וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ שיעזור למקרר שלכם להפסיק להסריח - וכבר יש לכם בבית כל מה שאתם צריכים

20.5.2024 / 0:04

סקר גילה שאחד מכל עשר אנשים לא זוכר מתי הוא ניקה בפעם אחרונה את המקרר, אז קבלו טיפים כיצד למנוע מהמקרר להסריח (למשל אחרי שנשפך בו חלב), כולל טיפ קפה מדהים

טריק לניקוי המקרר/mama_mila_

זה לא סוד.- רובנו לא ממש טורחים לנקות את פנים המקרר בצורה מסודרת וקבועה, ובטח שלא ביסודיות. זה יכול להיות סיוט כשאתם מריחים משהו מסריח במטבח ולא יודעים מה המקור שלו - אז התשובה היא בדרך כלל: המקרר.

מתברר שאנחנו לא לבד ומדובר בתופעה עולמית: הבריטים למשל נותנים למקררים שלהם להסריח בממוצע 87 ימים בלי לנקות אותם באופן יסודי. סקר שבדק 2,000 מבוגרים בבריטניה חשף שאחד מכל 10 אנשים בכלל לא זוכר מתי בפעם האחרונה הוא ניקה את המקרר, ויותר מ-10 אחוזים משוכנעים שבכלל אין צורך בכך מכיוון שהטמפרטורות הנמוכות שומרות על טריות המזון.

עם זאת, המומחים מ-"Good Housekeeping" מסבירים שאתם מוכרחים לנקות את המקרר ניקיון עמוק כל שלושה עד שישה חודשים כדי למנוע התפשטות של חיידקים ובקטריות במזון ולהעלים ריחות לא נעימים.

אבל לפעמים הניקיון היסודי לןא מספיק והריח הרע נשאר מה עושים במקרה כזה? החשודים העיקריים שגורמים לריחות לא נעימים במקרר הם מזון שהתקלקל, שאריות של אוכל מוכן עם ריח דומיננטי ותחתיות מגש מלאות טפטופים ולכלוך. אך אל דאגה - בעמוד הפייסבוק של מעריצי גורו הניקיון גברת הינץ' חשפו איך אפשר להיפטר מהבעיה המסריחה הזו במהירות.

הסוד הוא קפה

הכל התחיל כשבקבוצת הפייסבוק "טיפים לניקיון של גברת הינץ''" התחננה גולשת נואשת: "עזרה בבקשה. אחד מקרטוני החלב הסגורים דלף מאחורי המקרר". בפוסט שלה היא תיארה את התסכול: "רוקנתי את המקרר וניקיתי אותו ניקיון יסודי. המטבח וסביב המקרר עדיין מסריחים מחלב מקולקל חמישה ימים אחרי. אני חוששת שחלק מהחלב נזל דרך חור הניקוז הקטן בתחתית המקרר. איך אפשר לנקות מאחורי חור הניקוז הזה? אני מקווה שאתם מבינים למה אני מתכוונת. תודה מראש על כל עצה".

חובבי הניקיון לא התמהמהו בהצעת פתרונות ומשתמשת אחת הציעה פתרון קסם: "גיליתי שבמקרה של ריחות במקרר - צלוחית קטנה מלאה בפולי קפה עושה את העבודה". טיפ זה נתמך גם על ידי מומחי הניקיון באתר Food Republic, אשר קוראים לקפה "דרך יעילה להפליא ונטולת כימיקלים לנטרול ריחות חזקים". השיטה שלהם כוללת השארת פולי קפה בקערה או צנצנת רחבה בתוך המקרר למשך 24 שעות. "כדי להעלים את הריח הרע מהמקרר פשוט שימו קצת שאריות קפה טחון בקערה או בצנצנת בעלת פתח רחב והניחו אותה במקרר. הקפה לא רק מכסה את הריח, הוא למעשה סופג אותו ומשאיר אחריו ארומה הרבה יותר נעימה" הם מסבירים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
@hellofoodny

making my fridge smell good with coffee grounds

♬ How`s Your Day - aAp Vision

ויש עוד שיטות

משתמשת אחרת יעצה: "תחצו לימון טרי לשניים ותכניסו אותו למקרר לכמה שעות, זה עושה הבדל עצום," משתמש אחר הוסיף: "בצל סופח אותו". משתמש אחר הציע לבדוק את מגש הטפטוף הממוקם בחלק האחורי של המקרר, אותו יש לנקות באופן שגרתי.

עוד על המקרר
מחקר מצא: הטמפרטורות של המקרר שלכם כנראה גבוהות או נמוכות מדי - וזה מסוכן

צריכים לנקות את המקרר? זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים

עם כל העצות והשטיפים היה שם של מוצר אחד שחזר שוב ושוב כפתרון לריחות רעים וניקיון המקרר: אבקת סודה לשתייה. אם המקרר מתחיל להסריח, יש לנגב את המדפים עם תמיסה של 15 מ"ל (או כף אחת) של אבקת סודה לשתייה על כל ליטר מים חמים (נוזל חיטוי גם יעבוד יופי).

כדי לדאוג שריחות רעים לא יופיעו בהמשך, כל שעליכם לעשות הוא להשאיר קופסה פתוחה של סודה לשתייה בתוך המקרר למשך שלושה חודשים. רק אל תשכחו לציין עליה תאריך כדי שתדעו מתי תמו שלושת חודשי השימוש ותחליפו באחת אחרת. בנוסף ולא פחות חשוב - הניחו את הקופסה במקום אידיאלי במקרר שבו בני המשפחה שלכם לא יתבלבלו ויכינו ממנו ארוחת ערב בטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully