וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק פשוט ישמור על העגבניות שלכם טריות למשך זמן רב יותר

9.10.2023 / 0:02

אל תתנו לעגבניות שלכם להתקמט במקרר: אם תקפידו על שני כללים פשוטים - העגבניות שלכם יישארו טריות לאורך ימים, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לאחסן אותן מעט אחרת

איך מקלפים עגבניה?/צילום: יוסי ציפקיס עריכה- אביתר חלימי בימוי: גיא גורן

עגבניות נוטות להתקמט מהר מאוד, גם אם אתם דואגים לאחסן אותן במקרר. השף ומומחה האוכל ג'יי. קנג'י לופז-אלט הציע טכניקה חכמה לשמירת טריותן של העגבניות שדורשת רק כמה שניות מזמנכם ושינוי תפיסה הכרחי.

באמצעות מחקר ובדיקות מקיפות, אנחנו כבר יודעים שעגבניות בשלות לגמרי שאתם מתכוונים לאכול בתוך כמה ימים - מומלץ לשמור במקרר, שהוא אפשרות אחסון טובה יותר מאשר בטמפרטורת החדר (כל עוד אתם נותנים להן להגיע לטמפרטורת החדר לפני ההגשה). אבל האם ידעתם שגם המיקום והדרך שבה אתם שומרים את העגבניות במקרר יכול להשפיע?

בניגוד לעצה המסורתית לפיה יש להשאיר את העגבניות על השיש - ג'יי ממליץ להכניסן למקרר, אבל זה לא מספיק. כדי לשמור עליהן רעננות לכמה ימים נוספים - יש לאחסן אותן ... הפוך.

לופז-אלט, מחבר ספרי בישול ובעל טור אוכל ב"ניו יורק טיימס", ערך ניסוי עבור Serious Eats על ידי אחסון עגבניות בזוגות - אחת עם הגבעול למעלה ואחת עם הגבעול למטה. העגבניות שנשמרו עם הגבעולים למטה שמרו על טריותן, בעוד שהעגבניות שאוחסנו עם הגבעולים למעלה החלו להתקמט. בנוסף, העגבניות המקומטות ירדו יותר במשקל עקב שחרור נוזלים.

השף מסביר שתחילה יש להסיר את כל חתיכות הגבעול מהחלק העליון של העגבניות. אחר כך יש להניח אותן על תבנית כשהפתח כלפי מטה ולהכניס את התבנית הזו למקרר. הבטחנו פשוט? בסרטון קצר הוא מדגים בדיוק איך הוא הגיע לתובנה הזאת ומשווה בין העגבנייה ההפוכה והטרייה לחברותיה המקומטות שאוחסנו בשיטה הרגילה.

השף מסביר ומדגים:

"תראו, קליפת העגבנייה ממש טובה בשמירה על הנוזלים בתוכה, אבל יש לה פגם אחד: לחות יכולה לברוח מהחלק העליון, שם העגבניות היו מחוברות לגבעול", הוא הסביר, "אובדן הלחות הזה יכול לגרום לעגבניה שמנמנה להפוך לרכה ומקומטת. אבל אל דאגה - יש דרך קלה לתקן את הבעיה הזו. כל שעליכם לעשות הוא להסיר את העלים והגבעול מהעגבנייה, ולאחר מכן לאחסן אותה על משטח שטוח, כמו צלחת, עם הצד שבו היו העלים כלפי מטה. זה סוגר למעשה את ה'פגם' הזה, ועוזר לעגבניה לשמור על כל העסיסיות שלה".

עוד על עגבניות
איך להבשיל עגבניות במהירות ולשפר את טעמן בשניות?

שתי שיטות יעילות ומפתיעות לקילוף עגבניות בלי שום מאמץ


הוא מסכם: "הסירו את הגבעולים מהעגבניות שלך, ואחסנו אותן עם הגבעול כלפי מטה על צלחת שטוחה. אם הן בשלות מאוד ואתם הולכים לאכול אותן תוך יום או יומיים - אפשר לשמור אותן בטמפרטורת החדר. אם אתם מתכננים לאכול אותן בהמשך השבוע - אחסנו אותן במקרר, הוציאו מספר דקות לפני השימוש ותנו להן להגיע לטמפרטורת החדר לפני ההגשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully