וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: הטמפרטורות של המקרר שלכם כנראה גבוהות או נמוכות מדי - וזה מסוכן

3.11.2023 / 0:04

מחקר שנערך באוסטרליה מצא שבכמעט 20 אחוזים ממשקי הבית יש מקרר שמכוון לטמפרטורות שגויות וזה הורס את האוכל. כדאי שתבדקו את שלכם

ככה תשמרו את המזון בטמרפטורה הנכונה/ארגון הבריאות עולמי WHO

מחקר חדש מראה שהטמפרטורות של המקרר שלכם כנראה אינן תקינות ואפילו מסוכנות. המחקר גילה שכמעט 20% ממשקי הבית מחזיקים את המקררים שלהם על טמפרטורות שגויות, כך לפי חוקרים מאוניברסיטת RMIT באוסטרליה.

"רוב משקי הבית האשימו את הרס המזון בהתנהגויות שלהם, כמו למשל קריאה שגויה של תאריך בו הוא פג תוקף, לפני שהאשימו את המקרר שלהם", אמרה ד"ר בהוונה מידהה, הכותבת הראשית של המחקר, בפרסום הדו"ח החדש.

על אף שחוקרים ממליצים לשמור פריטים בקירור בטמפרטורות שבין 2 מעלות צלזיוס ל-7 מעלות צלזיוס, 17 אחוזים מהאוכלוסיה באוסטרליה מחזיקים במקרר חמים או קריר יותר מזה. "כאשר האוכל חם מדי, החיידקים מתרבים מהר מדי", הסבירה מידהה, "כאשר האוכל קר מדי, הוא עלול לקפוא או לחטוף כוויית קור. שני התנאים מובילים לקלקול מזון וסכנה".

החוקרים אמרו כי משקי בית שאינם עומדים בטווח הטמפרטורות הנכון של המקרר והמקפיא נאלצים לעתים קרובות לזרוק את האוכל שלהם מוקדם מהצפוי כי הוא מתקלקל.

גבר מסתכל במקרר. Giphy
זמן לכוון טמפרטורות/Giphy

המומחים, הזוכים לתמיכה של Fight Food Waste Cooperative Research Center ו-Meat and Livestock Australia, הוסיפו כי האוסטרלים נפטרים לפחות מ-140,300 טון בשר שהתקלקל במקרר בשנה. כדי להילחם בכמות המזון המבוזבז במשקי בית, החוקרים בדקו את טמפרטורות המקרר והמקפיא ב-56 בתים - והבחינו בטמפרטורות לא עקביות במקררים. חלק מהמדפים הגיעו לטמפרטורה גבוהה של עד 10 מעלות צלזיוס בעוד שאחרים הגיע עד מינוס מעלה אחת.

בנוסף, משקי בית עם ילדים חוו לעתים קרובות תנודות בטמפרטורות, מכיוון שהמקרר נפתח עד 20 פעמים ביום. "מחקרים מצאו כי אנשים אינם מודעים לכך שהמקררים שלהם עלולים לגרום למזון להתקלקל מהר יותר, במיוחד אם טמפרטורת המקרר חמה מהסטנדרט", הוסיפה מידהה.

עוד בנושא:
טריק פשוט ישמור על העגבניות שלכם טריות למשך זמן רב יותר

עושים סדר: כמה זמן באמת מותר לשמור סוגי מזון שונים במקפיא?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אפילו מזון במקפיא הפך לקורבן לטמפרטורות שגויות, כאשר 43% מהמקפיאים שנבדקו התגלו כחמימים או קרירים יותר מהטווח המוצע של מינוס 15 מעלות צלזיוס עד מינוס 20 מעלות צלזיוס.

שגיאה בטמפרטורות ניתן לייחס גם למקורות מידע שונים, החולקים מספרים לא עקביים לגבי השיטות הבטוחות ביותר לשמור מזון. "משקי בית רבים שראיינו מסרו מידע סותר לגבי כמה זמן אוכל צריך להישמר במקרר", אמרה מידהה. "הרבה שאריות ובשר לא מבושל הושלכו לפח רק למקרה שהם כבר לא בטוחים לצריכה".

המספר המדאיג של משקי בית שפועלים על פי נהלים לא מדויקים של אחסון מזון גורם לחוקרים לרצות לעורר מודעות בנושא. "פלטפורמת ייעוץ נקודתית לאחסון מזון יכולה לשמש כלי חשוב במלחמה נגד כל העצות הסותרות לאחסון מזון שמבלבלות משקי בית", הציעה מידהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully