וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס מהיר וטעים בבית, בלי השריות ובלי שטויות

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 9:28

ללא השריות, וכמעט ללא בישול. אפשר להשתמש בקופסת שימורים להכנת מנת חומוס והתוצאה מפתיעה

מנת חומוס שמוכנה מקופסת שימורי חומוס. רותם דרוב
הממרח עצמו יוצא בטקסטורה נהדרת ואפשר לתקן בדרך/רותם דרוב

לא ראיתי את זה בא. אני מכין חומוס בבית במשך שנים והאמת היא שהוא יוצא לי לא רע בכלל (מתבייש לומר "טעים", כי אני רחוק מלהיות אבו חסן מיפו, או סעיד מעכו או חליל מרמלה, קצת צניעות לא תזיק לאף אחד) אבל בקיץ, כשנפגשים כמה משפחות בים וכל הילדים מחכים לקופסת החומוס הענקית שטחנתי רגע לפני שיצאנו מהבית, אני יודע שעשיתי משהו טוב.

אני עובד "לפי הספר". משרה את החומוס, מחליף מים, מבשל במשך שעתיים או שלוש ועושה הכול בצעדים מדודים. אבל, וזה אבל גדול, בשבועות האחרונים הרבה שאלו אותי איך מתקתקים חומוס מקופסת שימורים של גרגרים.

זה אפשרי לגמרי והתוצאה טעימה מאוד, ובטח שזו אופציה מהירה וספונטנית במיוחד. הטרנד הגדול התחיל עם החיילים שלנו בשטחי הכינוס, כל אותם פריקים של חומוס שמאסו במנות קרב או בחמגשיות אפורות של אוכל מוכן. וידאו של חיילים באמצע עזה מכינים חומוס שנראה לא רע העיר את בלוטות הרוק אצל כולם והמון התחילו לבדוק את הקטע.

וכך, אפשר לקחת את גרגרי החומוס איך שהם, לכתוש או לטחון אותם עם מעט מים, מעט לימון, קורט כמון וטחינה גולמית טובה וקיבלתם חומוס סבבה, אבל אפשר להשקיע עוד טיפה כדי לקבל מנה נהדרת ובכלום מאמץ.

קליפות חומוס שמתפרקות בבישול גרגרי חומוס. רותם דרוב
הקליפות שצפות. מצליחים להוציא אותן? אחלה. לא מצליחים? לא נורא/רותם דרוב

חובה לשטוף את מי השימורים

יש מוצר של גרגרי חומוס מיוחדים להכנה מהירה, אבל כל קופסת שימורי חומוס תעשה עמכם חסד. אנחנו נבשל את גרגרי החומוס בסיר קטן עם מים טריים במשך 15-20 דקות עם קורט סודה לשתיה, כדי לרכך את החומוס עוד יותר. שומרים מעט ממי הבישול, שאיתם "נתקן" מרקמים אם החומוס ייצא "כמו בטון", כדי להגיע למרקם הרצוי.

בזמן הבישול אתם תראו את הקליפות של החומוס עולות וצפות. אפשר לקפות אותם באמצעות כף, אבל לא חובה, הן עדינות מאוד וייעלמו בטחינה אל תוך המשחה.

אני טוחן מנת חומוס קטנה כזו בכוס השייקר של הבלנדר שלי, אבל אפשר להשתמש במעבד מזון, במוט בלנדר, או פשוט עם מועך תפוחי אדמה, בקבוק זכוכית או כוס רחבה - בואו לא נשכח שמכינים חומוס באזורינו לפני המצאת החשמל. כבר ראיתי וידאו של חיילים שמשתמשים בבקבוק שמן הזית למעיכה של החומוס עם הטחינה והמים, התוצאה נראתה וואו.

טיפ חשוב: חומוס טוחנים כשהוא קר או בטמפרטורת החדר. תטחנו חומוס חם ישר מהבישול, הוא ייצא אמנם טעים, אבל זה חומוס שחובה לאכול אותו מיד, כי תוך כמה דקות הוא ייהפך למוצק במיוחד, לא משנה כמה היה רך בזמן הטחינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המצרכים:

  • 1 קופסת שימורי חומוס מסוננת ממים ושטופה שוב במשקל 290 גרם לאחר הסינון
  • 1/4 כפית אבקת סודה לשתיה
  • 1 שן שום מקולפת
  • 1/2 כוס טחינה גולמית איכותית
  • 1 כף מיץ לימון טרי
  • קורט כמון
  • 3 קוביות קרח
  • 1/4 כפית מלח

הוראות הכנה:

1. מכניסים את גרגרי החומוס ושן השום לתוך סיר קטן או קלחת (גם פינג'ן יעבוד), מוסיפים מים טריים עד כדי כיסוי ואבקת סודה לשתיה. מביאים לרתיחה.

2. מוציאים קליפות אם רוצים וממשיכים לבשל במשך 15-20 דקות. מוציאים, מסננים מהמים ושופכים את הגרגרים לצלחת שטוחה כדי שיצטננו מעט (אפשר להכניס למקרר לזרז תהליכים). שומרים מעט ממי הבישול.

3. מכניסים את גרגרי החומוס (אם טוחנים במוט בלנדר אז בקערה. אם במעבד מזון או בלנדר אז אל תוך קערת הבלנדר), שתי קוביות קרח שיעזרו לצנן את כל העסק, הטחינה הגולמית, מיץ הלימון, המלח והכמון - ומתחילים לטחון היטב. אם המרקם ממש מוצק, מוסיפים מעט ממי הבישול ומערבבים היטב עד לקבלת המרקם הרצוי.

4. מצלחתים יפה על צלחת, מוסיפים שמן זית איכותי, פפריקה או כמון, בצל חי בצד או חמוצים ופיתה טרייה, ונגנבים מכמה מהר הכנו מנה כל כך טעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully