וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראסרי 22, פתח תקווה: כשטיול השראה באירופה נוחת קרוב לבית

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 7:55

בלי להתלבש במיוחד, בלי לעשות שיחות הכנה עם הארנק, ובלי להתחכם

בראסרי 22, פתח תקווה. חיים יוסף,
פריז, אמסטרדם, לונדון ופתח תקווה. בראסרי 22/חיים יוסף

ראשית מגיעה בשורה על פתיחת מסעדה חדשה. בימים כאלה המשפט הזה לבדו מצריך שפשוף עיניים וקולות תמיהה. המסעדה הזאת, בראסרי למעשה, מוסיפה קומה של הצהרות מסקרנות עם שילוב המילים פריז, אמסטרדם, לונדון ופתח תקווה, וגם אם הבטחת כבר מזמן שלא תיכנס לפינת ההומור הדלוח הזה, אתה כמעט מתפתה.

מעט לאחר מכן, וללא הפאנץ' המתבקש אך שחוק של עיר האורות הצרפתית ועיר האורות הישראלית, אתה ממשיך לקרוא. שבעה ימים בשבוע, כולל שבת, מחירים הוגנים ושום מנה שעוברת את 100 השקלים. משרדים סמוכים, ותחנת רכבת קלה פעילה ממש ליד (אך לא בשבת, אין צורך להגזים, בכל זאת מדינה שכבר הספקנו להכיר את רמת החלטותיה).

הכול נורמלי, הכול נורמטיבי. אולי בכל זאת זה אפשרי?

בראסרי 22, פתח תקווה. חיים יוסף,
האצבעות מוחזקות. בראסרי 22/חיים יוסף

בראסרי 22 יוצאת לדרך בימים אלה למרות שנקודת הפתיחה המקורית שלה הולכת כמה שבועות אחורה, לימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל. העיכוב הזה, טבעי ומתבקש כמובן, סייע לאנשיה לחדד עוד יותר את תפיסת העולם שלהם, ושל המקום, וכעת הדלתות נפתחות להרצה, והאצבעות מוחזקות - עבורם, ועבור חיים נטולי אירועים שבולמים פתיחות שמחות שכאלה.

הבעלים הוא ארז אביב, שמחזיק גם במלון מאייר האוס בכיכר דיזנגוף בתל אביב ושותף בלא מעט נקודות אוכל ובילוי ברחבי העיר (ג'ניה בר, רובינא). טיול השראה ברחבי אירופה הכניס אותו לעולמות הברים הנסתרים והמקומות המגניבים באמת של ערי היבשת, והתוצאה היא חודשים ארוכים של שיפוץ, בינוי ועיצוב.

התוצאה, לפחות על פי התמונות, משלבת עץ ומשענות עור, עציצים וצמחיה בהדרכת אביו הגנן, אמנות מקומית על הקירות, גופי תאורה שהם סטייטמנט, בר מרכזי ממגנט ובכל זאת, איכשהו, טאץ' שגורם לך להרגיש בבית.

מתחת לפני השטח, ובניגוד לכל הציפיות

בועה ישראלית מדהימה, וטעימה

לכתבה המלאה
מעיין נדיר, בראסרי 22, פתח תקווה. חיים יוסף,
ללא התחכמויות. נדיר/חיים יוסף

על האוכל אחראית מעיין נדיר, שפועלת כעת גם במטבחי ג'ניה וקפה מאייר, ומחזיקה עבר עשיר של עבודה על הפס, ייעוץ קולינרי והשקה לעולמות התוכן-אוכל המקומיים.

"רצינו להכין אוכל שמתאים לכולם, כדי שכל אחד יגיע וימצא את עצמו פה", הסבירה, "טבעונים, צליאקים, אלרגנים כמובן, אבל גם שולחנות חברים גדולים שיש להם העדפות ולא רק מגבלות. מבחינתי, Less זה תמיד More, אז ניסינו לא מנסים להתחכם יותר מדי, לשמור על קו כמה שיותר טבעי ולנצל חומרי גלם טובים כדי להכין מנות בלי הרבה משחקים".

בראסרי 22, פתח תקווה. חיים יוסף,
קז'ואל, עם טאץ'. בראסרי 22/חיים יוסף

התוצאה, לפחות על הנייר, היא תפריט מעניין למרות המכנה המשותף הרחב, ויציאות חמודות שאכן יאפשרו מודולריות ברחבי הבראסרי, וגם מאחורי הבר שלו.

צ'יפס ארטישוק עם צזיקי וסלסת חריפים (39 שקלים) ו"פלאפל כרישה" עם דיפ עגבניות ופרמזן (44 שקלים) יאפשרו פתיחה מטוגנת כהלכתה, וטונה אדומה צרובה בקראסט פלפל עם איולי קיסר על ברוסקטה (56 שקלים) תמשיך, כמו גם טרטר טונה ואבוקדו (62 שקלים) וקרפצ'יו סינטה (59 שקלים).

אחר כך יהיו "כרובית איטלקית" פריכה (48 שקלים), בוראטה "מיוחדת במינה" (64 שקלים), "חציל ים תיכון" עם טחינה ופטה (39 שקלים) ולא פחות משישה סלטים - שוק צבעוני עם לבבות ארטישוק קצוצים ופטה יוונית (59 שקלים), קיסר (49 שקלים), חסה-אגסים-פקאן עם גבינת רוקפור (62 שקלים), חלומי (61 שקלים), "בריאות קינואה" עם הרבה דברים טובים (כולל צלפים מטוגנים, פלא שכדאי שיקרה פה יותר) וגם סלט עוף שורשים עם בצל מקורמל ופטריות (63 שקלים).

העסק הזה גולש לעיקריות באופן טבעי, עם שמונה מנות פסטה (פפרדלה קרצ'ופי ולינגוויני בולונז, אבל גם ניוקי פונגי וסלמון טוסקני), ואז מתגבר עם שבע עיקריות קלאסיות - המבורגר ושניצל ענק (69 שקלים, לא צחקו פה עם המחירים), כמובן, לצד כבדי עוף ופילה דג על ניוקי (96 שקלים).

בראסרי 22, פתח תקווה. חיים יוסף,
להציע קצת נחמה. בראסרי 22/חיים יוסף

נדיר, שמאכילה כבר שנים קהל תל אביבי מובחן לצד ישראלים רבים מחוץ לעיר, ניסתה למצוא את הקו המאזן הנכון במקום החדש - ללא התנשאות וללא פריפריאליות.

"ננסה כאן כמה דברים ונאפיין את הקהל תוך כדי תנועה, אבל המחשבה הראשונית, גם בגלל התקופה, הייתה להציע קצת יותר נחמה, גם בצורה של קצת שמנת ולעשות גירסה של כרובית טבעונית שהיא גם מטוגנת", הסבירה, "יצרנו כאן אווירה מאוד קלילה, ואנחנו שואפים לקז'ואל, בלי להתלבש במיוחד ובלי להכין את הארנק למכה - בסך הכול מענה טוב וראוי למי שלא רוצה להיכנס שוב לאוטו לנסוע לתל אביב כדי לאכול".

seperator

בראסרי 22, שחם 22, פתח תקווה (מול יכין סנטר), ראשון-שבת 12:00-00:00, 073-3219620

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully