וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי שיטות יעילות ומפתיעות לקילוף עגבניות בלי שום מאמץ

5.9.2022 / 23:47

אחת המשימות היותר מעייפות במטבח היא לקלף עגבניות. לכן אתם חייבים להכיר את טכניקות השוק וההקפאה שיהפכו את המשימה הזו לפשוטה יותר - על אף שהיא כנראה תצרוך מכם יותר זמן

איך מקלפים עגבניה?/צילום: יוסי ציפקיס עריכה- אביתר חלימי בימוי: גיא גורן

כמה שאנחנו שונאים לקלף עגבניות! אולי זו הסיבה שתמצאו אצלנו במטבח לא מעט קופסאות שימורים של עגבניות מקולפות. אולם, השימוש בקופסאות שימורים מונע מאיתנו לקצור את היתרונות של השפע העונתי וזה קצת חבל. גם להשתמש בעגבניה לא מקולפת בתבשיל שנכין רק ישאיר לנו פיסות קונפטי של קליפות מבאסות למאכל. אחת הטכניקות המוכרות לקילוף עגבניה היא להשתמש במגרדה, אך גם זו קצת כושלת במשימה כשהיא מאלצת אותנו לסנן את חתיכות הקליפה הפזורות בעיסה המתקבלת. לכן, מצאנו עבורכם - וגם עבורנו - שתי שיטות יעילות יותר לקילוף עגבניות שאולי צורכות מעט זמן אבל בהחלט שוות את זה.

השיטה הראשונה: חליטה ושוק

השיטה הזו אמנם צורכת זמן ושימוש במספר כלים, אבל היא עובדת יופי כמעט עם כל סוגי העגבניות - מלבד עגבניות השרי שקטנות מדי. בשיטה הזו אתם מכניסים את העגבניות שלכם להלם! הניחו סיר גדול עם מים על אש גבוהה. בזמן שהמים מתחממים, הניחו קערה גדולה של מי קרח ליד הכיריים. השתמשו בסכין חדה כדי לחורר את החלק התחתון של כל עגבנייה באיקס רדוד. השתמשו בכף כדי להניח את העגבניות בסיר המים לאחר שאלו הגיעו לרתיחה. חלטו אותן כ-30 שניות ואז השתמשו בכף כדי להעביר את העגבניות מהסיר ישר למי הקרח. לאחר שהעגבניות מתקררות, השתמש באצבעותיכם או בסכין חיתוך כדי לקלף ולהשליך את הקליפה. היא תרד בלי שום בעיה ותקבלו עגבניות עירומות המוכנות לרוטב עגבניות או מרק עגבניות לפי בקשתכם.

ככה עושים את זה:

השיטה השנייה: הקפאה

את השיטה הזאת למדנו ממחברת ספרי הבישול אברה ברנס והיא כוללת יותר זמן אך פחות עבודה - ואין צורך להדליק את הכיריים. "גיליתי לראשונה את השיטה הזו של קילוף עגבניות כשעבדתי במעדנייה של זינגרמן באן ארבור", אומרת ברנס, "אני לא זוכרת למה או איך התקבלה ההחלטה פשוט לשים בשקיות ולהקפיא את העגבניות. כשהפשרנו אותן, הקליפות החליקו בצורה מושלמת". רק הקפידו לתכנן זאת לפחות יום מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ככה זה נראה:

הנה ההנחיות המדויקות: אחסנו מקבץ של עגבניות בשלות גמישות אך עדיין לא מקומטות בשקית גדולה הניתנת לסגירה חוזרת והקפיאו למשך הלילה. ברנס מפשירה את העגבניות הקפואות שלה לפני שהיא ניגשת לקילוף, אך לחסרי הסבלנות יש חלופה מהירה יותר: השרו את העגבניות הקפואות תחת זרם מים חמים ושפשפו קלות את הקליפה, שאמורה להחליק מיד מבשר העגבניה הקפואה. העגבניות הקפואות האלה הן אידיאליות לזריקה הישר לסיר עבור הכנת רוטב או איחסון בצנצנת לתבשיל עתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully