וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע כוסות זה ממש לא מספיק: מדריך היין והאלכוהול לפסח 2024

14.4.2024 / 6:00

בקבוקים נפתחים, שולחנות שמחים: טועמי חדש על המדף חלצו

חזרת בשילוב מאכלים אחרים/NOW רוני שרמייסטר

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך, נחוש ומוכוון משימה. והפעם - בקבוקים נפתחים, שולחנות שמחים. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

יין בעיר

פסח 2024, יין בעיר. יין בעיר,
מארזי פסח של יין בעיר/יין בעיר

רשת היין והאלכוהול חוגגת פסח עם אינספור בקבוקים ומארזים משמחים מהארץ ומהעולם, ועם דגש כשרות מוקפד, ומוצדק.

מארז איטליה ופרובאנס (159 שקלים), למשל, כולל בקבוק רוזה דה פייל, בקבוק פרודטורי די מנדוריה אלקטריק בי ושתי כוסות יין. מארז מפרובאנס באהבה (169 שקלים) כולל שני בקבוקי דה פייל ושתי כוסות יין. מארז ישראלי קברנה סוביניון מוסיף לדה פייל בקבוק של נחלים יהודיה 2022 מבית בנימינה, ומארז ישראלי מרלו מבליט את אלעל 2022 מהלייבל הנחשב.

לבד מאלה, יוצעו יינות כשרים כמו וויספרינג איינג'ל, גארוס, אלברט בישו שבלי, לה שאבליזיין שבלי ושילוש של קונדה מריוחה שבספרד, כמו גם קאווה מבעבעת, יינות יקב בזלת הגולן ואת האלכוהול המקומי-צפוני של מזקקת יוליוס מחניתה - מסליבוביץ' ועד בלאן דה גלילי, מאו דה וי תות ועד ברנדי, מוורמוט גלילי ועד עכו ג'ין, בלי לשכוח את תמד בר (79 שקלים), שיכר דבש יבש ומבעבע, מתקתק ואפריטיפי.

יין בעיר

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של פסח וחול המועד

לכתבה המלאה

פאנקו

פסח 2024, פאנקו. דני מילר,
פסח בפאנקו/דני מילר

אתר היין והאלכוהול חוגג פסח עם מגוון עשיר של מארזים לאורחים, למארחים ובעיקר לעצמכם. בכל זאת.

מארז Vibe והגדה (79 שקלים), למשל, כולל זוג כוסות מעוגלות דקות 500 מ"ל, Vibe קברנה סוביניון 750 מ"ל מיקב ירושלים אגש"ח והגדה מעוצבת עם מתכונים.

מארז ערב יין וגבינות (99 שקלים) כולל יין עולם לבן שרדונה 750 מ"ל וסט 3 חלקים של סכיני גבינה.

מארז יין ובשר (109 שקלים) מאגד סט סכיני בשר של ארקוסטיל ויין עולם אדום קברנה סוביניון 750 מ"ל.

מארז אירוח ביתי (139 שקלים) מכיל Vibe קברנה סוביניון 750 מ"ל מיקב ירושלים אגש"ח, קוקטייל ספייסהאוס על בסיס ג'ין, ליצ'י ו-ורדים 200 מ"ל, נגרוני 200 מ"ל וזוג כוסות מעוגלות דקות 500 מ"ל.

מארז הבאתי מתנה שווה (179 שקלים) מקיים עם בקבוק פסגות פיק 750 מ"ל והגדה מעוצבת.

מארז באים להתארח (199 שקלים) כולל בקבוק פסגות רוזה 750 מ"ל, בקבוק פסגות סיני 750 מ"ל וגם הגדה מעוצבת.

במקביל, משיק האתר סדרת יינות עולם כשרים לפסח במחיר נהדר של 3 ב-100. הסדרה כוללת יין לבן יבש על בסיס ענבי שרדונה, יין אדום יבש מענבי קברנה סוביניון וכן רוזה יבש מבלנד של ענבי פינו נואר, קברנה פרנק ומעט שרדונה.

פאנקו

חינאווי Wine & More

פסח 2024, חינאווי Wine & More. חינאווי Wine & More,
פסח בחינאווי Wine & More/חינאווי Wine & More

רשת היין והאלכוהול הוותיקה חוגגת פסח עם מתנות, מארזים והרבה מאוד מבצעים בסניפיה ובמשלוחיה.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מתנה של שש כוסות יין בכל קניית שישיית יינות, דיקנטר מתנה בקנייה מעל 399 שקלים, סלסלות בהרכבה עצמית, וודקה סטולי כשרה לפסח ב-99 שקלים, הבטחה לקוניאק במחיר אטרקטיבי וגם היצע ענקי של יינות מקומיים - משאטו גולן ועד קלו דה גת, מפלם ועד קסטל.

חינאווי Wine & More

יקב טפרברג

פסח 2024, יקב טפרברג. יקב טפרברג,
פסח ביקב טפרברג/יקב טפרברג

היקב הישראלי הגדול חוגג פסח עם היצע גדול של קטגוריות ותמחורים, וכמה כוכבי שולחן חדשים.

שרדונה אסנס 2022 הוא יין לבן יבש על בסיס ענבי שרדונה משני כרמים ייחודיים בהרי יהודה ובעמק האלה, שתססו והתבגרו בחביות עץ אלון צרפתיות. הוא מספק בתמורה צבע צהבהב בהיר ועדין, ארומות פירותיות וטעם חמצמץ ומרענן.

מרלו אסנס 2019 הוא יין אדום יבש על בסיס ענבי מרלו משני כרמים ייחודיים בעמק האלה ובהרי אפרים שהתבגרו בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים, והמתינו בבקבוק שמונה חודשים נוספים. היין האדום-ענברי רומז לשזיף ואוכמניות ומספק לגימה מרוכזת ומאוזנת.

אינספייר 2021 משלב בין ענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטיט ורדו וקברנה פרנק מהרי השומרון ומעמק איילון. הבלנד יושן יותר משנה בחביות עץ אלון צרפתיות ויצא מהן עמוק, פירותי ועשיר מאוד.

יקב טפרברג

יקב תבור

פסח 2024, יקב תבור. יקב תבור,
יינות פסח של יקב תבור/יקב תבור

היקב הגלילי חוגג פסח עם קטלוג מגוון ומארזים סוגרי פינות לאורחים, למארחים ובעיקר לעצמכם.

תמצאו פה, בין היתר, שנין בלאן 2022 מענבים שגדלו באזור מצפה רמון, המציע צבע בהיר וצהבהב, ארומת פרחים וצמיחה וטעמי תפוח ירוק דבשי (59.90 שקלים), רוזה ברברה 2022 עדין מאוד ומאוזן מאוד מענבי הכרם שברמת סירין (59.90 שקלים) וכן קברנה סוביניון קלאסי יותר, עמוק צבע ועמוק טעם, שיצא למדפים לאחר יישון של 12 חודשים בחביות עץ אלון, ומתגמל עם טעמי פרי קלים וסיומת טובה.(59.90 שקלים).

יקב תבור

יקב רקנאטי

פסח 2024, מארז יין של יקב רקאנטי. אייל קרן,
מארז פסח של יקב רקאנטי/אייל קרן

היקב הגלילי הנהדר חוגג פסח עם היצע גדול ומושקע, ומארז רקנאטי יונתן מיוחד.

המארז כולל צמד יינות מסדרת יונתן של היקב - אדום אלגנטי ופירותי מענבי סירה, פטיט סירה וקברנה סוביניון וכן לבן מזני קולומבר וסוביניון בלאן, עם ארומה פרחונית מרעננת, בדיוק בזמן - וזוג כוסות יין כיפיות, נטולות "רגל". מחיר: 100 שקלים.

יקב רקנאטי

יקב בנימינה

פסח 2024, יקב בנימינה. יקב בנימינה,
פסח ביקב בנימינה/יקב בנימינה

היקב הישראלי חוגג פסח עם תפריט יינות מגוון, ושני עוגנים מיוחדים.

תרשיש מסדרת אבני החושן עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים ברמת הגולן ובגליל העליון. לאחר הסחיטה והסינון, עבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, למשך 16 חודשים, וממשיך משם לכשנה נוספת במרתפי היקב. הוא נושא גוון כהה עמוק, ארומות בולטות של פטל שחור, קאסיס, מנטה ו-וניל וטעמים עשירים.

פרפום דה בנימינה הוא יין רוזה יבש מענבי גרנאש (88%) וברברה (12%) מאזור רמת סירין. היין, שעושה כבוד להיסטוריה העשירה של היקב והמושבה, מפגין צבע ורוד בהיר וצלול וארומה הדרית נעימה, ומחזיק בטעמים חמצמצים-מתקתקים של אשכולית אדומה, תותי בר ופטל אדום.

יקב בנימינה

יקב פלדשטיין

פסח 2024, יקב פלדשטיין. יקב פלדשטיין,
יינות פסח של יקב פלדשטיין/יקב פלדשטיין

היקב הצפוני חוגג פסח עם קולקציה רחבה ומשכרת, ושני כוכבים ייעודיים.

גילגמש 2020, על שם גיבור "עלילות גילגמש", הוא בלנד ייחודי משלושה אזורים (גליל, הרי יהודה ומורדות הכרמל), חמישה כרמים ושישה זנים - קברנה סוביניון, גראנש, קריניאן, ארגמן, סירה ורוסאן לבן.

התוצאה היא יין אדום מאוזן ומתובל, שצופה לבורדו ונטוע באזור הים התיכון. מחיר: 120 שקלים.

דבוקי 2023 נשען על אחד הזנים הקדומים באזור מהרי יהודה ומגוש עציון ומספק יין פירותי ומרענן, עם ארומה טרופית קלה ובת-טעם מקומית. מחיר: 110 שקלים.

יקב טורא

יין הרטלנד, יקב טורא. יקב טורא,
יין הרטלנד של יקב טורא/יקב טורא

היקב הישראלי חוגג פסח עם מדפים רחבים ומזיגות נדיבות, וכוכב אחד בולט.

הרטלנד 2022 הוא בלנד אדום יבש (13.5% אלכוהול) מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטיט ורדו שנבצרו מכרם ברכה והתיישנו עשרה חודשים בחביות עץ צרפתיות. הוא נושא ארומות פירות אדומים, וניל וציפורן ומציע לגימה מאוזנת היטב, נעימה ובעלת סיומת ארוכה. מחיר: 95 שקלים.

יקב טורא

הסקוטית

פסח 2024, יין של וינה הרמוסה סלקסיון ושאטו דה ברטראנדס, הסקוטית. הסקוטית,
יינות וינה הרמוסה סלקסיון ושאטו דה ברטראנדס של הסקוטית/הסקוטית

חברת האלכוהול הגדולה מבית ישרקו נכנסת לפסח עם קטלוג מרשים ושלושה מצטרפים חדשים - של שאטו דה ברטראנדס (Chateau des Bertrands) מצרפת ושל וינה הרמוסה סלקסיון (Vina Hermosa seleccin) מספרד, כשרים לחג כמובן.

שאטו דה ברטראנדס לבן הוא יין יבש מענבי סוביניון בלאן ומוסקדל. הוא מבטיח, ומקיים, פירותיות מודגשת של אגסים, אשכוליות וליצ'י, עובד מצוין גם כפרה-אוכל וכאפריטיף ומצנן את החדר, בקטע טוב. מחיר: 55 שקלים.

שאטו דה ברטראנדס אדום נותר בעולמות היבשים. הוא עשוי מענבי מרלו (80%) ו-קברנה סוביניון ומתיישן שנה אחת במכלים, מהם הוא יוצא עם טעמי פירות יער שחורים וניחוחות וניל ועץ עדינים. מחיר: 54 שקלים.

וינה הרמוסה סלקסיון הוא אדום יבש גם כן, מאזור ריוחה אלטה הידוע. היין עשוי מענבי טמפרניו שגדלים בכרמים ברי-קיימא הנטועים בגובה 520 מטר, ואינם מושקים. הוא "מתבגר ומקבל אופי" בחביות עץ אלון אמריקני ויוצא מהן ארומתטי, פירותי ומתקתק, וקליל יחסית. מחיר: 55 שקלים.

ישרקו

יקב ברקן

פסח 2024, יינות יקב ברקן. יקב ברקן,
פסח ביקב ברקן/יקב ברקן

היקב הישראלי הוותיק חוגג פסח מוזהב ודרמטי, עם יינות סדרת גולד, מהדורת פלטינום בולטת ונציג יוקרתי ובוטיקי.

מהדורת הזהב של ברקן (39 שקלים) נשענת על ענבי הכרמים המובחרים בגליל העליון, ומציעה ארבעה בקבוקים שיעלו על שולחן ליל הסדר בטבעיות.

קברנה סובניון גולד 2022 עשוי מענבים שנבצרו באזור כרם בן זמרה ומושב עלמה. היין התיישן בחביות עץ אלון ויצא מהן אדום ובוהק, עם ארומה מתקתקה של פירות ופלפל, אופי נגיש וטעמי שזיף שחור ודובדבנים.

מרלו גולד 2022 עשוי מענבים שנבצרו מכרם עין זיתים. הוא יושן גם כן בחביות עץ אלון, נושא ארומות פירות יער, וניל ועץ ובעל חמיצות עדינה וסיומת פירותית-שוקולדית.

רוזה גולד 2022 מתבסס על ענבי מלבק מכרם עלמה ומספק ארומות תות ודובדבן, נגיעה הדרית מורגשת וחמיצות מאוזנת.

גוורצטרמינר גולד 2022 עשוי מענבים שנבצרו באזור מושב עלמה, ושהה בטמפרטורה נמוכה בתוך מכלי נירוסטה סגורים, רק כדי לשמור על ארומת הוורדים-פירות המתוקה והמעודנת שלו.

קברנה סובניון פלטינום מבציר 2021 מייצג את המהדורה המיוחדת של חביות היקב. הוא מתבסס על ענבים מכרם עלמה, דלתון ויפתח ומבטיח עוצמה ועושר טעמים, כמו גם "הרמוניה מושלמת", כהגדרת ברקן. היין אדום עמוק, עם פירותיות בולטת וטעמי פרי שחור ומתובל, ארומות מתקתקות מאותן חביות והבטחה לסיפוק מיידי אך גם להשתבחות בתנאי יישון טובים. מחיר: 79 שקלים.

פינו נואר בטא 2021 הוא נציג הסדרה היוקרתית של היקב, שמגיעה היישר מהיינן עידו לוינסון. היין מתבסס על ענבים שגדלו בכרם יחידני בבית נקופה שבהרי יהודה, ולאחר התסיסה התיישן במשך 18 חודשים בחביות צרפתיות. מהן, הוא יצא בגווני דובדבן עמוקים, עם ארומת שזיף עוקצנית בשוליה, וטעמים עשירים ומורכבים. מחיר: 80 שקלים.

א.ג.ת.ד

פסח 2024, א.ג.ת.ד. א.ג.ת.ד,
פסח בא.ג.ת.ד/א.ג.ת.ד

חברת השיווק הישראלית חוגגת פסח עם קולקציה רחבה, והבלטות ראויות מרמת הגולן ומירושלים.

קלוד סרור 2023 (109 שקלים) הוא יין אדום של היקב ממושב אבני אית"ן. הוא מורכב מבלנד של קברנה סוביניון (40%), סירה (30%), מרלו (25%) ופטי ורדו (5%), מתיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון ומספק לגימה עשירה.

ל'אור רוז' 2023 (129 שקלים) הוא "הזהב האדום של היקב", יין מענבי קברנה סוביניון (75%), סירה (15%) ומרלו (10%) עם מאפיינים מיבשת אירופה של אלגנטיות ואיפוק.

ל'אור רוזה 2023 (109 שקלים) מאחד ענבי גרנאש (80%) וסירה (20%) ומספק בתמורה שילוב צרפתי ים-תיכוני מרענן, שמתאים מאוד כאפריטיף.

רוזה לימיטד אדישן 2023 (84.90 שקלים) הוא הנציג של יקב ירושלים לקראת החג. הוא מורכב מענבי קברנה סוביניון שגדלו באזור הרי יהודה, ונושא גוף רענן, חמיצות עדינה ולא מעט ארומות פירותיות מקומיות.

וודקה פורטי ומינדייט

וודקה פורטי, א.ג.ת.ד. א.ג.ת.ד,
וודקה פורטי ומינדייט של א.ג.ת.ד/א.ג.ת.ד

במקביל, מנחיתה א.ג.ת.ד בארץ סדרת וודקה חדשה מהולנד, כשרה אף היא לפסח כמובן.

פורטי מיוצרת במזקקת אוונדיס בארץ השפלה אך כל סממניה האחרים מדברים עברית חלקה לחלוטין - מהשם, אות למסע ארבעים השנה של בני ישראל במדבר, ועד התווית הירושלמית, כותל והכול. היא חזקה כנדרש (40% אלכוהול) אך מאוזנת ואלגנטית יחסית לז'אנר, ובוודאי חגיגית.

מידנייט היא כבר מאסכולת הוודקה בטעמים, עם שתי חלוצות ישראליות בדמות לימון ואסאי-אוכמניות (ועוד כאלה שמחכות על המסלול, כמו מלון ואננס). אחוזי האלכוהול (32) עדיין בועטים, והעירבובי הקוקטיילים כמעט נדרשים, אף שהיא מצוינת גם על הקרח, ללא חיזוקים נוספים. מחיר: 99 שקלים.

זינפנדל, The Wanted

יין זינפנדל, The Wanted. The Wanted,
יין זינפנדל, The Wanted/The Wanted

הסדרה הפופולרית של היקב האיטלקי מנחיתה בארץ בתזמון מחושב היטב את הגרסה הכשרה שלה לזינפנדל.

מדובר ביין אדום איטלקי ששואב השראה מיינות דומים מארצות הברית. הוא נבצר מגפנים בוגרות ומחציתו מתיישנת 12 חודשים בחביות אלון אמריקניות. התוצאה היא יין מרוכז מאוד, בעל ניחוחות דובדבנים, פטל, וניל וקוקוס, אופי עשיר ואלגנטיות רבה. מחיר: 60 שקלים.

צור עולם של יין

פסח 2024, צור עולם של יין. צור עולם של יין,
פסח בצור עולם של יין/צור עולם של יין

יבואנית היין והאלכוהול חוגגת עם הרבה מאוד אופציות מזיגה טובות, ועם שלושה בקבוקים בולטים.

לובטלי ברברה דה אסטי (Lovatelli Barbera D'asti) הוא יין אדום יבש מאזור פיימונטה שבאיטליה. הוא מציע צבע עמוק, ארומות בולטות של שזיף ודובדבן, וטעמים עדינים של פירות יער, מהסוג שדורש בשר. מחיר: 105 שקלים.

לובטלי סלנטו פרימיטיבו (Lovatelli Salento Primitivo) הוא אדום יבש נוסף מאזור סלנטו שבארץ המגף, בעל ארומות דובדבן, רמזים לווניל וציפורן וטעם חלק מאוד. מחיר: 69 שקלים.

ברטנורא דולצ'ה נואר (Bartenura Dolce Noir) הוא יין אדום חצי מתוק על בסיס ענבי קברנה סוביניון מפיימונטה, שמאזן היטב פירות ואדמה, ומותיר טעמים קינוחיים וחגיגיים. מחיר: 69 שקלים.

צור עולם של יין

יקבי כרמל

פסח 2024, יקבי כרמל. יקבי כרמל,
פסח ביקבי כרמל/יקבי כרמל

היקב הישראלי הוותיק חוגג פסח עם בציר חדש, סדרות פופולריות, ושני עוגני שולחן בולטים ומשתלמים.

Selected קברנה מרלו 2023 (35 שקלים) הוא יין אדום יבש שיושן 3-6 חודשים במכלי נירוסטה ונושא טעמים פירותיים ותחושה מרעננת

Private Collection רוזה 2023 (45 שקלים) הוא יין רוזה יבש ששהה שלושה חודשים במכלי נירוסטה ומתאפיין בגוון ורדרד עדין ובטעמי פטל ואוכמניות.

יקבי כרמל

NOAH 12

פסח 2024, מארז ערק של NOAH 12. NOAH 12,
מארז ערק של NOAH 12/NOAH 12

מותג הערק הגבוה בהובלת ציון ברוך (ומבית טמפו) חוגג פסח בצורה היחידה המתבקשת בימים אלה, ובכלל - מהדורה מוגבלת שמוזגת אלכוהול מבקבוק ומעירבובי קוקטיילים.

הערק, של מאסטרפיס טים מבית טמפו, מיוצר במזקקת קוועאר שבצפון ונשען על מי מעיינות טבעיים ומוהל יחד כהל ענבים, זרעי אניס וחומרי גלם טבעיים בלבד, ללא תוספת צבע או חומרי טעם.

המארז כולל בקבוק ערק כמובן, בגירסה קלאסית או בוויב הלימוני הצהוב, שתי כוסות ושני קוקטיילים של ספייסהאוס שעושים שימוש במשקה עצמו - "פינק סאנסטס" עם אגסים ו-ורבנה, ו"ספרינג בלוסומס" עם מיץ אשכוליות והיביסקוס. מחיר: 149 שקלים למארז ערק נקי, 135 שקלים למארז ערק לימון.

ערק נח

ארק שליט

ארק שליט. ארק שליט,
ארק שליט/ארק שליט

סיפור מרתק על משפחת כהן וסבתא סעדה מתחיל במרוקו, עובר בירוחם ונמשך עד היום, עם מתכון משפחתי לארק מצוין שיוצא גם בימים אלה מבית הזיקוק המקומי בעיר הדרומית.

המותג מציע שלוש גירסאות - קלאסית שנמזגת נקי, על מים או בשילוב מיץ הדרי כלשהו (37.5% אלכוהול), "שליט הלימונים" שמשלב את הארק עם לימון ישראלי כמובן, לכדי דרינק כיפי שדורש רק קרח ואולי נענע (16% אלכוהול) וגם "ארק אקסוס", שורש צמח הליקריץ שמוכנס באופן ידני לכל בקבוק, ומתגמל בטעם עשיר ומתקתק (37.5% אלכוהול).

בריזר אבטיח, בקרדי

בריזר אבטיח כשר לפסח, בקרדי. בקרדי,
בריזר אבטיח כשר לפסח של בקרדי/בקרדי

מותג האלכוהול הפופולרי מבית בקרדי חוגג פסח עם מהדורה ראשונה של בריזר אבטיח, כשר כמובן.

המשקה האדמדם מצטרף בכך לשני הטעמים הכשרים לפסח שכבר זמינים - לימון ואננס - ויציע שילוב מוצלח של פאנץ' קריבי-ישראלי, חיזוק אלכוהולי מתון (4%) וגודל (275 מ"ל) שמעודד חיוכים. מחיר: 10-12 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully