וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארבקס מול העיניים, בתור התחלה: מקדונלד'ס השיקה את CosMc's

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 7:33

קפאין, סוכר, השעות המתות של היום והשם שיהיה חייב להשתנות בנתב"ג

טריק הגלידה של מקדונלד'ס ששיגע את הרשת/janelleandkate

"אנחנו מגיעים ממקום שבו כוח המשיכה אינו קיים וגלקסיות נעות במהירות האור, אז אם אתם זקוקים לבוסט מלא טעם ולבריחה קלה, יש לנו את המשקאות והמנות שייקחו אתכם למקום השמח שלכם"

בכל עמוד אחר, הפוסט הזה היה נעלם כלעומת שבא. עמום מדי, כללי מדי, מסתורי מדי - שלא לדבר על תמונת החלל היומרנית. בכל חשבון אחר, הפוסט הזה היה מוביל לחשבון נפש סושיאלי. קמפיין מבריק רק בעיני מחלקת הקריאייטיב, שמושק לקהל שאינו יודע מה רוצים ממנו.

אבל הפוסט הזה, והעמוד הזה, לא היו רגילים. הם היו של מקדונלד'ס (גם אם לא כתוב שם מקדונלד'ס בשום מקום). ולכן, כעשרת אלפים לייקים, וכאלפיים וחמש מאות תגובות. וגם, כמובן, רעידת אדמה קולינרית-עסקית. בארצות הברית, ואולי גם בעולם כולו. על ישראל עוד נדבר, יש לה עם הסיפור הזה בעיות משלה, והן אפילו לא קשורות למלחמה.

ברוכים הבאים. הפוסט של CosMc's

"היקום שלנו מתרחב עם פתיחת שלב הנסיונות והבחינות של CosMc's", בישרה הודעה רשמית של ענקית המזון על הבייבי החדש והמסקרן שלה, "מדובר בפורמט קטן, עם קונספט שמתבסס בעיקר על משקאות".

ההודעה הגדירה את המהלך כ-Truly Out of This World, והמשיכה למעשה את החיבור בין כדור הארץ והחלל החיצון כמעטפת התוכן. היא הוסיפה כי התפריט שואב השראה נוסטלגית, ומציע, בהתאם, משקאות מרעננים ונועזים, ופינוקים טעימים, לרבות כמה מהפייבוריטים של רשת האם.

כך, תוכלו למצוא פה שילובי טעמים בלתי צפויים של משקאות, צבעים עזים ובוסט של אנרגיה - לימונדות ותה, קפה קר ומזיגות מושחתות עם דובדבנים חמוצים, סמור'ס, באבל-טי, סירופים, שוטים של ויטמין סי והרבה יותר מזה.

נס חנוכה

השואו הגדול של עופר בן נתן

לכתבה המלאה
CosMc's, רשת חדשה של קפה ומשקאות מבית מקדונלד'ס, אילינוי, ארצות הברית. רויטרס
מישהו אמר סטארבקס? בתוך הסניף החדש של CosMc's/רויטרס

תמונות ראשונות של התפריט מציגות כמה להיטים בטוחים, וכמה שדורשים אישור פופולריות. צ'ורו-פראפה, למשל, תה ירוק עם פירות יער ומנטה, לאטה מתובל בכורכום, משקה אוכמניות וג'ינג'ר, וגם "Chai Frappe Burst" (עם קצפת וספרינקלס קינמון מן הסתם, שגם הם יכולים להתחלף בספרינקלס פלפל שחור אם אתם רוצים להיות הרפתקניים), "Tropical Spiceade", "Sour Tango Lemonade", "Popping Pear Slush" ועוד ועוד ועוד. כן, גם ארבעה שוטים של אספרסו, זילוף קרמל או שוקולד, שני סירופים בו-זמנית וגם את אותו ויטמין סי כדי לספק קצת בריאות.

אגף האוכל מלווה את כל אלה עם מקפלארי (גלידה פיצוץ שלנו) וכריכי מקמאפין עם ביצה (מתי כבר אצלנו, באמת?), עם עוגיות ובראוני וגלדית סאנדיי קרמלית, עם האש בראון מטוגן ופרצעל-בייטס (עם דיפים כמובן), "מק-פופס" מסקרנים וסנדביצ'ים המשלבים אבוקדו וחביתה ובייקון לכל הפחות.

CosMc's, רשת חדשה של קפה ומשקאות מבית מקדונלד'ס, אילינוי, ארצות הברית. צילום מסך, מערכת וואלה!
להיטים מוכחים, להיטים בדרך. התפריט של CosMc's/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיילוט נפתח בבולינגברוק שבאילינוי, וכמה לוקיישנים נוספים - בודדים, לעת עתה, וכעשרה עד סוף 2024 - צפויים להצטרף בחודשים הקרובים, ככל הנראה במדינת טקסס.

הכניסה האיטית לשוק החדש, עם זאת, עוררה שאלות רבות בעולם העסקים האמריקני, ובעיקר למה מקדונלד'ס הייתה צריכה את זה. התשובה, ככל הנראה, פשוטה למדי.

"מעט מאוד קטגוריות עבדו טוב יותר בשנים האחרונות מבתי הקפה ומדוכני המשקאות המותאמים", סיפר אחד מבכירי התעשייה ל-CNN, "ואלו שמאפשרים לך להרכיב ולשלב בעצמך, כמו בסטארבקס, הפגינו עמידות מוצלחת עוד יותר".

הבשורה החדשה. פתיחת CosMc's באילינוי

"שולי הרווח על המוצרים האלה פשוט ענקיים ומגיעים לעתים קרובות לאזורי ה-80%, הרבה יותר מכל רווח שתעשה על אוכל, גם אם האוכל הזה הוא ביג מק"

וסטארבקס היא אכן מילת המפתח. מקדונלד'ס יכלה כמובן להכניס לתפריטים הרגילים שלה קולקציית משקאות ועירבובים, אבל היא בחרה לפתוח מותג חדש ולהכניס רגל בדלת שמציעה חווית בילוי שונה מהנהוג בסניפיה, במהלך שאיפשר לה לנסות מוצרים חדשים בסביבה אחרת, ולהימנע מהעמסת-יתר על עובדיה ביומיום, תוך שמירת המותג המרכזי.

הסיבה, על פי רוב ההערכות, היא שהמשקאות הם העוגן הכלכלי ומגנט הרווחים של כל רשת מזון. "שולי הרווח על המוצרים האלה פשוט ענקיים ומגיעים לעתים קרובות לאזורי ה-80%", הסביר יועץ מסעדנות, "הרבה יותר מכל רווח שתעשה על אוכל, גם אם האוכל הזה הוא ביג מק".

הוא הוסיף כי לקוחות שמגיעים לשתות משהו יוסיפו להזמנה לרוב גם אוכל, ובהינתן שהקטגוריה הזאת לא מפסיקה לצמוח בארצות הברית, מקדונלד'ס פשוט לא רצתה להישאר מאחור.

CosMc's, רשת חדשה של קפה ומשקאות מבית מקדונלד'ס, אילינוי, ארצות הברית. רויטרס
קפאין, סוכר, ביזנס. הסניף הראשון של CosMc's/רויטרס

כריס קמפצ'ינסקי, מנכ"ל מקדונלד'ס, הודה לאחרונה בפגישת משקיעים כי הרשת מחפשת כל העת הזדמנויות כניסה לקטגוריות אטרקטיביות וצומחות, וניסתה לאתר בשנים האחרונות את העיתוי והכיוון האידיאליים עבורה בעולם המשקאות.

כעת, הסביר, היא יכולה למנף את ההשקה לשיפור עמדות במאבק על שעות אחר הצהריים של לקוחותיה, תוך שימוש בשני הכלים הכי יעילים בתחום - קפאין וסוכר, בואכה "פיק-מי-אפ" נדרש בין ארוחות.

אין כמו פרסומות מהאייטיז. הסיפור (המעט מוזר) של CosMc

מה שמוביל אותנו לשם (ולתהייה ברורה מה יעשו בישראל עם הגייה שהיא קצת, סליחה על השפה, כוס-מק).

מדובר בדמות בדיונית מעולמות השיווק והקמפיינים של מקדונדל'ס בשנות השמונים. CosMc, הסביר המנכ"ל בכבודו ובעצמו, הוא קצת חייזר, קצת גולש וקצת רובוט, והוצאתו מהבוידעם השיווקי של החברה היא דווקא גורם המשיכה שלו עבורה.

"אנחנו למעשה מתחילים כאן עם דף חדש ונקי לגמרי", הוסבר. חדש ונקי, אבל לא ריק. קשת הזהב המפורסמת של מקדונלד'ס היא עדיין חלק מהרשת החדשה, וכך גם חלק קטן מהאוכל, והשימוש במונח "היקום של מקדונלד'ס". עבור אימפריה בעלת 41 אלף סניפים ברחבי העולם (שרוצה להגיע ל-50 אלף עד סוף 2027), מדובר אולי בטיפה בים, אבל בים שאותו היא רוצה לכבוש.

  • עוד באותו נושא:
  • מקדונלד'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully