וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף שנושר מהעצם בתבנית אחת קלה

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 11:38

עם ארטישוק ירושלמי או בטטה, פטריות או ערמונים, למתכון הזה יש שני חוקים והשאר נתון לשיקול דעתכם. התוצאה - כרעי עוף עסיסיות שתמיד מצליחות

כרעיים עם תפוח אדמה ירושלמי ופטריות. רותם דרוב, מערכת וואלה!
לשים בתנור ולשכוח. כרעיים עם ארטישוק ירושלמי/מערכת וואלה!, רותם דרוב

המתכון הזה מככב אצלי במטבח. הוא מושלם לארוחות שישי כשאני מארח, אבל כשאין לי ממש כוח להכין מנות מפוארות ולבלות את כל היום במטבח.

בניגוד להרבה מתכונים אחרים, הוא לא דורש טיגון של העוף לפני האפייה עם כל הריחות והלכלוך. התוצאה היא סוטאז' מפואר שמוגש ברוב רושם לשולחן, ובו כרעי עוף שפשוט נושרות מהעצם מרוב שהן רכות ועסיסיות.

למתכון הזה יש כמה חוקים פשוטים. לכמות של ארבע-חמש כרעיים התבנית או הסיר זקוקים לכוס נוזלים. לאחר מכן, עם מכסה אטום היטב (אפשר להדק גם נייר אפיה או כסף לתוצאה מושלמת), הן נכנסות לזמן אפייה של שעה על חום גבוה, ולאחריו מינימום שלוש שעות על חום נמוך.

המנה יכולה להיאפות גם 8-10 שעות, ככה שאני מוצא את עצמי מכין אותה בזריזות בשעת בוקר מוקדמת בשישי או בשבת, או אפילו באמצע השבוע. ולא דואג לארוחת צהריים לכל המשפחה כשכולם חוזרים תשושים מהים או הבריכה בקיץ, או מסרט הצהריים של שבת אם זה יום חורפי במיוחד.

בתמונה לפני האפייה תשימו לב שהכרעיים ללא העור. אין דאגה, הן עדיין יצאו מושלמות, אבל זה לא חובה בכלל, אם אתם אוהבים כרעיים עם עור אפשר להשאיר אותו.

כל שאר המרכיבים במתכון נתונים לשינוי (למרות שתמיד טוב שיהיו שם בצל אחד וכמה שיני שום). הארטישוק הירושלמי עכשיו בעונה, אז לא יכולתי לוותר עליו. מצאתי גם פטריות מעניינות בשוק שנכנסו גם הן לקדרה. בפעמים אחרות, כמה בטטות כתומות אכלסו את הסיר וכמובן גם תפוחי אדמה קטנים יהיו שיחוק נטעים ונהדר. ערמונים מקולפים (אלו מהאריזה) גם יהיו תוספת מבורכת ואם אתם בקטע של קולורבי אפוי, הוא יצא טעים להפליא.

כוס הנוזלים במתכון הזה התייחסה לכוס של ציר בקר שכבר היה לי (אל תיבהלו, במעדניות יש מוצרים מעולים של תרכיז ציר בקר מעולה שרק צריך לערבב עם כוס מים חמים), אבל המתכון יקבל באהבה גם ציר עוף, ציר ירקות, יין לבן או אדום ובירה. אפילו מצאתי את עצמי פעם אחת מערבב 1/3 כוס רוטב סויה עם 3/4 כוס מים חמים ליצירת כוס נוזלים, פשוט כל פעם הטעם ייצא לכם שונה.

מצרכים:

  • 4-5 כרעיים (תלוי בגודל ואפשר גם לפרק אותם לשניים. בקשו מהקצב)
  • בצל אחד בינוני מקולף ושלם
  • 4-6 שיני שום מקולפות
  • בערך 1 כפית גדושה של התבלינים שאתם אוהבים, מעורבבים אחד בשני - פפריקה מתוקה וחריפה, כמון ובהרט וכמובן תבלין עוף, הכל הולך ביחד או לחוד
  • 1/2 כפית מלח
  • 1 כוס ציר בקר (או כל נוזל אחר)
  • 1/2 קילו ארטישוק ירושלמי מקולף
  • סלסלת פטריות, ללא הרגליים
  • 4-5 עלי מרווה (לא חובה)
כרעיים עם תפוח אדמה ירושלמי ופטריות. רותם דרוב, מערכת וואלה!
מסודרות היטב בסיר, רגע לפני התנור/מערכת וואלה!, רותם דרוב

1. מחממים תנור לחום גבוה של 250 מעלות.

2. בתבנית או סיר נמוך שיכול להיכנס בתנור מסדרים את הכרעיים יפה וביניהן את הארטישוק הירושלמי, הבצל, השום והפטריות.

3. מפזרים מעל את התבלינים ואת ציר הבקר (כוס הנוזלים)

4. אופים מכוסה היטב בחום גבוה במשך שעה ולאחר מכן מורידים לחום נמוך של 100 מעלות.

5. זהו בעצם. לאחר שלוש שעות מסירים את המכסה ונותנים לכל העסק להשתזף עוד 15 דקות בחום גבוה - 250 מעלות ללא מכסה. מגישים עם אורז או קוסקוס שיקבלו באהבה את הרוטב העשיר שהצטבר בסיר.

  • עוד באותו נושא:
  • עוף
  • קדירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully