וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחה שתקפה עובדת ברשת צ'יפוטלה קיבלה עבודות שירות ב... רשת צ'יפוטלה

21.12.2023 / 6:00

הסערה המושלמת של ויראליות, ריאליטי ובוריטו

רשת צ'יפוטלה, ארצות הברית/צ'יפוטלה

שיטוט אקראי בכותרות החדשות האמריקניות יוליד ברמה גבוהה של ודאות שילוב תמידי של הלם, תדהמה ובוז. ככה זה במדינה ענקית כל כך, עם אנשים רבים כל כך, וזמן פנוי רב כל כך.

אבל אירוע קטן יחסית וזניח יחסית (אלימות וטראש, נכון, אבל עדיין שולי) הצליח ליצור תוך זמן קצר (יחסית) אדוות דרמטיות שהגיעו מארצות הברית לכל עבר.

והסיבה, בפשטות, היא חבירה של כל הכוחות הכי גדולים שקיימים בעולם כרגע - סמארטפונים, ריאליטי ואוכל מהיר.

הסערה המושלמת. צפו

רוזמרי היין, אמא לארבעה ילדים בת 39, תקפה לפני שבועות ספורים עובדת בסניף צ'יפוטלה שבפארמה, אוהיו. היא תועדה כשהיא מקבלת את קערת הבוריטו שהזמינה, ואז מטיחה אותה ואת תכולתה בפניה של אמילי ראסל. עד כאן, ועם כל הצער והגועל, לא משהו שלא ראינו כבר בעבר במסעדות, ברמות תקיפה ואלימות כאלה או אחרות.

אבל לשופט שדן בתיק היו תכניות אחרות. "כאן זה לא עקרות הבית של פארמה", הטיח טימותי גיליאן בנאשמת היין, תוך שהוא רומז למותג הריאליטי הוותיק והפופולרי, "ההתנהגות הזאת אינה מקובלת. לא קיבלת את קערת הבוריטו שלך כפי שרצית לקבל אותה, וכך בחרת להגיב?".

כך זה קרה

שיתפה תמונה של הארוחה שלה במסעדה וקיבלה חשבון של מעל 223 אלף שקל

לכתבה המלאה
רשת צ'יפוטלה, ארצות הברית. Giphy
להיכנס לנעליה. צ'יפוטלה/Giphy

העונש המקורי היה אמור להיות תשלום קנס ועונש מאסר משמעותי בן 90 ימים, אבל השופט הגדיל לעשות, והציע להיין לרצות עבודות שירות ברשת צ'יפוטלה - 20 שעות בשבוע במשך חודשיים, תמורת הפחתה של 60 ימים.

"את רוצה להיכנס לנעליה למשךך חודשיים, וללמוד כיצד אנשים צריכים להתייחס לזולת, או שאת מעוניינת לרצות את עונש המאסר המלא שלך?", שאל גיליאן. "אני רוצה להיכנס לנעליה", השיבה היין.

רשת צ'יפוטלה, ארצות הברית. ShutterStock
"לא האמנתי שהלקוחות שלי נאלצים לחזות בזה". צ'יפוטלה/ShutterStock

ראסל, אגב, עדיין בטראומה ומתאוששת מהמקרה. היא סיפרה כי במהלך הוויכוח היא בחרה להגן על אחת מעובדותיה, בת 17, שהייתה אף היא מטרה קלה לתקיפותיה של היין. לדבריה, היא הכינה בעצמה, פעמיים, את ההזמנה הארורה וניסתה לרצות את הלקוחה בעזרת תוספות חינמיות.

המהלך הזה, בבירור, היה רחוק מלעזור. היין חזרה דרות ספורות לאחר שאספה את הזמנתה. "היא התחילה לצרוח, והדבר הבא שאני זוכרת היה אותה מטיחה את האוכל בפניי", שיחזרה ראסל, "הייתי כל כך נבוכה, בהלם ממש. לא האמנתי שהלקוחות שלי נאלצים לחזות בזה, והעברתי את ארבע השעות הבאות עם שאריות אוכל על הבגדים ובשיער".

"לתת לה הזדמנות"

השתלשלות האירועים הובילה, באופן טבעי, לביקורת כנגד השופט, שהתמקדה בדרך שבה הפך אירוע תקיפה אלים לשואו טלוויזיוני כמעט בידורי במהותו.

הוא התעקש. "בכל פעם שאתה צופה בסרטון הזה, הוא הופך אותך לנסער יותר ויותר, וכך חשבתי מה עוד אני יכול לעשות חוץ מלכלוא אותה", הסביר, "כדי לתת לה הזדמנות ששארית חייה לא תוגדר על ידי היום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully