וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיילים שווים הכול": האיש של "אחים למנגל" פותח להיט בשר חדש

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 7:46

יוגב זאוי עצר את פתיחת המסעדה האשקלונית שלו כדי להאכיל חיילים בשטח. שואיה היא השלב ההגיוני הבא

מסעדת שואיה, אשקלון/שואיה

בין החיילים שבחזית למשפחות המילואימניקים שנשארו מאחור (כשכולם מתגייסים לעזור גם להן כמובן), נשארו עשרות, אם לא מאות, אלפי המתנדבים שהתגייסו מאז אוקטובר כדי לתמוך בחיילים, בנפגעים ובמפונים ולעודד את רוחם. גם אלו לאט לאט מנסים לחזור לשגרה, לעסקים שהשאירו מאחור, לקריירה ולמשרות השונות, כשהם חייבים להחיות אותן, אחרת יישארו ללא יכולת להדביק את קצב החיים.

אחד מאלו הוא יוגב זאוי מאשקלון, בן 32, שלאחר 13 שנים במטבחים השונים באזור אשקלון יצא לדרך עצמאית, כשהמלחמה הזו פגשה אותו רגע לפני שהוא גוזר את הסרט במסעדה החדשה שלו.

"לאחר שנים החלטתי לצאת לדרך חדשה", סיפר, "בער לי מאוד לפתוח מקום משלי, דווקא פה באשקלון, היכן שאני שייך. שילמתי דמי פינוי למסעדה שנסגרה, והפתיחה הרשמית הייתה אמורה להיות בעשירי באוקטובר. שתבין, הכול היה מוכן - הבשרים, חומרי הגלם, הירקות הטריים - הכול כבר עמד מוכן לפתיחה, מחכה ל'אחרי החגים' כדי לצאת לדרך חדשה".

יוגב זאוי וחבריו לקבוצת אחים למנגל. באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים
סופר כבר 17 אירועים, מצפון ועד דרום. זאוי (משמאל) עם חבריו/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים

אבל החיים של זאוי, כמו של רבים מאיתנו, לקחו כיוון שונה בשביעי באוקטובר. "היו לנו כמה ימים של הלם ושוק מוחלט", הוא מספר, "אבל מהר מאוד הבנו בתור אשקלונים למודי ניסיון שזה ממש לא עוד סבב, ושהמסעדה לא עומדת להיפתח בשבועות הקרובים. ועכשיו מה, נזרוק את האוכל?".

זאוי שלף מהמחסן את ציוד הגריל לאירועים שהיה בסיס העסק הקודם שלו, אסף כמה חברים, וירד לשטח, "לעשות ערב כיפי של בשרים ליחידת יהל"ם. הסתכלנו אחד על השני באירוע ואמרנו לעצמנו שמצד אחד אנחנו יושבים בבית ולא עושים כלום ומצד שני מקבלים פה בשטח המון חום ואהבה מהחיילים שפשוט שווים את זה".

הצעד הבא היה להפוך את כל העניין למאורגן יותר, עם קבוצת וואטסאפ תחת השם "אחים למנגל". היא מכילה עשרות מתנדבים קבועים, ורבים נוספים מצטרפים באופן חד-פעמי לאירועים כשזאוי מתחיל לגייס תרומות. בשבוע האחרון, הוא ציין את האירוע ה-17 שלו. "היינו כבר בצפון. הכי צפון שאתה יכול לדמיין. ירדנו עד לערבה וכמובן פה קרוב לבית בעוטף עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כריך פרנה אנטריקוט  של מסעדת שואיה, אשקלון. יח"צ,
מושחת, טעים, טרי ואיכותי. פרנה אנטריקוט של שואיה באשקלון/יח"צ

כשזאוי "הרים את המבט" מהגריל בשטח, הוא נתקל במסעדה שלו שעדיין עומדת ומחכה לו. "מרגישים שהמצב נרגע קצת", הוא מספר, "והחלטנו לפני כשבועיים שלאט-לאט נפתח את המסעדה. בלי פסטיבלים, זיקוקין, חגיגות וגזירת סרטים. גם מסביב יש עסקים שעדיין סגורים כשהבעלים שלהם עדיין במילואים. החלטנו שפשוט נגיע בוקר אחד ונפתח אותה לקהל".

המסעדה נקראת שואיה (גריל או מנגל בטוניסאית) והיא ממוקמת בשוק הישן של אשקלון. מנות הדגל שלה הן לחמניית פרנה עם אסאדו מפורק או אנטריקוט קצבים, מוגשים עם רטבים תוצרת בית כמו צ'ימצ'ורי וקונפי שום, כשארוחה מגיעה עם טבעות בצל או צ'יפס. במחיר של 56 שקלים לאסאדו ו-55 שקלים לפרנה אנטריקוט.

"כן, זה מזון מהיר, אבל איכותי, ומי שרוצה לבוא ולפתוח שולחן יקבל פה פלטות בשרים נהדרות שאפשר לחגוג עליהם כמה חבר'ה ביחד", זאוי מספר, "הייתה לנו אסטרטגיה שיווקית שדי נזרקה לפח. לאסוף עוקבים בסושיאל, להתחיל בקמפיינים שיווקיים, מודעות וכל מה שצריך, אבל הכול מרגיש לי קצת עקום בימים כאלו, אז פשוט פתחנו, בתקווה שקהל יגיע וייהנה מהמנות המושחתות והטעימות שלנו".

seperator

שואיה, העבודה 31, אשקלון, ראשון-חמישי 10:00-22:00, 08-9437554

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully