וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנות האהובות, הערים הרעבות וכמה טיפ מקבל שליח? מספרי המשלוחים של ישראל

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 7:42

לאפה עם שווארמה ופיצה עם זיתים זה ברור. עכשיו בואו נדבר על מה שמעניין באמת

שיטה לחימום שאריות צ'יפס במיקרוגל/ponyo

סיכומי שנת 2023 נסחפו באופן טבעי לצד הפחות חגיגי של לוח השנה, מתוך תקווה קולקטיבית שכל הסיוט הזה כבר ייגמר ויעבור מעלינו, תאריך או לא תאריך, אבל יש כמה מספרים שבכל זאת גרמו לנו להסתקרן ולחפור קצת.

המספרים הללו הם מספרי אוכל כמובן, ומספרי המשלוחים של אפליקציית משלוחה, עוד יותר כמובן - מנות אהובות ומטבחים פופולריים, ברור, אבל גם נשים מול גברים, קבוצות גילאים וחלוקה עירונית מסקרנת מאוד. לסיום, כמו קינוח מתוזמן היטב, הגיעו גם נתוני הטיפים של השליחים הצהובים. אז התחילה החגיגה האמיתית.

מבצע חרבות ברזל, משלוחה. משלוחה,
אלה שיודעים. שליחי משלוחה./משלוחה

נתחיל במובן מאליו, שהוא קטגוריות האוכל הפופולריות ביותר - אסייתי (27% מהממים מסך כל ההזמנות), המבורגר (15.3%), סושי (14.5%), בשר על האש (13.4%) ופיצה (11%). עד כאן אין הפתעות, גם לא כשמתגלות המנות הספציפיות האהובות ביותר - פאד תאי, מאקי רול, המבורגר, פיצה, ושאוורמה. בלאפה כמובן.

הפילוח המגדרי הוביל לשליטה נשית מוחצת גם בתחום ההזמנות (כמו בשאר תחומי החיים, אין טעם להכחיש), עם 65% הזמנות של נשים ורק כשליש הזמנות גבריות. הפער המטורף הזה מצטמצם מעט בהשוואה לשנת 2022, אז החלוקה התקרבה ל-70-30.

מבט נוסף על מאפייני המזמינים עצמם העלה הצטרפות מתמדת מצד לקוחות בוגרים יותר, בני 65 ומעלה. בשנת 2019 פלח האוכלוסייה הזה עמד מאחורי 9% מההזמנות בלבד, וכעת הוא טיפס עד 13%, במה שנתפס בענף כמגמה עקבית, שלא צפויה לעצור את הטיפוס שלה למעלה.

לא מה שחשבתם

מה אוכלים חיילי צה"ל בתוך עזה?

לכתבה המלאה
קרטון פיצה עם חבילת דולרים. Giphy
גבעתיים, מה נסגר? טיפ מהחלומות/Giphy

החלוקה לערים מרחיבה את סך הנתנונים הפיקנטיים, מנפצת כמה מיתוסים מעט עבשים ומסדרת מחדש את התעשייה.

תל אביב עדיין חוגגת על אוכל אסייתי, פיצה ובשר - בעיקר המבורגר - ומעדיפה סושי אינסייד-אאוט, פאד תאי וג'חנון. גילאי 25-34 היו אחראים על 22% מההזמנות בתחומה, ובני 45-54 הוסיפו כחמישית. ממוצע הטיפ לשליח בעיר עמד על 9 שקלים (בלבד, יש להוסיף).

ראשון לציון לא סטתה ברמת האוכל (פיצה עם זיתים, פטריות או תירס, המבורגר עם צ'יפס, טבעות בצל ופוטטוס וכן מטבח אסייתי), אך הציגה השתלטות מוחצת של בני 35-44 על ההזמנות, עם כשני שליש מהן. ממוצע הטיפ לשליח, עם זאת, אפילו ירד, ועמד על 8 שקלים.

פתח תקווה ורחובות שמרו על הנורמה, עם פאד תאי פופולרי בראשונה וקומבינציית מוקפץ וגלידה בעיר השנייה, שמארחת בשעות היום הרבה מאוד עובדי משרדים. ממוצע הטיפ לשליח התייצב על 9-9.5 שקלים.

משלוח אוכל. Giphy
פותחים דלת, אבל לא כיס. משלוח אוכל/Giphy

חיפה הציגה העדפה כמעט דרמטית להזמנות בימי שישי, בניגוד לנורמה הכלל-ישראלית של השתוללות חמישי רעבתנית. המנה הכי נמכרת באזור הכרמל הייתה המבורגר 220 גרם עם תוספת גבינה, ואחריה אותרו גלידה ופיצה (עם קרייב לגבינה בולגרית כתוספת). טווח הגילאים הפעיל בהזמנות אונליין עירוניות נטה ל-65 פלוס (22%), אך ממוצע הטיפ לא טיפס מעל 9 שקלים.

באר שבע שמרה על הטעם המקומי עם פירגון לגלידה במשקל, שווארמה בלאפה ורול אנטריקוט - אך הקפידה לא לפרגן עם טיפ (כ-8 שקלים בלבד כממוצע עירוני). מודיעין הוסיפה אי-השתוללות, הן בבחירת המטבח והמנות, והן בתשר לשליח, וכך גם ירושלים (9.5 שקלים לטיפ, וזינוק חד במכירות פיצה בעיר) ויבנה (10 שקלים).

הממוצע הארצי לטיפ עמד בשנת 2023 על 9.30 שקלים בלבד, כשהיישובים הכי נדיבים היו כוכב יאיר (16 שקלים), סביון (14 שקלים), יקנעם (13.29 שקלים), רמת השרון (11.9 שקלים) ופרדס חנה כרכור (11.29 שקלים). הכי פחות לארג'ית? גבעתיים סיטי, עם ממוצע מביך של 7.1 שקלים לטיפ.

  • עוד באותו נושא:
  • משלוחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully