וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתכון לתפוח אדמה צלוי ענק הותיר אחריו אנשים מזילים ריר

26.2.2024 / 0:03

חובב אוכל העלה לטיקטוק סרטון שבו הוא חשף כיצד הוא מכין בקלות תפוח אדמה ענק קריספי, טעים במיוחד עם הרבה תיבול וללא טיגון - וכ-11 מיליון איש כבר צפו ועפו עליו. צפו בפלא

מתכון לתפוח אדמה ענק צלוי/@mealswithmax/

מי מאיתנו לא אוהב תפוחי אדמה אפויים ופריכים? יש הרבה מתכונים ואפשרויות להכין תפוח אדמה צלוי - בין אם שלם ובין אם חתוך, אבל גבר אחד, שמפרסם בטיקטוק תחת השם "ארוחות עם מקס" הצליח להטריף את הרשת עם מתכון שההעלה לטיקטוק שבו הוא חשף כמה קל להכין תפוחי אדמה טעימים עם מעט מאוד שמן - ו-10.7 מיליון איש כבר צפו ונהיו רעבים.

תוך שהם מנסים לא להזיל ריר בזמן שהם לומדים את המתכון, הצופים קבעו שהיצירה יוצאת הדופן של נראית "מיוחדת" ושהיא למעשה טייק מרשים על תפוח אפוי , אבל בלי הקליפה - ובמקום זאת יש לו מעטפת חיצונית קריספית ומעוררת תיאבון.

אז על מה מדובר פה בעצם?

בסרטון שלו אמר מקס: "אני בטוח שכולכם אכלתם תפוח אדמה אפוי בתנור, אבל האם אכלתם פעם תפוח אדמה צלוי ענק? זה בעצם כמו תפוח אדמה אפוי, אבל בלי הקליפה. אז זה בעצם תפוח אדמה צלוי, אבל הוא פשוט ענק".

הנה המתכון

הוא התחיל בהרתחה של תפוח האדמה המקולף במים מומלחים עם קצת רוזמרין, טימין ושום במשך 10-15 דקות. לאחר מכן הוא מסביר: "סננו, תנו לו להעלות אדים כשהוא יושב בתוך הסיר המכוסה, וכשהוא מתייבש נערו אותו מעט בתוך הסיר", בעודו מפזר עליו מלח ושמן ומכניס אותו לאייר פרייר (סיר טיגון ללא שמן או נינג'ה גריל), אבל אומר שאפשר להשתמש גם בתנור.

"תכניסו אותו לאייר פרייר או לתנור למשך כחצי שעה בערך ב-200 מעלות", הוא הסביר. כשהוא הציא את תפוח האדמה המבושל החוצה, ניתן היא לראות את הציפוי הזהוב והקריספי. ניתן לעצור כבר כאן ולאכול את תפוח האדמה בצורה הזו, עם חמאה או כל תיבול קל אחר, אבל חכו, פה מתחילה השחיתות (הלא כשרה).

כדי להפוך את התפוח אדמה ליותר חגיגי, מקס בישל כמה "משה בתיבה" (אבל בגרסה הבריטית בה מדובר במיני נקניקיות העטופות בבייקון) ואז כיסה את תפוח האדמה בחמאה וגבינה מגוררת (צ'דר ומוצרלה). לאחר מכן הוא הניח מעל את ה"משה בתיבה" שלו ותיבלן.

"כפי שאתם יכולים לראות, התחתית נחמדה ופריכה, ממש כמו תפוח אדמה צלוי. למעלה שמים קצת גבינה, קצת מלח, פלפל ושום לתיבול, משה בתיבה (בגרסא הבריטית), מעט דבש ואחריו קצת רוזמרין, טימין וקצת רוטב בשר" (רוטב אנגלי מסורתי עתיק, מעובה ומתובל המבוסס על מיצי בשר וירקות הניגרים בעת צלייה), הוא סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

והנה מישהי שכבר הכינה לפי המתכון שלו

@hollyb_fitness A GIANT ROAST POTATO TOPPED WITH PIGS IN BLANKETS AND GRAVY ?? • this is the ultimate christmas comfort meal, full credit to @Meals with Max ?‍? ♬ ROCKIN' AROUND THE CHRISTMAS TREE - BRENDA LEE

הצופים שלו נדהמו, כשאחד הגיב: "יצרת משהו מיוחד, גבר", בעוד אחר טען: "הפה שלי ממש מתמלא ברוק". עם זאת, היא אחרים שלא היו סגורים לגבי בחירת התוספות שלו. אישה אחת כתבה: "אהבתי את זה - עד שהוספת גבינה... עם רוטב בשר", ואחרת הסכימה איתה: "דבש? רוטב??" תהתה והוסיפה אימוג'י מזועזע.

ואז הגיעו מבקרי האוכל

לעומתם, הצלם ועיתונאי האוכל ניית'ן האטנספילר מהמגזין thekitchn הקדיש למתכון כתבה שלמה תחת הכותרת "ניסיתי את תפוח האדמה הצלוי הוויראלי שיש לו 10 מיליון צפיות ולעולם יותר לא אבשל תפוח אדמה בדרך אחרת".

לאחר שניסה את המתכון בעצמו הוא כתב: "אני לא אומר דברים כאלה לעתים קרובות, אבל זה עשוי להיות תפוח האדמה האפוי הכי טוב שאכלתי אי פעם. כמובן, יש כמה התאמות ושיפורים שאפשר לעשות כדי להתאים את המתכון הזה ישירות לטעמי האישי, אבל יחד עם זאת - לעולם לא הייתי מעלה בדעתי להעמיס על תפוח האדמה האפוי שלי "משה בתיבה", אז אני חייב לתת למקס את הקרדיט האולטימטיבי על ההחלטה הזאת. אהבתי את הצבע החום הזהוב של תפוח האדמה לאחר הוצאתו מהתנור והקצוות החיצוניים הפריכים שלו היו מושלמים לחלוטין בכל ביס.

"אני ברצינות לא יכול לחשוב על בעיות עם המתכון הזה מעבר להעדפות אישיות במרכיבים." הוא כותב ומוסיף ש"בפעם הבאה אני בהחלט אשתמש בסוג אחר של נקניקיות במקום המשה בתיבה שלו, ואני גם סקרן לדעת איך יסתדרו סוגים אחרים של תפוחי אדמה ושילובים אחרים של רטבים. למרות שהמתכון הזה לא הצריך את זה, לא יכולתי שלא לחשוב שחסרה לי כף שמנת חמוצה וקצת עירית קצוצה מלמעלה כדי לעגל את הכל בצורה מושלמת".

  • עוד באותו נושא:
  • תפוח אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully