וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצי, שרונה מרקט: כל מה שצריך לדעת על ההפתעה התל-אביבית של חיים כהן

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 7:07

הם אומרים פופ-אפ, אנחנו בחרנו להתמקד בכאן ובעכשיו

פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב/פיצי

כמעט מוזר להתייחס לתחנת דלק בגודל ממוצע לחלוטין כאל דסטיניישן בפני עצמו. עוד יותר מוזר לחשוב על זה כשמדובר בלב-לבו של עומס התנועה הרפטטיבי שהוא בוקר שגרתי בגוש דן רבתי, והכי מוזר לחשוב על אנשים שנמצאים בתוך כל זה, ובוחרים לעצור לא רק את האוטו, אלא גם את הבוקר שלהם, ואת היום כולו - לא בשביל דלק. בעצם, אולי כן.

מוזר, כאמור, אבל זה מה שהתחיל והתגבש והתפתח והתמסד בחמש השנים האחרונות בצומת הכפר הירוק סביב "פיצי" של חיים כהן. מה שהתחיל כקוביה אדריכלית מאתגרת למדי - לא יותר משלושה מטרים לכל כיוון שאליו הסתכלתם - הפתיע את סובביו והצליח להפוך את המשוואה המסחרית-קולינרית הידועה והקבועה בסביבתנו.

כך, במקום שתחנת הדלק תזרים פנימה אנשים, הגיעו אלה קודם כל לפיצי, ואז אליה. פלא שרצו כזה גם בתל אביב?

פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
כשהמשוואה התהפכה. פיצי/דוד מויאל
פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
עצירת-יום. פיצי/דוד מויאל
רשמית, שלושה חודשים, חגים ועוד קצת. מעשית, בואו נגרום להם להישאר פשוט

הפלא שהוא פיצי (אם כי לא באמת פלא בהגדרתו המילולית, שהרי מדובר כאן בעבודה קשה וקפדנית, חרוצה ועקבית שאין בינה ובין פלאים דבר וחצי דבר) הריץ את עצמו לאחרונה בתוך שרונה מרקט ופתח דלתות רשמיות בימים אלה ממש.

הדיבור כאן הוא דיבור פופ-אפ, אם כי בין השורות אפשר לפנטז על קצת (הרבה) יותר מזה. רשמית, שלושה חודשים, חגים ועוד קצת. מעשית, בואו נגרום להם להישאר פשוט, ולא לעסוק באותיות קטנות ובלוחות זמנים ובכל מיני ביורוקרטיות מעייפות ובלתי קשורות לאוכל.

דיאטה של ח"כים וסלפי שהטריף את הרשת

חיים כהן סוף סוף השתלט על מזנון הכנסת

לכתבה המלאה
פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
טקס בוקר. פיצי/דוד מויאל

"התחלנו ברמת השרון מאוד בקטן", שיחזר כהן, "ומהר מאוד החלל המצחיק הזה הפך למקום אמיתי, על כל מה שזה אומר. מאז 'אולצנו' לעבור למקום יותר גדול בתוך התחנה, ליצור נקודה ירוקה שמתחילה את הבוקר לכל האנשים האלה, ולנסות להמשיך לעמוד באתגר החשוב הזה, עבורם ועבורינו".

המטרה הראשונית שלו ושל רעייתו סיגל הייתה, כמו בהרבה סיפורי הקמה ידועים, ליצור עבורם את בית הקפה שהם רצו לעצמם. זה כלל "טקס בוקר" שנמשך גם בימים אלה (למרות שהנסיעה הפרטית שלהם אורכת יותר ויותר, כמו של כולנו), מנהלת מדהימה ששומרת על הכול גם כשהם לא שם, ומין גינה קהילתית יש מאין, "שיוצרת נתק מוחלט בתוך תחנת דלק", כהגדרתו, "ומאפשרת לאנשים להגיע עם חיוך, לשתות קפה טוב ולאכול כריכים מעולים ואוכל שלנו ליד".

פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
לקחת, ולהישאר. פיצי/דוד מויאל
פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
הפוגה נדרשת. פיצי/דוד מויאל

כל זה אמור לדבר גם את שפת שרונה מרקט, מינוס הדלק כמובן אבל בהחלט בתוך ההמולה האורבנית שזקוקה לעתים קרובות כל כך להפוגה, רצוי עם קפה.

הוא יימזג לצד להיטי התפריט של פיצי, מטארטים ועוגות שמרים לבחושות חמימות, מעוגיות מצוינות לקישים צבעוניים, מכריכים וסלטים ועד אוכל מוכן ומוצרי מעדנייה שווים.

פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
צפויה חגיגה. כהן/דוד מויאל

תוכלו למצוא פה, בין היתר, סנדביצ'ים על בסיס מאפיית קאופמן וכהן מהרצליה, ובהם סלט טונה או סלט ביצים, אבוקדו טרי או גאודה, חביתה, סלמון מעושן או קציצות קישואים פריכות - כולם בלחמניית ביס, בלחם שיפון או בלחם כפרי, בבגט צרפתי טרי או כחלק מקונסטרוקציית הנדסה פחמימתית שהיא פוקאצ'ה חצי מטר (עם טונה וביצה, אנטיפסטי, או סלמון ועשבי תיבול).

מקרר הסלטים יפתה עם ניסואז, עם סלט יווני פריך, עם קומבינציית סלמון ואבוקדו, וגם עם סלט קינואה ועדשים או סלט פסטה פסטו, ולצידם יהיה גם טוסט שלוש שכבות ומוזלי כיפי של בוקר.

ארבעה קישים שמנתיים - קיש בצל וגבינת עיזים, קיש תרד וכרישה, קיש פטריות וקיש בטטה - יגבירו את הדילמה לקראת הצהריים, וקופסאות הגראב אנד גו יהפכו אותה לכמעט בלתי אפשרית, עם קציצות בקר ברוטב, קציצות עוף, מנגולד ותפוחי אדמה, ספגטי בולונז ופלפל ממולא בריזוטו, מרק קוסקוס וקציצות פרסה, רטטוי וקציצות דגים.

פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
היד שלו. פיצי/דוד מויאל
פיצי, בית הקפה של חיים כהן, שרונה מרקט, תל אביב. דוד מויאל,
פיתויים לרוב. פיצי/דוד מויאל

שנעבור למתוק? אגף העוגות כולל טארט אגסים וקרם שקדים, טארט תפוחים קלאסי, טארט אפרסקים-מסקרפונה, טארט שזיפים טבעוני, קראמבל שוקו טירמיסו, פיננסייר פיסטוק פטל, טארט פטיסייר פרלינה פקאן, וגם עוגנים כמו טארט הלימון של מסעדת יפו תל אביב, "עוגת שוקולד אביבה", קראק פאי חמאתי, עוגת נמסיס שוקולדית, מדוביק ועוגת גבינה מפוארת. לא פחות.

מלבדן, יש בחושות כמו עוגת דבש שקדים, עוגת שיש, עוגת לימון ועוגת גזר, עבודות שמרים סבלניות בדמות בבקה תפוז, שמרים שוקולד, שמרים קינמון ושושנת שמרים דבש חגיגית, עוגיות שוקולד ברנדי ושתי גירסאות מוגזמות של "ביג פיצי" - ריבה ופלורנטין.

המעדנייה תשלים לכם הכול, למעשה, עם אפשרות לקחת סלט ביצים, סלט טונה, סלט חציל יווני, משוואיה, מטבוחה פלפלים וטחינה כמובן, כמו גם צנצנות ביתיות של ריבת תות וריבת משמש, גרנולה טרייה וקרקרים. או כמו שחיים כהן הגדיר, "הבאנו לכאן את האוכל שלנו ואת היד שלנו וגם יין, אז חגיגה בטוח תהיה פה".

פיצי, שרונה מרקט, אלוף קלמן מגן 3, תל אביב, ראשון-חמישי 08:00-18:00, שישי 08:00-15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully