וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגאדיר ביקשו המבורגר מארז קומרובסקי. התוצאה היא פצצה אדומה ולוהטת

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 7:30

מהלחמניה ועד הצ'יפס, עם כל הבשר שבדרך כמובן

ארז קומורובסקי עם  rosso - ההמבורגר שיצר עבור אגאדיר. דוד שטיינברג,
עוד ועוד אלמנטים אדומים לכדי יצירה שהיא המבורגר. ארז והמבורגר Rosso/דוד שטיינברג

אם נשים בצד את המסורת הישראלית בדמות חומוס או פלאפל, נדמה כי הישראלים פשוט מתים על המבורגרים. אני לא מדבר על רשתות אמריקאיות כאלו או אחרות, אלא על המבורגר איכותי ומושקע מבשר טרי, כזה שנכנס לדרג הגבוה של המסעדות.

כמו חומוס שגורם לרבים לנסוע במיוחד כדי לרדת על מנה, גם סצנת ההמבורגר שופעת מעריצים קרניבורים, וקהילות פייסבוק שלא מפריע להם לנסוע גם שעה ויותר (ללא פקקים) להיכל המבורגר חדש שנפתח באיזה מושב בגליל או בסמטה צדדית בפלורנטין.

המבורגר רוסו של רשת אגאדיר עם בירה תומר. דוד שטיינברג,
המבורגר רוסו עם בירה תומר, לזכרו של תומר נגר/דוד שטיינברג
"אני מרסק עגבניות ואז משתמש במיץ שלהן כתחליף למים של הבצק. בשילוב הקינואה האדומה יוצאת לחמניה שהיא לא רק אדומה, אלא עם טעם ייחודי שלא טעמתם בשום מקום"

אגאדיר היא אחת מאמהות המזון של הסצינה. הרשת נפתחה בשנת 1997 כבר אוכל קטנטן בנחלת בנימין, צמוד לצומת השוקק של שוק הכרמל ואלנבי. הבר גדל מאז, ואליו הצטרפו סניפים מאילת ועד חיפה, ואגאדיר עצמה אחראית במידה רבה לעיצוב הסצינה - מקום שיוצאים אליו באווירת דיינינג, לוגמים גם יין או בירה ומקבלים מנת המבורגר שלא מפסיקה לקצור שבחים, גם כמעט 30 שנים אחרי.

כעת, עוד אחד מאבות המזון של הקולינריה המקומית נותן את הזווית שלו לתפריט הוותיק של אגאדיר. ארז קומרובסקי מביא את המומחיות שלו בתחום האפייה ויצר עבור הרשת את Rosso, המבורגר שעל פי השם רוצה להיות אדום לגמרי, ממש כמו הבשר.

זה מתחיל בלחמניה אדומה על בסיס בצק שמכיל עגבניות וקינואה, תוספת של בצלים אדומים בסומק, איולי פלפלים מותססים וכל העלים האדומים שארז מצא.

"החבר'ה של אגאדיר פנו אלי כדי שאצור להם המבורגר", הוא מספר, "הרעיון הדליק אותי וקיבלתי דרייב יצירתי. התחלתי לשחק עם הלחמנייה ולקח לי כשלושה חודשים ליצור אותה עד שהייתי שבע רצון ממנה. אני מרסק עגבניות ואז משתמש במיץ שלהן כתחליף למים של הבצק. בשילוב הקינואה האדומה יוצאת לחמניה שהיא לא רק אדומה, אלא עם טעם ייחודי שלא טעמתם בשום מקום, מתקתק וכזה שמשתלב עם טעם הבשר. משם כבר החלטתי שכל ההמבורגר יהיה אדום, כמו הבשר עצמו וכבר שילבתי המון גורמים בתוך המנה, אפילו מנת הצ'יפס מקושטת במעט סומק איכותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
המבורגר Rosso של ארז קומרובסקי לרשת אגאדיר. דוד שטיינברג,
אדום-אדום. המבורגר Rosso של קומרובסקי/דוד שטיינברג

מחיר ההמבורגר, שיהיה זמין בכל הסניפים וגם במשלוחים, עומד על 89 שקלים וכולל צ'יפס ובירה "תומר" או קוקטייל "קומורוסו" (וורמוט אדום, ג'ין, דובדבנים, מיץ לימון וסגירה של טוניק הל).

הבירה היא תזכורת טבעית וכואבת למה שמתרחש כעת בכל תחומי החיים שלנו - מהדורה מיוחדת של מבשלת "גלנץ" הדרומית מירוחם, שמוקדשת לזכרו של תומר נגר, חייל בן 21 מגדוד 51 של גולני, שהיה מראשוני הלוחמים שנתקלו ב-7 באוקטובר במחבלי חמאס בבסיס כיסופים.

נגר היה חובב בירות וטס לפני הגיוס לטיול באירלנד, שם העמיק את הידע ואת האהבה שלו. באותה שבת שחורה, הוא נלחם עם חבריו, הגן על המוצב וחיסל מחבלים רבים, עד שנפל רגעים ספורים לאחר שנגמרה לו התחמושת. מה שהיה, ומה שיכול היה להיות, הוא כעת סמל וזכרון, ומחווה עצובה ומרגשת.

seperator

המבורגר Rosso של ארז קומרובסקי, אגאדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully