וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבקת, הכלה, הרויאלית והווינרית: 8 קינוחים שווים (מאוד) לפסח 2024

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 7:25

כי יש גבול לכל עבדות, וגם החירות שלכם חשובה

עוברים את ליל הסדר בטוב/NOW גל הללי, לירז עוזרי, עדן סניגו, שירה בר עריכה: דנה מרם

מערכת וואלה! היא לא בדיוק המקום הכי שליו בימים רגועים יותר, שלא לדבר על שגרה, אבל כעת היא אקסטטית מהרגיל, דרוכה ואנרגטית. בגלל המלחמה והשלכותיה החדשותיות כמובן, אבל גם בשל פסח. או, אם לדייק יותר, קינוחי פסח.

וכך, שני המשפטים השגורים ביותר במסדרונות הארגון הם "איך העזת להיכנס לחדר הזה בלי משהו מתוק" לצד "עוגות כשרות לפסח זה עסק מורכב". למעשה, שני המשפטים הללו נשזרים זה בזה, רודפים אחד את השני, וכרוכים אחד במילותיו של האחר. הכמיהה למשהו מתוק באמצע יום עבודה קשוח (ובסוף ארוחת ליל סדר מתישה למדי, בואו נודה בזה) לעומת זכרון העבר, מהשנים הרחוקות יותר בעיקר, שהוא פשרות, תהיות ותחושה מוחמצת של מתוק שלא עשה את עבודתו.

2024, עם זאת, שמה ללעג את שני המשפטים גם יחד. היא בהחלט יודע שקינוחי פסח הם עניין "מורכב" שיש לתת לו תשומת לב וחשיבות, אבל גם בהחלט יודעת לממש. הביצועים מרהיבים, הטעמים חדים, האיזונים קיימים ואותן פשרות התנדפו לאוויר מזמן. ולכן, גם ה"איך העזת להגיע לכאן בלי קינוח" נפתר במהירות. עם רמה כזאת, זה בלי כיבודים. פשוט. חג שמח, ובתיאבון!

הווינרית: מימי

פסח 2024, מימי. דניאל לילה,
פסח במימי/דניאל לילה

קבוצת האפייה והמתוקים מבית נונו חוגגת פסח עם יציאה חריגה יחסית מעולמות הקלאסיקה המאופקת, משמחת מאוד כמובן.

קולקציית פסח שלה כוללת עוגות ויטרינה מפוארות בדמות סבלה אגסים בפורט עם קרם שקדים ואגוזי לוז (108 שקלים לקוטר 20), עוגת שוקולד "אצילית" (טורט שוקולד, קרמו ומוס שוקולד בלגי, 142 שקלים) עמוקת טעם ומאוד-מאוד מחבקת, וכן עוגת קפה לאטה ושוקולד (138 שקלים) שכמעט מרחיקה את הסכינים באסתטיות שלה, אך רק לזמן קצר מן הסתם. בכל זאת קרייב. הפעולה הבלתי נמנעת מגלה לבסוף דקואז אגוזי לוז, קרמו קפה ומוס שוקולד אספרסו בוגר ומיוחד, בטח בהשוואה לקינוחי החג המסורתיים.

לצד אלו, יש גם עוגות בחושות שוברות שגרה - מפרג-שוקולד (58 שקלים) בציפוי שוקולד קראנצ'י ואגוזי מלך, עוגת פאדג' שוקולד (47 שקלים), עוגת ג'אנדויה קוקוס (48 שקלים) ששמה ללעג קינוחי קוקוס "של פסח", וגם מנצחת נהדרת בדמות עוגת פולנטה תפוזים (52 שקלים) עם פרוסות תפוז מסוכרות מלמעלה, שהיא קצת בסבוסאית במאפייניה, ומאוד מתחסלת בכל השאר.

מימי

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של פסח וחול המועד

לכתבה המלאה

הפאדג'ית: רולדין

פסח 2024, רולדין. רונן מנגן,
פסח ברולדין/רונן מנגן

רשת האפייה והמתוקים התסערה על החג כמו על כל מועד ראוי על לוח השנה, ותחת הכותרת (המוצדקת) כשר לעמוד בפניה. משחקי מילים זה גם דבר מתוק, מסתבר.

ההיצע רחב עד להתפקע, ומשכיח כמעט באופן מיידי את מגבלות הכשל"פ. כן, גם כשפרווה, כמו ב"קרוקנט פרלינה" (ביסקוויט קקאו, ג'פונז שקדים, מוס פרלינה ושונטי אגוזי לוז, 165 שקלים, 75 שקלים לפס), "מרקיז שוקולד" (ביסקוויט קקאו, קרמבל לוז שקדים ומוס שוקולד מריר קרמל) ועוגת שוקולד-קרמל-פטל (שטרוייזל לוז פטל, ביסקוויט קקאו לוז, קרמו שוקולד מריר וקרמל, מוס שוקולד ושונטי פטל)

באגף החלבי, תמצאו "אינפיניטי קרמל" (שטרויזל שקדים ואגוזי לוז, ביסקוויט קוקוס, קרמו קרמל ריבת חלב ומוס שוקולד לבן) מתוקה-מרירה-נהדרת, עוגת גבינה באסקית, בר בלונדי בראוניז, "קפה שוקולד או-לה" (קרוקנט שוקולד קפה, ביסקוויט קקאו, קרמו קפה ומוס וניל מסקרפונה), "רושרס פטל" (דקוואז' שקדים, קרמבל לוז, קרמו פטל ופירות יער, מוס מסקרפונה בקראסט שוקולד לבן, 85 שקלים לפס) חגיגית וסגלגלה וגם מנצחת תמידית בדמות עוגת פאדג' שוקולד (130 שקלים) עמוקה, רכה ומהסוג שדורש חיתוך שמרני מאוד.

לבד מאלה, יש גם טארטים (אגסים ותפוחים, למשל), עוגות בחושות (שיש שוקולד, אגוזים-קינמון עסיסית, תפוז-קוקוס, משמש אמרטי שזועקת לקפה גדול ופרג שוקולד שעדיין לא סיימה לחגוג את פורים, וכבר מתדפקת על דלתות המסיבה הבאה).

עוד? למה לא. יש עוגיות פקאן מושלגות ונחטפות ומקרונים צבעוניים, משחקי מרציפן ושקדים מצוינים, חיתוכיות וסבלה, פחזניות ונשיקות וגם כדורי שוקולד, אם יחסר.

כל המתוק הזה נכנס גם למארזי מתנה חגיגיים ומוקפדים, מותאמי תקציב ורצון טוב. מארז הכולל יין רוזה קטן (375 מ"ל), בראוניז שוקולד ונשיקות פטל או וניל יעלה 122 שקלים, למשל, קופסת טארט או בר עם עוגיות וממרח אגוזי לוז תעלה 142 שקלים וקומבינציית עוגה-מקרונים-נשיקות-עוגיות יגבה 183 שקלים.

רולדין

הכלה: מיקי שמו

פסח 2023, מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגת דייטונה לבנה של מיקי שמו/דניאל לילה

רשת האפייה והמתוקים המצוינת חוגגת פסח כשר כמובן, בלי לשכוח מה חשוב באמת.

הקולקציה כוללת, בין היתר, עוגיות נוגטין במילוי קרם פרלינה שמתחסלות כמעט מעצמן, מקרונים צבעוניים, עוגיות פלורנטין ועוגיות מושלגות, בראוניז ששכחו את פסח, אלפחורס וקלאסיקות קוקוס ובוטנים.

מלבדן, יש גם עוגת ג'פונז (ריבת חלב בשילוב שוקולד לבן ומרנג אגוזים), עוגת מוצארט (מוס שוקולד לבן וחלב בשילוב מרנג אגוזים), "נשיקה צרפתית" (פאדג' שוקולד לבן, מוס קפה וקרם אגוזי לוז), "דקואז" (מוס שוקולד חלב ומוס קרמל על בסיס מרנג שקדים), עוגת גבינה עם אוכמניות, דובדבנים או פסיפלורה וגם דייטונה בגירסת שוקולד חלב או לבן - מרהיבה, חגיגית ומספקת קבלות לשואו.

עוד? שמו הכין גם פאי תותים עם תחתית בצק שקדים, עוגת פאדג' שוקולד, עוגת גבינה ולימון אפויה, עוגות בחושות לרוב (כולל נאנטה שתשדרג כל קפה מפוהק), וכן קישים חלביים על בסיס גבינות, עם פטריות או גבינות צאן, כרישה או חצילים ועגבניות מיובשות.

קונדיטוריית שמו

ה(ממש לא)בייסיק: דלאל

פסח 2024, דלאל. אסף קרלה,
עוגיות טוויל תחרה של דלאל/אסף קרלה
פסח 2024, דלאל. אסף קרלה,
עוגת פיסטוק-תות של דלאל/אסף קרלה

הקונדיטוריה הרומנטית בשכונת נווה צדק חוגגת פסח תחת המנטרה "Back To Basic", ומה נאמר, אם זה הבייסיק, אז איפה בדיוק מוצב הרקיע?

הקולקציה של תימור לביא כוללת עוגת נמסיס שוקולד (165 שקלים לקוטר 22) עם גנאש שוקולד וטאץ' קוניאק, מרקם מושקע וסכנת היסחפות קשה, עוגיות אמרטי שקדים (64 שקלים למארז 300 גרם) שמשכיחות מגבלות חג, עוגיות טוויל תחרה (58 שקלים ל-400 גרם) גדולות המתפקדות כסנדביץ' מושחת שכולא בין צדדיו גנאש שוקולד כמובן, וכן כוכבת בולטת מאשתקד, בדמות עוגת שכבות פיסטוק ותות (158 שקלים לקוטר 15) עם גנאש וניל ומחיצות פריכות שמחברות הכול לכדי קינוח שלא מותיר אחריו שום עדות.

לבד מאלה, יהיה כאן גם לחם כוסמת ירוקה מותססת (36 שקלים) על בסיס קמח שקדים, שמן זית, זרעי פשתן וגרעיני חמניה מעל.

דלאל

המחבקת: בייקרי

פסח 2023, בייקרי ודליקטסן. ליאל סנד,
פסח בבייקרי/ליאל סנד

מוקד המתוקים מבית R2M של רותי ברודו חוגג פסח עם קולקציה מרהיבה של אי-התפשרויות, ואקסטרה-שחיתויות.

יש פה, בין היתר, קומפוט תפוחים ופירות יבשים (62 שקלים), טארט מסקרפונה-לימון (78 שקלים) ואת עוגת הגבינה (118-230 שקלים) כמובן. איך לא.

לבד מאלה, יש בחושות (פולנטה-תפוז, שוקולד-קוקוס או פרג ואגוזי מלך, למשל), עוגת שוקולד ולרונה (129 שקלים), עוגת מוס פרלינה (עם קרם שוקולד קפה ופיננסייר וניל, בציפוי גנאש שוקולד ותחתית קראנץ פצפוצים, 124 שקלים) שדורשת חיתוך שמרני (גם בגלל העושר וגם כדי שיישאר לכם למחרת) ולהיט מגולגל בדמות רולדה על בסיס טורט שקדים, עם קרם שמנת, שוקולד לבן ודובדבני אמרנה (92 שקלים) - מכילה, מאפשרת, מנחמת ומחבקת.

עוד? ברור שעוד. עוגיות פאדג' שוקולד, למשל, ועוגיות מרנג קוקוס, עוגיות שוקולד צ'יפס מותאמות-חג ואמרטי משקדים ואגוזי לוז עם אפיל מרציפני עדין, פודינג אורז או טרייפל מסקרפונה ופירות בכוסות, וגם מקרונים, לימונשלי, טירמיסו ומוס שוקולד.

בייקרי

השמנתית: ביסקוטי

פסח 2024, ביסקוטי. בועז לביא,
פסח בביסקוטי/בועז לביא

הקונדיטוריה הנהדרת בהובלת רוסלה יונה חוגגת תחת אזהרה מתבקשת לא לפסוח על המתוק. לא שתיכננו חלילה.

יהיו פה, בין היתר, קישים ללא חשש קטניות (בטטה, אגוזים וגבינות או קומבינציית בצל, כרישה ויין לבן), אופציות מלוחות ופיתויים מתוקים אינספור, וגם יותר מכך איכשהו.

טופי קראנץ' (74 שקלים לפס, 198 שקלים לקוטר 26 ס"מ), למשל, היא עוגת שוקולד פאדג' עם קרם נוטלה, קראמבל שוקולד ונוגט קריספי, קרם שנטילי וניל, ומעטפת קרמל מלוח משובץ גבישי שוקולד מוזהבים קראנצ'יים (ומכנסת את כל אלה לפצצת קינוח קוהרנטית), "שוויצריה הקטנה" מתחילה בתחתית עוגיית מרנג אגוזים, ומערימה קרם מסקרפונה, שכבה קריספית של שוקולד מריר ונטיפי שוקולד לבן, ועוגת גבינה אפויה "ניו יורק" דוגלת בגישה סולידית לחיים, עד שהכפית הראשונה והשמנתית מגיעה ממנה לפה.

מה עוד? "שלושה שוקולדים" (תחתית עוגת שוקולד ללא קמח, קרם שוקולד בלגי, קרם בלונדי, קרם שוקולד לבן וציפוי שוקולד לבן, עוגת אינגליש שוקולד פאדג' (66 שקלים), דואט וניל ושוקולד (קרם שוקולד בלגי, קרם וניל בשילוב דקואז' שוקולד ואגוזי לוז וציפוי גנאש שוקולד מריר), עוגת פיסטוקים טבעונית עם קרם וניל וצ'אנקים של שוקולד, "נוצ'ולטו" טבעוני עם שכבות קרם שוקולד בלגי וקרם פרלינה אגוזים, עוגה בחושה גזר (52 שקלים) ובראוניז שוקולדיים משכיחי מגבלות חמץ (52 שקלים).

ביסקוטי

הרויאלית: בבקה בייקרי

פסח 2024, בבקה בייקרי. ניב גלזמן,
פסח בבבקה בייקרי/ניב גלזמן

רשת הפיתויים של קורל ושיר גורן לא נתרעה מהחג, ומציעה קולקציית קינוחים ומאפים משכיחת פסח, ויותר מזה.

יש כאן, בין היתר, עוגה בחושה פאדג' שוקולד (49 שקלים) מטעה בצניעותה ועשירה מאוד, בחושה על בסיס תפוז וקוקוס (46 שקלים), פס טארט שוקולד (72 שקלים) על בסיס בצק פריך מקמח ללא גלוטן וקרם שוקולד מריר (72 שקלים) מצוין, וכן טארט פסיפלורה, גם הוא בפורמט פס, במילוי קרם חמצמץ ובציפוי גנאש פסיפלורה מתוק וסמיך (72 שקלים) שהוא גם הקינוח האידיאלי לארוחות החג הכבדות.

מלבדן, יש גם עוגת נמסיס ללא קמח (69-159 שקלים), עוגת גבינה אפויה (69 שקלים), קוביות פאדג' בראוניז (44 שקלים) חתוכות וזועקות קפה, נשיקות מרנג נוסטלגיות (32 שקלים) וקיש בצל או בטטה, עם בצק פריך מלוח (ומצוין בפני עצמו) ותערובת רויטל שמנתית-חגיגית (98 שקלים) - לימי חול המועד, לארוחות שמחות, ובכלל.

בבקה בייקרי

הקרמלית: דה לה פה

פסח 2024, דה לה פה. דה לה פה,
פסח בדה לה פה/דה לה פה

רשת הקונדיטוריות הוותיקה חוגגת פסח עם קולקציית אביב עשירה, מושקעת ומתוקה כמובן.

יש כאן, בין היתר, עוגת "גלית" (מוס שוקולד לבן, קרם אגוזי לוז על בסיס שוקולד לבן אפוי, 134-219 שקלים), "שוברט" (שכבות מוס מוקה, שוקולד מריר ושוקולד לבן עם מרנג אגוזים 219 שקלים), "פרלין" (תחתית מרנג אגוזים, מוס נוגט ואגוזי לוז בציפוי שוקולד, 189 שקלים) וגם להיט "קרמלה" (מוס שוקולד עם טופי קרמל, 134-189 שקלים) מתוקה-מרירה, ובעיקר משגעת.

לבד מאלה, יש גם עוגת קיפוד מפורסמת למדי (שכבות מוס שוקולד עם מרנג אגוזים על בסיס שוקולד אפוי (134-219 שקלים) ומרהיבה למדי, עוגת פיסטוק-פטל (219 שקלים), "כיפת חלב" (מוס ריבת חלב ושוקולד לבן על בסיס שוקולד לבן אפוי עם מרנג קוקוס וקוקוס קלוי (134-219 שקלים), "מוצרט" עם מוס מריר עדין, מוס שוקולד לבן וגרידת תפוז (134-219 שקלים) וכן "יערה" (תחתית שוקולד לבן אפוי, מוס שוקולד לבן ומוס פירות יער (134-189 שקלים) שהייתה הפייבוריטית שלנו עם קיק חמצמץ וקליל יחסית, שהקפיץ עוד קצת את אווירת החג.

דה לה פה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully