופה קוריאני מושקע בסיבוב ההופעות האמריקני שלה, ועבור מרלין מנסון הוטסו אריזות מק אנד צ'יז של קראפט מארצות הברית לטור הבריטי שלו בשנות התשעים. "נחש מה", שיחזר דיגבי," מסתבר שהחברה ייצרה מק אנד צ'יז שונה לחלוטין לשתי המדינות".

ויש את ביונסה (ואת טועמת האוכל הפרטית שלה, תפקיד נפוץ למדי בתעשייה שבה כל הרעלת מזון עלולה להביא לנזק כלכלי עצום). בירד, שמעניק קרדיט לג'יימי אוליבר כגורם שהזניק את הקריירה שלו, שולח לחדר ההלבשה שלה מגשי פירות ומתוקים וצופה בהם חוזרים עם היעדרות מובהקת של עוגיות הריס'ס קאפ (על בסיס וניל, שוקולד חלב בלגי וצ'אנקים קטנים של חטיף חמאת הבוטנים).

לבד מביקוש הולך וגובר לשירותיו, הוא שמח לראות, להפתעתו הרבה, את שמו ברשימת הקרדיטים של סיבוב ההופעות. "בסוף כל מופע, הם בדרך כלל מכבדים את התאורנים ואנשי הבמה, ומקורבים אחרים", הסביר, "הם כמעט אף פעם לא מזכירים אותנו. עד עכשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • ביונסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully