וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב ירושלמי, ללא הגבלה: חמש המילים שעשו לנו את השבוע

20.5.2024 / 6:00

ביצים עלומות, דגים מושלמים וכל הבשר הטוב של רמת הגולן: החדשות הטעימות של ישראל

מחאת המסעדנים בסנטה קתרינה/מחאת המסעדנים

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - ביצים עלומות, דגים מושלמים וכל הבשר הטוב של רמת הגולן. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

בראנץ' יווני, מרקט האוס

מלון מרקט האוס ביפו. נתן דביר,
מלון מרקט האוס/נתן דביר

אחת מחגיגות הבוקר הפופולריות של תל אביב חוזרת, במהדורה מוגבלת מאוד (ובאופן מעט יותר אינפורמטיבי - בשני ימי השישי הבאים, 24 ו-31 במאי).

הבראנץ', שמתרחש בקומת הכניסה של המלון באזור כיכר השעון היפואית, משלב קלאסיקות יווניות עם פרשנויות מקומיות, ובופה רחב ושופע. יהיו פה, בין היתר, פוקאצ'ות וסימיט, מזטים כמו צזיקי, סקורדליה, פאבה וטירקופטרי, עיקריות לבחירה כמו קפטדאס וספקופיטה, והפתעות רבות נוספות. מחיר: 155 שקלים.

מרקט האוס

חדשות האוכל

בדיוק בזמן לעונה החמה באמת: האסייתית החדשה של אילת

לכתבה המלאה

סומאק, זכרון יעקב

מסעדת סומאק, זכרון יעקב. גיל אבירם,
מסעדת סומאק/גיל אבירם

המסעדה הגלילית במתחם מול זכרון מארחת את יוסף שטרית (לשעבר מסעדת דוד ויוסף) לשיתוף פעולה שתכליתו תפריט חדש, ערבי-דרוזי-ישראלי ומסקרן במיוחד.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, קובה בעבודת יד, שיפוד שרימפס עם רוטב חמאת שום, מסבחה פטריות, "פלאפל מוסא" עם טחינה ורוטב אדום, כרוב צלוי עם ציר בקר ושקדים קלויים, שווארמה דג לבן עם צזיקי ופיתה על האש, ספגטי פירות ים, קבבים וסליידרים.

סומאק

דיקסי מארחת את מושבוצ

מסעדת דיקסי מארחת את מסעדת מושבוצ. איתמר גינזבורג,
ערב הבשר של דיקסי ומושבוצ/איתמר גינזבורג

המוסד התל-אביבי הוותיק של חיים כהן ממשיך בחגיגות ה-30 הצנועות שלו, ופותח דלתות לפלא הבשרי הצפוני בהובלת ארז רגב.

הארוחה החד-פעמית תתקיים ביום שלישי (21 במאי) ותציע את התוצרת החקלאית הצבעונית של משק רגב ממעלה גמלא, את גידולי הבקר הנפלאים של משק שניידר מקצרין ואת הקלאסיקות הפופולריות של דיקסי עצמה - הכנפיים המיתולוגיות, למשל, אבל גם סלט הקיסר והנתחים המיושנים על העצם.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, טרטר מבשר כתף עם משמש מוחמץ, מגש שרקוטרי שופע, סליידרים על בסיס לחמניות בריוש וביניהן נתחי אונטריב וחזה, אסאדו עם פריקה מעושנת, פריים ריב 700 גרם וגם רביעיית שיפודי ברזל הנועצים נתחים מיוחדים, ייחודיים ומסקרנים.

דיקסי

סנטה קתרינה מארחת את פסקדו

יחי זינו עם תומר אגאי, מסעדת סנטה קתרינה מארחת את מסעדת פסקדו. רוני כספי,
זינו (מימין) ואגאי/רוני כספי

המסעדה הוותיקה של תומר אגאי במתחם בית הכנסת הגדול מסתכלת לימי ראשון ישירות בעיניים, ומביאה את אחד השיחוקים הגדולים והטעימים ביותר לעיר, בדמות ספינת הדגל האשדודית של יחי זינו.

הארוחה החד-פעמית תתקיים היום (19 במאי) ותציע, על פי אגאי, "חגיגת דגים מטורפת". אחרי זינו, צפויים להגיע לסנטה גם חמודי אבולעפיה ושחר וולמר, ולו"ז ימי הראשון שלאחר מכן צופן הפתעות נוספות.

במקביל, הרים אגאי במסעדה האפי האוור חדש ומשתלם, שמציע בין 17:30 ל-19:00 20% הנחה על כל האוכל והקוקטיילים, ומוסיף מזיגות של בירה מלכה ב-15 שקלים ובקבוקי יין כחול-לבן במחירים שוברי שוק.

סנטה קתרינה

אוכל רחוב ירושלמי, מלון ענבל

פסטיבל אוכל רחוב, מלון ענבל, ירושלים. איתמר גינזבורג,
אוכל רחוב ירושלמי במלון ענבל/איתמר גינזבורג
פסטיבל אוכל רחוב, מלון ענבל, ירושלים. איתמר גינזבורג,
אוכל רחוב ירושלמי במלון ענבל/איתמר גינזבורג

המלון הירושלמי הוותיק נערך לקיץ עם מטבח חיצוני מצויד ומלא כל טוב, שהוקם כדי להאדיר את מסורת הסטריט-פוד המפוארת של הבירה.

התפריט, בהובלת כפיר חדד, יוגש בימים ראשון-חמישי (18:00-23:00, 127 שקלים בפורמט אכול כפי יכולתך) ויכלול סחרור של מאפים לוהטים מהטאבון, הרבה מאוד סלטי פתיחה וצלחות מאזטים, ירקות נפלאים ותבלינים משוק מחנה יהודה, ממרחים צבעוניים, מסבחה ופלאפל, גבינות וגם מעורב ירושלמי טבעוני (עם עמבה וטחינה ירוקה כמובן).

מלון ענבל

פסטיבל אגז בנדיקט, מלון וולדורף אסטוריה

פסטיבל אגז בנדיקט, וולדורף אסטוריה, ירושלים. Feel The Vibe,
אגז בנדיקט בוולדורף אסטוריה/Feel The Vibe

נשארים בירושלים, ולמה לא בעצם? המלון היוקרתי חוגג עשור ואת בוא הקיץ עם תפריט ארוחות בוקר מפנק ומושחת, ששם במוקד את מנת הביצים המפורסמת.

הפסטיבל, שירוץ עד סוף חודש מאי (ראשון-שישי, 6:30-10:30), יציע תפריט בנדיקט ייעודי ובו "ניו יורקית" (ביצה עלומה, בריוש, תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז), "בלגית" (ביצה עלומה, וופל בלגי, תפוח אדמה פריך, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז), "ים-תיכונית" עם מנגולד, עגבניות וטונה, גירסה צרפתית על פרנץ' טוסט כמובן וגם וריאציה בריאה, ככל שהיא יכולה להיות כזאת, עם לחם מחמצת כפרי ואבוקדו.

העלומות יוגשו כחלק מאירוע הברקפסט הרגיל של המלון, הפועל סביב מזנון עשיר ובו ירקות וסלטים, גבינות ודגים מעושנים, קישים ומנות שקשוקה, לחמים ובורקסים, וגם פירות, עוגות, קפה, מיצים ויין מבעבע. בכל זאת. מחיר: 200 שקלים לאדם.

מלון וולדורף אסטוריה

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully