וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבראנץ' של האחים ושוקיבוץ בשרונה מרקט: מדריך לאירועי הקיבוץ בעיר הגדולה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 8:12

כך מרגיש חיבוק תל-אביבי חם (וטעים) לקיבוצי ישראל

מסעדת האחים, בית ציוני אמריקה, תל אביב/שי מכלוף

אין דרך אלגנטית ומנומסת לכתוב את זה, אבל ט"ו בשבט הוא אינו חג האוכל המועדף עלינו. צמיחה כן, תקומה בוודאי, גם טיולי טבע וענייני שתילות ועצים. ברור. אבל לא אוכל-אוכל.

פירות יבשים הם כמובן עניין של טעם, אבל ההסללה הזאת לכיוונם לא מסתכמת בדרך כלל בשולחן מפתה או בארוחה שאתה פשוט חייב להגיע אליה.

עד עכשיו. עד השנה. עד "הקיבוץ בעיר הגדולה". ועד הבראנץ' של האחים.

בראנץ' של מסעדת האחים, במסגרת הקיבוץ בעיר הגדולה, פסטיבל ט"ו בשבט בתל אביב. ולדה טרוגמן,
הגיע זמן הקאמבק. האחים/ולדה טרוגמן

סוף השבוע הקרוב, שהוא גם ימי המועד הרלבנטים, ינסה לנפץ כמה מוסכמות ולמסד כמה מסורות. טעימות כמובן, במסגרת מה שהוא כנראה פסטיבל ט"ו בשבט המסקרן והטעים ביותר שבו נתקלנו אי פעם.

הקונספט, בכפוף לתקופה ולמצב כמובן, הוא חיבוק עירוני חם לקיבוצי ישראל, חיבוק שמלווה בהערכה ובניסיון לסייע ליישובים שנפגעו, וכזה שאומר בקול ברור שהדברים החשובים שבינינו אינם נשכחו, ושהדרך החדשה, ובכן, עוד לפנינו.

אוכלים הולכים

מכת החשמל הטעימה שתעיף שוב את שוק הכרמל

לכתבה המלאה
תושה בייקרי, שוקיבוץ, שוק אוכל בשרונה מרקט במסגרת הקיבוץ בעיר הגדולה, פסטיבל ט"ו בשבט בתל אביב. אורן אלפסי,
הופעת אורח משמחת. תושה בייקרי/אורן אלפסי

הפרויקט, בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו והתנועה הקיבוצית, ירשת את העיר בימים רביעי-שישי (24-26 בינואר) ויציע את אותו חיבוק ממש, והרבה יותר מזה.

יהיה כאן "שוקיבוץ" בשרונה מרקט, שיאגד תחת קורת הגג האורבנית את מיטב התוצרת הקיבוצית של ישראל, יהיה "קיבוצגיק", סדרת הרצאות על הויי הקיבוצים והקיבוצניקים, יהיה הפנינג נטיעות שיחדש את האדמה באלפי שתילים, וגם קאמבק משמח במיוחד, בדמות פופ-אפ "חדרוכל" במסעדת האחים, שהוא גם הזדמנות להחזיר לחיים, ולו ליומיים בלבד, את הבראנץ' הדי מיתולוגי שלהם.

מאפיית ג'ילברט, שוקיבוץ, שוק אוכל בשרונה מרקט במסגרת הקיבוץ בעיר הגדולה, פסטיבל ט"ו בשבט בתל אביב. מאור פרץ,
להסתער. ג'ילברט/מאור פרץ

ראשית, לשוק האוכל בשרונה מרקט, ובו כל טוב האדמה ואנשיה מגבול הצפון ועד הערבה הדרומית.

יהיו כאן, בין היתר, דרינקים של מזקקת יוליוס במידל בר של המרקט ותכשיטים בעבודת יד של טלטל מקיבוץ מעוז חיים, מוצרי המדבר הישראלי של נאות סמדר ודבש מקיבוץ ארז על גבול עזה, שאחד ממנהליו משתקם מפציעות המלחמה בבית החולים שיבא. יהיו הסוקולנטים של הדס שפונתה מביתה למצפה רמון ו"פורצלן מלחמה", שהם עבודות הקרמיקה המרגשות של שרון קן-דור. יהיה השוקולד שזוכר את דביר קרפ מקיבוץ מגן והבירה המדברית של מבשלת בירצינות מקיבוץ קטורה, שמן הזית המקומי של מגל והמאפים של ג'ילברט מנען.

מה עוד? מזי וג'נה יביאו את הפחמימות של מאפיית M&J מקיבוץ גזר, "עמק השווה" ירכז את כל מה שטוב וטעים בעמק חפר, דוכן תבלינים מחולתה, יין בר קיימא של יקב הרי גליל מקיבוץ יראון, ג'ין הצמחים הארץ ישראלי של מזקקת זוהרה ובירות מבשלת עמליה מניר דוד, מותג החולצות האקטואליות של קרהסקורה, הקפה של בית הקלייה יוניקו ביגור, מורן ארומתרפיה ורוקחות טבעית, סבונים בעבודת יד של נאקה ממרחביה, קולקציית המוצרים הצפונית של ביו תור משדה אליהו, מבשלת בירליך מקיבוץ מנרה וגם הופעת אורח משמחת של תושה בייקרי מאכזיב, אימפריית אפייה שמצאה את עצמה נודדת ללא בית, ותפתח פופ אפ עירוני טעים.

זוהרה ג'ין, שוקיבוץ, שוק אוכל בשרונה מרקט במסגרת הקיבוץ בעיר הגדולה, פסטיבל ט"ו בשבט בתל אביב. גני בורן,
מה שהאדמה נתנה. הג'ין של זוהרה/גני בורן

"קיבוצגיק" ירחיב את היריעה ויפרוש ברחבי העיר מפגשים מצוינים והרצאות מקוריות.

העיתונאי, הפרשן וחוקר הספורט היהודי עדי רובינשטיין יספר כיצד שינו הקיבוצים את הספורט בישראל, הסופר, חוקר השפה ובעל אתר "הזירה הלשונית" ד"ר רוביק רוזנטל, יצלול לעומק השפה הקיבוצית, ואילו יו''ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית דוד קישקה יארח את מייסד ומנכ"ל מסיק קיבוץ מגל אורן הכסטר לשיחה על פיתוח הטרואר המקומי.

במקביל, יקיים העיתונאי אורי משגב שעה שמחה של שיח והאזנה מודרכת לרוק הקיבוצי, והעיתונאי אסי חיים ידפדף עם הקהל בספרו הקיבוצי-קולינרי "חדרוכל", יספר על המנות המיתולוגיות של חדרי האוכל, ועל הסיפורים שמאחוריהן.

בראנץ' של מסעדת האחים, במסגרת הקיבוץ בעיר הגדולה, פסטיבל ט"ו בשבט בתל אביב. ולדה טרוגמן,
הבופה שב. האחים/ולדה טרוגמן

הפסטיבל הוא גם המנוף של מסעדת האחים המצוינת להחזיר את הבראנץ' שלה לחיים (או "להשיב עטרה ליושנה", כהגדרת אסף דוקטור) - ולו לשני בקרים בלבד.

וכך, ארבע שנים לאחר ששולחנות הבופה קופלו על ידי הקורונה, הם חוזרים בהומאז' מקסים ל"חדרוכל", הספר של אסי חיים ועופר ורדי, ומחברים הכול יחד לכדי ארוחה, למעשה משתה.

יהיו פה - קחו אוויר, זה הולך להיות ארוך - סחוג וחמאת סחוג, פסטו, אריסה וחמאה רכה, הרינג ופורל מקיבוץ דן, ספאייח תרד ושקשוקה, לביבות עיג'ה ירקרקות, פשטידת אטריות בדיוק כמו פעם ומגש עמוס בכרובית, בטטה וברוקולי היישר מהתנור.

עמדת פחמימות תגיש פיתות טריות, חלות, מגשי פוקאצ'ה גדולים, "לחמניות שיטפון" שזוכרות את ימי הגשמים הגדולים של קיבוץ עין גדי וכיכרות לחם של חגי.

אלה יקבלו טחינה "רגילה" וטחינה מתובלת, לאבנה עם אגוזים וצזיקי סמיך, גבינה לבנה עם דברים טובים בפנים וסלק, פריקי וקרפצ'יו חציל, סלט ביצים וסלט תפוח אדמה, וגם שומר צלוי עם פרי, וחומוס כמובן - בהשראת המתכון הקיבוצי המיתולוגי של כפר מסריק.

לבד מאלה, תיוחד פינה שלמה לבנייה עצמית של קערה בריאה עם גרנולה הום מייד, יוגורט חמצמץ, חלבה, ריבה וסלט פירות, והמחסומים יוסרו סופית בעזרת קינוחי המילקי המפורסמים של "האחים", מלבי, עוגת גבינה פירורים ונקניק שוקולד. קיבוצי כמובן.

seperator

"שוקיבוץ" בשרונה מרקט ייערך בימים רביעי-שישי (24-26 בינואר) בהתאם לשעות הפעילות של המרקט עצמו. הרצאות "קיבוצגיק" ייערכו באותם ימים בברים ובנקודות אחרות בתל אביב, ואילו הבראנץ' הקיבוצי של מסעדת האחים יתקיים ברביעי-חמישי (24-25 בינואר), בשעות 8:30-12:00 (דיווחים מהימנים מבשרים על סולד-אאוט מהיר, אבל אף פעם לא מיותר לנסות בכל זאת, או לפחות להפציר בהם להחזיר אותו באופן קבוע)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully