וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבה, קמח, גלידה והרבה שוקולד: מדפי פסח כבר לא מתביישים

18.4.2024 / 6:00

אפייה, השתוללות, בישול ושחיתות: טועמי חדש על המדף הוכשרו

ביקור במפעל במבה של אסם/צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: ליאור נאור

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך, נחוש ומוכוון משימה. והפעם - אפייה, השתוללות, בישול ושחיתות. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

חטיפים, עוגיות, פסטה ותערובות אפייה, אסם

פסח 2024, אסם נסטלה. סטודיו אסם,
פסח באסם/סטודיו אסם

ענקית המזון המקומית חוגגת פסח כשר כמובן, וכמעט בלתי מורגש מבחינת היצע ומדפים.

יהיו פה - ברשתות השיווק כמובן - במבה בומבה פופולרית, ובצדק, צ'יפס מתוצרתה (קלאסי בטעם טבעי וגם Wavy גלי וסוער, מהדורה מיוחדת של ביסלי Free Style מקסיקני פריך, וכן גירסאות כשל"פ של להיטיה המוכחים, מאפרופו ועד במבה אדומה, מפופקו ועד שטוחים.

במקביל, מכריזה אסם על "הרמת הכפפה" הצרכנית שדרשה עוד מתוק ועוד גיוון, ומשיקה עוגיות כשרות לפסח, ללא גלוטן, בטעם וניל ועם מרקם מוצלח שדורש טבילה מהירה בקפה.

החדשות וההכרזות הללו מצטרפות לקולקציה השגרתית אך חגיגית של החברה, ולמוצרי 2024 שמפגינים הופעת בכורה. אלו נעים בין תערובות אפייה לעוגה ולפנקייק (שדורשות קצת תוספות בייסיק ומספקות בתמורה תחליף ראוי ולמעלה מזה), פסטה ללא גלוטן, נודלס אטריות אורז דקיקות וגם רוטב סויה.

בארבע מילים: חג ללא כאבי ראש

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של פסח וחול המועד

לכתבה המלאה

בן אנד ג'ריס

פסח 2024, בן אנד ג'ריס. בן אנד ג'ריס,
פסח בבן אנד ג'ריס/בן אנד ג'ריס

מותג הגלידה הפופולרי נערך לחג עם סדרה רחבה, מגוונת ומייתרת מגבלות, כשל"פ כמובן.

קולקציית הפסח של של בן אנד ג'ריס כוללת שמונה טעמים - וניל, שוקולד, בננה אגוזים אנדרייטד, שוקולד אגוזים, ברי נ'אייס (גלידת שמנת עם תות שדה), דולצ'ה דה לצ'ה (גלידת שמנת עם ריבת חלב ופאדג') מצוינת וכן קפה. מחיר: 24.90 שקלים לפיינט, 10 שקלים למנה אישית.

במקביל, שבה למקפיאים המהדורה המיוחדת של גלידת החרוסת, שהתחילה כגיחוך ותפסה את מקומה הרציני לגמרי על שולחן הקינוחים, עם בסיס שמנתי, חרוסת של ממש, תמרים ואגוזי מלך, כמו גם תיבול קינמוני. למה לא, בעצם?

בחמש מילים: אין סיבה להפסיק עם הכף

סולרו אננס ו-Lelo, גלידת שטראוס

סולרו אננס ו-Lelo, גלידת שטראוס. סטודיו שטראוס,
סולרו אננס ו-Lelo של גלידת שטראוס/סטודיו שטראוס

מותג המקפיאים הישראלי חוגג קיץ ופסח במקביל, עם השקה כפולה, מתוקה ומותאמת לוח שנה.

מתחילים ב-Lelo, סדרת הגלידות הטבעונית של החברה, שמצרפת להיצע שני פיינטים חדשים - רום ושוקולד עם שברי שקדים וכן גירסה כשרה לחג של וניל וקרמל מלוח עם שוקולד ושברי שקדים מסוכרים - בלתי מתפשרים ועם המון משחקי מרקם פנימיים, וכיפיים.

לצד אלה, מגיע גם חבר חדש באחת הקולקציות הפופולריות אצלנו, בדמות גלידת סולרו וניל ואננס, על בסיס השילוב המוכר והמוצלח-תמיד של שרבט-ריפל-ציפוי, עם טאץ' טרופי מתוק-חמוץ ואפילו "מחיר" מקסים של 88 קלוריות.

בחמש מילים: אביב, קיץ, מה זה משנה

פסטה ללא גלוטן ורוטב עגבניות, ברילה

פסטה ללא גלוטן ורוטב עגבניות, ברילה. ברילה,
פסטה ללא גלוטן ורוטב עגבניות של ברילה/ברילה

הימים שבהם נמנעי הגלוטן היו מסתערים על מדפי הפסח כבר מאחורינו, והקולקציה של המותג האיטלקי הפופולרי רק ממחישה את זה - בהיצע, במחיר וגם בטעם.

סדרת הפסטות ללא גלוטן של ברילה כוללת ספגטי, פוזילי, פנה ולזניה מקמח תירס לבן וצהוב, וכן אורז ללא גלוטן. הן שומרות היטב על מרקמן (חיסרון ידוע של פסטות דומות מהעבר), מצליחות לספק את הנגיסה המצופה ובאופן כללי אינן משדרות פשרה כלל. רחוק מזה.

במקביל, ובמהלך משלים יעיל מאוד, משיקה ברילה גם את סדרת רטבי העגבניות שלה, כשרים אף הם לחג כמובן.

הסדרה כוללת ארבע וריאציות אדומות - פומדורו קלאסי, בסיס לבולונז שרק דורש תוספת בשר, נפוליטנה עם ירקות שורש וכן בזיליקום מצוין. מחיר: 14.9-18.90 שקלים לצנצנות 400 גרם.

בחמש מילים: לעשות את החג בארץ המגף

קמיל בלוך, טסה

שוקולד של קמיל בלוך, טסה. טסה,
שוקולד של קמיל בלוך בטסה/טסה

קבוצת הממתקים הגדולה נערכת לחג עם הנחתה שוקולדית מדויקת ומתוזמנת של מוצרי המותג השווייצרי המצוין.

המשלחת כוללת, בין היתר, את סדרת רגוסה על בסיס שוקולד חלב, שוקולד מריר או כבלונד במילוי פרלין ואגוזי לוז שלמים, וגם את ליין טורינו המיתולוגי למדי, ובצדק.

במקביל, מציעה הרשת גם מארזי חג כשרים לפסח וגמישים במחיר (55-320 שקלים) שנארזו על ידי עמותות המעסיקות אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

מארז "ים של טסה" (119 שקלים), לדוגמה, כולל בונבוניירת טופיפי, היידי בוקרה פרח קרם אגוזים, אפיפיות במילוי קרם פטיסייר שוקולד לבן, שוקולד רגוסה שווייצרי, שוקולד טורינו, שוקולד היידי אגוזים מקורמלים, חטיף חלב וניל, וכן חטיף שוקולד היידי קפוצ'ינו. מחיר לצרכן של 119 ש"ח.

בשתי במילים: בדיוק בזמן

אורז LalQilla, תבליני גרשון

אורז LalQilla, תבליני גרשון. מקס דופלי,
אורז LalQilla של תבליני גרשון/מקס דופלי

היבואנית הישראלית הוותיקה חוגגת פסח עם הרחבת מדפים משמחת, בדמות אריזות 1 ק"ג ביתיות של מותג האורז ההודי הידוע.

האורז, שגדל במרגלות הרי ההימלאיה, מעובד בצורה מסורתית ומספק טעמים עמוקים מהרגיל והמוכר. עד כה, הוא הגיע ארצה בשקי 5 ק"ג גדולים, וכעת מנחיתה החברה אורז בסמטי "Qilla Excel" ארוך ודק שיושן במשך שנתיים (13.80 שקלים), אורז בסמטי "Majestic" אוורירי ורך יותר (12.60 שקלים), אורז בסמטי "Supreme Sella" שדורש זמן בישול קצרצר יותר (11.80 שקלים) וכן אורז בסמטי מלא "Super Healthy Food", אגוזי מעט בארומה שלו, שמשווק בצנצנת (13.90 שקלים).

בשתי מילים: אחד-אחד

תערובת קניידלך ואטריות שעועית, מאסטר שף

תערובת קניידלך ואטריות שעועית, מאסטר שף. מאסטר שף,
תערובת קניידלך ואטריות שעועית של מאסטר שף/מאסטר שף

מותג האוכל האנרגטי מתכונן לחג עם קיצור דרך מתבקש במטבח והשקה מתבקשת.

מדובר בתערובת קניידלך להכנה מהירה, על בסיס קמח מצה, קמח חיטה ותבלינים - וללא מדבקות אדומות. המארז (12.50 שקלים) מכיל שתי שקיות נפרדות להכנת כ-30 כדורי קניידלך ודורש תוספת של שתי ביצים ומעט שמן לכל שקית, ובישול כמובן. ההבטחה - "קניידלך בטעם של פעם" - גבוהה אך משתלמת.

לצדה, מגיעות גם אטריות שעועית כשרות לחג, באריזת 300 גרם (9.90 שקלים) המכילה שש "תלוליות" נפרדות - לחלוקה טובה של בישול ביתי מדוד. האטריות, חלק מהסדרה האסייתית של מאסטר שף, מיוצרות בסין, נשענות בעיקר על עמילן שעועית ירוקה, ומסתדרות מצוין בתוך קערת סלט גדולה, או כחלק מרול דפי אורז, למשל.

בשלוש מילים: לא רק בפסח

חזרת וחרוסת, אוליביה

חזרת וחרוסת, אוליביה. אוליביה,
חזרת וחרוסת של אוליביה/אוליביה

חברת הרטבים והממרחים מבית תנובה נערכת לפסח עם קאמבק כפול, משמח ומתוזמן היטב, בדמות חרוסת וחזרת חגיגיות ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל.

ממרח החרוסת המתוק נשען על שילוב קלאסי של תמרים, תפוחי עץ, יין אדום ושקדים ואילו החזרת עושה שימוש בסלק בולט, עם חומץ, מלח, תבלינים והחזרת עצמה כמובן. הצנצנות (210 גרם, 12.90-14.90 שקלים) הגיעו לפני החג ולא שרדו כמובן את תקופת ההמתנה, אחת הקפיצה היטב כריכים וארוחות עם מעט מדי קיק והשנייה, מטבעה, חוסלה כפי שיוצריה כיוונו מלכתחילה - כפית, ותו לא.

בשתי מילים: דאבל-פאנץ'

תערובת לעוגות ועוגיות, קמח הארץ

תערובת לעוגות ועוגיות, קמח הארץ. משה פילברג,
תערובת לעוגות ועוגיות של קמח הארץ/משה פילברג

הטחנה המצוינת ממושב כוכב מיכאל נערכת לחג עם הנחתה מצוינת מאיטליה, בדמות תערובת כשרה לפסח להכנת עוגות ועוגיות - ויותר מזה.

התערובת, מבית טחנת Molino בצפון ארץ המגף, מצטרפת למקבילתה המיועדת למאפים ולחמים - אף היא כשרה לפסח - ואינה כוללת גלוטן או סוכר. היא דורשת הוספת נוזלים בלבד, ומספקת בתמורה תוצאות אווריריות באופן יוצא דופן, ושכחת-פסח מבורכת. מחיר: 17-22 שקלים לאריזת 500 גרם.

בשלוש מילים: חמץ ללא חמץ

חליטות אורגניות, ברא צמחים

חליטות אורגניות, ברא צמחים. ברא צמחים,
החליטות האורגניות של ברא צמחים/ברא צמחים

מותג הוולנס הטעים נערך לחג עם מהדורות מיוחדות, כשרות לפסח כמובן, של חליטות התה המצוינות שלו.

סדרת החליטות (35 שקלים לקופסה) האורגניות משלבת, בין היתר, עלי פטל אדום ופרחי קמומיל, תה ירוק ותמציות שפועלות להרגעה, מסלילות שינה טובה יותר, נלחמות בהתקררות ואף יודעות לעבוד כדי לעזור למערכת העיכול. לנו, על כל פנים, הן תמיד הגו-טו בסופו של יום, בוודאי בסופה של ארוחת חג אימתנית מהסוג שצפוי לנו.

בשתי מילים: הסיומת המושלמת

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully